سامسونگ از تلویزیون 8K بی حاشیه و تلویزیون چرخشی رونمایی کرد

به گزارش مجله پیکوشو، ساعاتی قبل شرکت های مختلف برای نمایشگاه CES 2020 از محصولات مختلف خود پرده برداری کردند و در این زمینه سامسونگ فعلا با معرفی چندین تلویزیون دست پر ظاهر شده است. اول از همه باید به یک تلویزیون 8K بی حاشیه و تلویزیون 4K قابل چرخش اشاره کنیم و در ادامه نباید معرفی مدل های جدید فریم تی وی و تلویزیون ماژولار 8K موسوم به The Wall را از قلم بیندازیم.

سامسونگ از تلویزیون 8K بی حاشیه و تلویزیون چرخشی رونمایی کرد

تلویزیون 8K بی حاشیه Q950TS

اگرچه نام این تلویزیون به جذابیت فریم تی وی (Frame TV) و The Sero نیست ولی در هر صورت مهم ترین تلویزیون جدید سامسونگ محسوب می شود که برای این موضوع 2 دلیل وجود دارد. اول از همه یک تلویزیون 8K است و دوما حاشیه های پنل آن دیده نمی شود. بنابراین وقتی این تلویزیون بر روی دیوار قرار بگیرد، مانند یک درگاه برای دنیای جدید انجام وظیفه می نماید. سامسونگ اعلام نموده که 99 درصد از سطح این تلویزیون از نمایشگر تشکیل شده و حاشیه ها فقط 1 درصد را تشکیل می دهند.

این تلویزیون با بهره گیری از هوش مصنوعی می تواند رزولوشن محتوا را به 8K برساند و این یعنی هرچه محتوای بیشتری تماشا کنید، این تلویزیون از لحاظ این فرایند افزایش رزولوشن (Upscale) بهتر و دقیق تر عمل می نماید. از آنجایی که در حال حاضر تقریبا هیچ محتوای 8K وجود ندارد، پس کاربران Q950TS به ناچار برای مشاهده چنین رزولوشنی باید دست به دامن هوش مصنوعی این تلویزیون شوند.

همچنین تکنولوژی استفاده شده برای نور پس زمینه این تلویزیون هم بهبود یافته و طبق اعلام این شرکت، می تواند محتوای HDR را باکیفیت فوق العاده و حداقل نشت نور که بر بخش های مشکی تاثیر می گذارند، نمایش دهد. البته چنین ادعاهایی باید در عمل هم ثابت شوند. از لحاظ صدا هم سامسونگ اسپیکرهای بسیار کوچکی را در دور تا دور این تلویزیون تعبیه نموده است. ضمناً به لطف نرم افزار رهگیری Sound+، تلویزیون مذکور می تواند حرکات سوژه های موجود در تصویر را ردیابی کند تا با توجه به حرکت آن ها، منبع صدا هم تغییر پیدا کند و تجربه جذاب تری برای کاربران به ارمغان بیاورد.

تلویزیون چرخان The Sero

یکی دیگر از محصولات جذاب سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 تلویزیون چرخان The Sero است که البته در آوریل 2019 در کره جنوبی روانه بازار شده ولی سامسونگ احتمالا حالا میخواهد عرضه بین المللی آن را شروع کند. این تلویزیون چرخان با چرخیدن خود می تواند در حالت عمودی قرار بگیرد تا کاربران به راحتی قادر به مشاهده محتوای موجود در موبایل خود باشند. ضمناً تلویزیون برای چرخیدن به صورت اتوماتیک عمل می نماید و این یعنی مثلا در صورت مشاهده ویدیوهای اینستاگرام این تلویزیون عمودی می شود ولی هنگام مشاهده نتفلیکس به حالت افقی برمی شود.

فریم تی وی

سامسونگ همچنین از مدل جدید تلویزیون فریم تی وی هم رونمایی کرد که یک تلویزیون QLED 4K محسوب می شود که می تواند به عنوان قاب آثار هنری انجام وظیفه کند. سامسونگ مدل جدید آن را در دو اندازه 32 و 75 اینچی معرفی نموده است. حالا کاربران برای انتخاب فریم آن حق انتخاب بیشتری دارند و لوازم جانبی بیشتری برای آن معرفی شده است.

تلویزیون The Wall

در نهایت شرکت سامسونگ خاطرنشان کرد که پیشرفت های به دست آمده در خط فراوری به آن ها اجازه داده که این تلویزیون ماژولار microLED را در 4 اندازه جدید 88، 93، 110 و 150 اینچی معرفی نمایند. پیش از این سامسونگ از مدل های 75، 146، 219 و 292 اینچی این تلویزیون رونمایی نموده بود. از دیگر امکانات آن می توانیم به پشتیبانی از محتواهای HDR10+ اشاره کنیم و هنگام عدم استفاده می تواند برای نمایش آثار هنری مانند عکس ها و نقاشی های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: Digital Trends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 774

به "سامسونگ از تلویزیون 8K بی حاشیه و تلویزیون چرخشی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از تلویزیون 8K بی حاشیه و تلویزیون چرخشی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید