تور آمریکا: سوپای؛ روستای سرخپوستی دورافتاده در پارک گرند کانیون

به گزارش مجله پیکوشو، مقاله مرتبط:

یکی از این رازها، روستایی سرخپوستی به نام سوپای واقع در بخش انتهایی هاواسو کانیون می باشد که با عنوان کاتاراکت کانیون نیز شناخته می گردد. این ناحیه در واقع شاخه ای فرعی از گرند کانیون اصلی در ناحیه حفاظت شده منطقه هاواسوپی است. سوپای خانه مردم قبیله هاواسوپی به شمار می رود که بیش از 800 سال است در آن زندگی می نمایند، اما به جرات می توان گفت این محل دورافتاده ترین روستای آمریکاست. با وجود این که فقط 13 کیلومتر با نزدیک ترین جاده فاصله دارد، اما هیچ خودرویی نمی تواند به این روستا برود. تنها راه رفتن به این روستا، هلیکوپتر، پیاده رفتن و یا طی کردن راستا مالروی هاواسوپای توسط قاطر و امثالهم است. سوپای تنها مکان در ایالات متحده است که ارسال و دریافت مرسوله های پستی، هنوز هم با چارپایان و قاطر انجام می گردد.

تور آمریکا: سوپای؛ روستای سرخپوستی دورافتاده در پارک گرند کانیون

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هاواسوپای به معنی مردم سرزمین آب های فیروزه ای است. نام این منطقه از آب های زلال و فیروزه ای رنگ جویبار هاواسو نشات می گیرد که از هاواسو کانیون جاری شده و از سوپای می گذرد و در نهایت به رودخانه کلورادو منتهی می گردد. قبیله هاواسوپای، کوچک ترین قوم سرخپوست آمریکا با مجموع تقریبی 600 نفر است. قبل از ورود اروپایی ها، این قبیله که به زبان یامن صحبت می نمایند، ادعای مالکیت مکانی در حد و اندازه ایالات دلاور آمریکا را نمودند. آنها تا جایی که کانیون گسترده بود و آب های جویبار هاواسو وجود داشت، آغاز به کشاورزی کردند و محصولاتی همچون ذرت، کدو، هندوانه و لوبیا کشت کردند. وقتی زمستان از راه می رسید و فصل کشاورزی خاتمه می یافت، مردم این قبیله به حاشیه های کناری کانیون می رفتند؛ جایی که مردان به شکار حیواناتی مثل گوزن و بز کوهی می پرداختند و زنان به ساختن سبدهای زیبا مشغول بودند.

این زندگی ساده و روستایی با آمدن معدنچی ها و گاوچران ها در اوایل قرن نوزدهم مختل شد که به اِشغال زمین های روستاییان و کوچ کردن آنها به بخش کوچکی در کانیون منجر شد.

هجوم مردم برای کشف نقره و نیز راه آهن سانتافه موجب از بین رفتن زمین های کشاورزی و نابارور شدن آنها شد. علاوه بر این، با تبدیل گرند کانیون به پارک ملی در سال 1919، هاواسوپای به حاشیه رانده شد چرا که زمین هایش دائماً توسط پروژه های پارک ملی تخریب می شد. تقریبا بعد از یک قرن کوشش، بالاخره در سال 1975 زمین های اجدادی مردم هاواسوپای، توسط سیستم قضایی ایالات متحده به آنها بازگردانده شد.

امروزه مردم هاواسوپای به کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و نیز بافت سبد ادامه می دهند اما منبع درآمد اصلی شان صنعت توریستی است. هر ساله بیش از 20 هزار توریست به این روستا می آیند تا آبشارهای بی نظیر هاواسو کانیون را ببینند. موقعیت های شغلی بسیاری در این روستا ایجاد شده است و خدمات رفاهی زیادی برای توریستان در دسترس است. رستوران و کافه ، فروشگاه های متعدد، مهمانسرا و دفتر پست برای ارسال و دریافت کارت پستال، بخشی از خدمات ارائه شده در این مکان برای توریستان است. همچنین این روستا دارای یک مدرسه، یک صومعه کوچک و یک کلیسای مسیحی نیز هست.

جهت مالرو به سوی سوپای

فروشگاه

جهت هاواسوپای

استراحتگاهی برای توریستان

کافه سوپای

آبشار های هاواسو کانیون

جویبار هاواسو را آبشارهای متعددی تشکیل می دهد که از پارک هاواسو کانیون عبور می نمایند. آب های حاصل از آب شدن برف کوهستان ها و نیز آب های زیرزمینیِ چشمه های آب طبیعی هاواسو در کنار هم به شکل گیری این آبشارها یاری می نمایند. این جویبار بخاطر آب فیروزه ای رنگ و نیز اشکال سنگ آهکی که در پی میزان بالای کلسیم کربنات ایجاده شده، معروف است.

این آب ها از آبشارهای ناواجو، هاواسو، مونی، بیور و آبشارهای بسیار دیگری جاری می گردد که در نهایت به رودخانه کلورادو در فاصله 10 مایلی روستای سوپای می ریزند.

آبشارهای هاواسو، جاذبه توریستی اصلی هاواسو کانیون. شهرت این آبشارها عمدتا برای استخرهای طبیعی شان است

آبشار راک در جلو و آبشار ناواجو در پشت

آبشار مونی

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1443

به "تور آمریکا: سوپای؛ روستای سرخپوستی دورافتاده در پارک گرند کانیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آمریکا: سوپای؛ روستای سرخپوستی دورافتاده در پارک گرند کانیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید