صرفا اسکاری شدن فیلم کوتاه مشوق سرمایه گذاری نیست

به گزارش مجله پیکوشو، تهران (پانا) - تهیه کننده فیلم در میان صخره ها درباره اولین حضور نماینده ایسفا در جایزه جهانی اسکار و اثرگذاری این اتفاق بر ایجاد انگیزه برای حضور سرمایه گذارها در ساخت فیلم کوتاه، مطرح کرد که تهیه کننده اگر برایش بازاری باشد که بتواند عایدی کسب کند جشنواره ها هم برایش مجذوب کننده هستند.

صرفا اسکاری شدن فیلم کوتاه مشوق سرمایه گذاری نیست

این دوره از جشنواره فیلم کوتاه به علت واجد شرایط اسکار شدن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با بقیه دوره ها تفاوت فاحشی دارد و فیلم سازان بسیاری معتقدند اعتبار بین المللی که فیلم کوتاه در ایران پیدا نموده است قطعاً آینده روشنی را برای علاقه مندان به این سبک فیلم سازی رقم خواهد زد.

فیلم کوتاه بستر محدودی برای نمایش دارد

یکی از اساسی ترین معضل هایی که برای سینمای کوتاه وجود دارد این است که به غیر از چند پلتفرم مجازی و گروه هنر و تجربه، هیچ بستر دیگری نیست تا سازندگان فیلم کوتاه بتوانند آثار خود را در معرض نمایش قرار دهند. و همین باعث شده کمتر سرمایه گذاری رغبت به حمایت از ساخت فیلم های کوتاه داشته باشد. به همین علت نمی توان تأثیر شرایط مالی و عدم بازگشت سرمایه اولیه در فراوری فیلم کوتاه بر اقبال فیلم سازان به جشنواره ها را نادیده گرفت. با توجه به اینکه فیلم کوتاه حتی از اکران هم نمی تواند بازگشت مالی داشته باشد، برترین محل برای کسب آورده مالی حضور در جشنواره هاست. چه جشنواره های داخلی، چه رویدادهای بین المللی. فیلم سازی که از یک جشنواره خارجی جایزه ای دریافت می نماید، هم ازنظر اعتباری به کارنامه اش اضافه نموده می گردد و هم ازنظر مالی می تواند به واسطه جایزه خود امیدی برای ساخت فیلم های بعدی داشته باشد.

محمد احمدی در گفت وگو با پانا درباره حضور فیلم های کوتاه در اسکار گفت: من معتقدم باید زیر پروبال بچه هایی که استعداد دارند را گرفت؛ مانند انجمن سیمای جوان که فرصت خوبی برای جوانان خوش فکری است که حامی ندارند اما خوش فکر هستند.

وی اضافه نمود: هیچ چیزی بهتر از فیلم کوتاه ساختن برای جوانان مستعد، آینده ساز نیست. این جوانان با حضور در سینمای کوتاه می توانند حامی بگیرند.

جشنواره ها برای کارگردان ها محبوب است

محمدی با اشاره به اینکه تهیه کننده برایش فرقی نمی نماید که فیلمی که ساخته در جشنواره ها چطور ظاهر گردد، گفت: قاعدتاً تهیه کننده های فیلم دغدغه شان بازگشت سرمایه است و مهم این است که اگر سود نمی نماید حداقل ضرر هم نکند. کارگردان نگاهش تفاوت دارد و می خواهد فیلمش را درست بسازد و اکران کند و مردم فیلمش را ببینند و نظر دهند. از این جهت جشنواره ها برای کارگردان بسیار خوب است.

تهیه کننده به بازگشت سرمایه فکر می نماید

وی اضافه نمود: تهیه کننده از این جهت اگر برایش بازاری باشد که بتواند عایدی کسب کند برایش جشنواره ها هم مجذوب کننده است. موضوع حضور اسکار در جشنواره فیلم کوتاه بسیار انگیزه بخش است و امیدوارم این اتفاق بیافتد تا جوانان کشف شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1886

به "صرفا اسکاری شدن فیلم کوتاه مشوق سرمایه گذاری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفا اسکاری شدن فیلم کوتاه مشوق سرمایه گذاری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید