سفر گروه لال پری به استان زنجان

به گزارش مجله پیکوشو، ایرنا/ این خبر پیرامون سفر گروه لال پری به استان زنجان برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

سفر گروه لال پری به استان زنجان

گروه لال پری در مسیر سفر خود از هند به انگلستان 12 شهریور جاری وارد ایران شدند و پس از رسیدن به کشورمان از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و توریستی نیز بازدید می نمایند.

این تور خودرویی با شعار صلح جهانی از مجتمع توریستی پاسارگاد شهرستان ابهر نیز بازدید بعمل آوردند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان در حاشیه ورود این تور خوردویی به ابهر اظهار کرد: گروه توریستی لال پری از کشور هندوستان حرکت خود را آغاز کرد و به مناسبت هفته جهانی صلح از 12 کشور نیز بازدید خواهند کرد.

داوود آبیان اضافه کرد: این گروه که معرف فرهنگ، هنر و تمدن کشورها و پیغام آور صلح و دوستی بین کشورها هستند، در مسیر سفر خود چندی پیش وارد کشرومان شدند و با ورود به استان زنجان نیز از مجتمع توریستی پاسارگاد شهرستان ابهر بازدید بعمل آوردند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به استقبال گرم مسئولان زنجانی از این گروه یادآور شد: اشتراکات فرهنگی ایران و هند فرصت مناسبی برای توسعه صنعت توریستی بین این 2 کشور می تواند باشد.

آبیان ادامه داد: گروه جهانگردان هندی با عبور از 16 کشور و پس از پیمایش مسافت 12 هزار کیلومتری، در لندن مرکز کشور انگلستان به این سفر انتها خواهند داد.

به گفته وی، طبق برنامه ریزی های اجرا شده، این گروه به سمت شهرستان سلطانیه حرکت نموده و از گنبد جهانی سلطانیه نیز کرد.

دامان دوال تاکور، سرپرست این گروه درباره رویداد توریستی احمدآباد تا لندن گفت: ما سفرمان را از هند تا دبی با کشتی آغاز کردیم و بعد از آن با هواپیما به ایران (بندر عباس) آمدیم که از اینجا سفر خود را زمینی تا لندن ادامه می دهیم.

سرپرست تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری اضافه کرد: خیلی هیجان زده ایم که اکنون اینجا و در ایران هستیم، مردم ایران بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و این خصلت مثبت آنان می تواند باعث جذب توریست و ایجاد خاطره خوش برای همه ما باشد.

دامان دوال تاکور، سرپرست گروه به همراه دیگر اعضای خود از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند.

او در این خصوص گفت: این اولین بار است که من این بنای فاخر را می بینم اما قطعا آخرین بار نیست، عظمت و این حجم از جزئیات معماری در این بنا تاریخی را ما هرگز فراموش نخواهیم کرد.

داوود آبیان، معاون توریستی استان زنجان نیز در این خصوص گفت: این گروه از تمامی طبقات و کارگاه های مرمتی گنبد سلطانیه بازدید کردند و ماکت گنبد سلطانیه و یک ظرف مسی به عنوان صنایع دستی شهرستان سلطانیه به این گروه به عنوان یادگاری از این دیار تاریخی هدیه داده شد.

تور خودرویی جهانگردان هندی لال پری با میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پس از عبور از شهرهای بندرعباس، لار، شیراز و آباده، اصفهان، کاشان و تهران به زنجان رسید و طبق برنامه سفر خود را به سمت تبریز ادامه می دهند.

این گروه با یک دستگاه خودرو کلاسیک ام جی مدل 1950 و یک دستگاه کمپر ون سفر خود را از کشور هند آغاز نموده و در بدو ورود به هریک از شهرها از سوی مسئولان استانی و کانون جهانگردی، اتومبیلرانی و اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مورد استقبال قرار می گیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 شهریور 1402 بروزرسانی: 26 شهریور 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2312

به "سفر گروه لال پری به استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر گروه لال پری به استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید