شیائومی 12 پرو یا گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

به گزارش مجله پیکوشو، پیش از این دو گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو و سامسونگ گلکسی اس 22 را با هم مقایسه کردیم. این بار قصد داریم مشخصات مدل پیشرفته تر این دو سری، یعنی Xiaomi 12 Pro و Samsung Galaxy S22+ را آنالیز کنیم.

شیائومی 12 پرو یا گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

به گزارش خبرنگاران، گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی اس 22 و شیائومی 12 جمع و جورترین پرچمداران عرضه شده در سال 2022 هستند. اما اگر گوشی های بهتری می خواهید و به باتری و نمایشگر بزرگتری احتیاج دارید، باید توجه خود را به نسخه های پیشرفته آن ها معطوف کنید. مدل های شیائومی 12 پرو و سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس نسخه های سطح بالاتر سری خود هستند. سال جاری مبارزه بسیار سخت است، زیرا این دو دستگاه دارای مشخصاتی هستند که آن ها را در یک سطح قرار می دهد. به همین علت است که قبل از انتخاب، تجزیه و تحلیل همه جنبه ها مهم است. در این گزارش ما به آنالیز و مقایسه مشخصات این دو دستگاه می پردازیم. در جدول زیر می توانید مشخصات کامل این دو پرچمدار را مشاهده کنید.

طراحی

من شخصاً طراحی شیائومی 12 پرو را دوست دارم، زیرا دارای صفحه نمایش خمیده است، اما اگر برایتان مهم نیست که صفحه نمایش خمیده داشته باشید، ممکن است به دلایل مختلف گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس را بیشتر دوست داشته باشید. اول از همه، این گوشی جمع و جورتر، باریک تر و حتی سبک تر از رقیب خود است. گوشی گلکسی اس 22 پلاس درست مانند شیائومی 12 پرو، با پنل پشتی شیشه ای و فریم آلومینیومی ساخته شده است، با این تفاوت که پنل پشتی شیشه ای آن به وسیله محافظ قوی تر Gorilla Glass Victus Plus محافظت می گردد. این گوشی بعلاوه با گواهی IP68 ضد آب و ضد گرد و غبار است. آخرین مزیت این گوشی، طراحی اصیل و مد روز آن است. می بینیم که ماژول دوربین این دستگاه برخلاف بسیاری از پرچمداران موجود در بازار، اصلا از طراحی آیفون الهام گرفته نشده است.

نمایشگر

اگر هدف شما داشتن فزونین نمایشگر است، شیائومی 12 پرو را انتخاب کنید. شرکت سامسونگ تصمیم گرفته فزونین پنل را روی گلکسی اس 22 اولترا قرار دهد و مدل های استاندارد و پلاس از سری گلکسی اس 22 را با نمایشگر ضعیفی رها نموده است. گوشی شیائومی 12 پرو دارای یک پنل AMOLED با کیفیت 3200 در 1440 پیکسل و رزولوشن Quad HD + می باشد. نمایشگر این گوشی از یک میلیارد رنگ با عمق رنگ 10 بیتی و فناوری LTPO پشتیبانی می نماید. از ویژگی ها مجذوب نماینده این صفحه نمایش قابلیت نرخ تازه سازی تطبیقی از 1 تا 120 هرتز است. به جز این ها، نمایشگر شیائومی 12 پرو دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، قابلیت Dolby Vision و گواهینامه HDR10+ نیز می باشد.

در نقطه مقابل گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس فاقد فناوری LTPO و عمق رنگ 10 بیتی است. رزولوشن این دستگاه 2340 در 1080 پیکسل Full HD Plus می باشد که در سطحی پایین تر از رقیب قرار می گیرد. تنها مزیت پرچمدار سامسونگ در این قسمت، استفاده از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش است.

سخت افزار و نرم افزار

گوشی شیائومی 12 پرو از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می نماید. در نقطه مقابل، گوشی گلکسی اس 22 پلاس سامسونگ در بعضی بازار ها از اسنپدراگون 8 نسل 1 و در بازار های به جای مانده از اگزینوس 2200 محصول خود سامسونگ پشتیبانی می نماید. با این که پردازنده Exynos 2200 اولین پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری AMD برای گوشی های هوشمند می باشد، در واقع از اسنپدراگون 8 نسل 1 ضعیف تر است.

در حوزه سخت افزای فزونی کامل با گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو است. این فزونی نه تنها به علت چیپست برتر، بلکه به علت ارائه حداکثر 12 گیگابایت رم است. این در حالی است گوشی رقیب از حداکثر 8 گیگابایت رم استفاده می نماید. هر دو گوشی با 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی عرضه می گردد.

در انتها، در خصوص نرم افزار های این دو گوشی باید اضافه کنیم که طبیعتا این گوشی ها به عنوان پرچمداران 2022 مبتنی بر اندروید 12 هستند.

دوربین

روی کاغذ، به نظر می رسد گوشی پرچمدار شیائومی 12 پرو دارای سیستم دوربین برتر است. این اولین گوشی است که با سه سنسور 50 مگاپیکسلی در پنل پشتی ارائه می گردد. سیستم دوربین پنل پشتی این دستگاه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS (لرزش گیر اپتیکال تصویر)، سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابر و سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی می گردد. این گوشی بعلاوه قابلیت فیلمبرداری 8K را ارائه می دهد.

در سوی دیگر گوشی پرچمدار Samsung Galaxy S22 Plus دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی است که آشکارا در سطح پایین تری نسبت به رقیب قرار می گیرد.

باتری

باتری گوشی شیائومی 12 پرو کمی بزرگتر است. ظرفیت باتری پرچمدار شیائومی 4600 میلی آمپر ساعت و ظرفیت پرچمدار سامسونگ 4500 میلی آمپر ساعت می باشد. البته این باتری بزرگتر لزوما به این معنی نیست که عمر باتری بیشتری خواهد داشت. فزونی دیگر شیائومی 12 پرو در سرعت شارژ این دستگاه است. این گوشی از توان 120 وات برای شارژ سیمی و 50 وات برای شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید. این در حالی است که گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس مجهز به شارژ سریع سیمی 45 وات و شارژ سریع بی سیم 15 وات می باشد.

قیمت

نسخه پایه شیائومی 12 پرو 900 دلار برابر با 800 یورو قیمت دارد. البته این گوشی هنوز در بازار جهانی در دسترس نیست. از سوی دیگر گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس با قیمت 999 دلار برابر با 1050 یورو در سطح جهانی به فروش می رسد.

نتیجه گیری

در مجموع در خصوص گوشی پرچمداری شیائومی 12 پرو باید گفت که دارای نمایشگر خمیده، با کیفیت و عریض است. این گوشی بعلاوه در مقایسه با رقیب دارای سخت افزار قوی تر، شارژ سریعتر و IR Blaster می باشد. مهمترین نقطه ضعف این دستگاه ضدآب نبودن آن است.

در مقابل گوشی پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس ضدآب است، دروبین های بهتری دارد، مجهز به حسگر اثرانگشت اولتراسونیک می باشد و از مواد بهتری ساخته شده است. مهمترین نقطه ضعف این دستگاه در مقابل رقیب پرچمدار خود، شارژ کندتر آن است. در انتها می توانیم بگوییم که کاربران باید میان نمایشگر بهتر و شارژ سریع تر شیائومی 12 پرو و بدنه ضد آب و کیفیت ساخت بهتر گلکسی اس 22 پلاس یکی را انتخاب نمایند.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2049

به "شیائومی 12 پرو یا گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 پرو یا گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید