(عکس) سیامک شایقی کارگردان سینما و تلویزیون درگذشت

به گزارش مجله پیکوشو، سام شایقی فرزند سیامک شایقی در تبادل نظر با خبرنگار مهر درباره این کارگردان سینما که به کما رفته بود گفت: دقایقی پیش از بیمارستان با تماس گرفتند و عنوان کردند پدرم درگذشته است.

(عکس) سیامک شایقی کارگردان سینما و تلویزیون درگذشت

وی در انتها گفت: هنوز برای انجام کار های تشییع او فکری ننموده ایم.

بیوگرافی سیامک شایقی

سیامک شایقی کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم ترین آثار سیامک شایقی می توان به کارگردانی سریال سیاه، سفید، خاکستری، سریال نخلستان صابر و فیلم در کمال خونسردی اشاره نمود.

سیامک شایقی کار حرفه ای خود را از سینما شروع کرد و سال 1366 در فیلم جهیزیه برای رباب به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال سیاه، سفید، خاکستری، بیشتر نبود، اما تجربه خوبی برای سیامک شایقی محسوب می گردد و همکاری با هنرمندانی همچون هادی اسلامی، پروانه معصومی، فاطمه معتمدآریا و هومن خسروی را تجربه کرد.

سیامک شایقی در سال 1376 دوره پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در فراوری اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم سیامک شایقی در این سال، فعالیت در سریال سیاه، سفید، خاکستری به عنوان کارگردان محسوب می گردد.

شاید یکی از مهم ترین بخش های بیوگرافی سیامک شایقی فعالیت در سریال سیاه، سفید، خاکستری بوده است. سیامک شایقی سال 1376 سریال سیاه، سفید، خاکستری را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. از سیامک شایقی نقل قول شده است که برای کارگردانی در سریال سیاه، سفید، خاکستری و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت نموده است. سیامک شایقی توانست با فعالیت در سریال سیاه، سفید، خاکستری تجربه حرفه ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهتاج نجومی، رضا خندان، مریم سعادت و عبدالرضا فیاضی توانست سطح کاری او را متحول کند.

سیامک شایقی علاوه بر سریال سیاه، سفید، خاکستری، سال 1387 سریال نخلستان صابر را کارگردانی نموده است. سیامک شایقی این بار با هنرمندانی، چون شبنم مقدمی، مجید زارع کار، حسین افشاری و کیانوش گرامی همکاری داشت.

با اینکه سیامک شایقی را بیشتر بعنوان کارگردان می شناسیم، اما در حرفه های دیگر نیز فعال بوده است. سیامک شایقی علاوه بر کارگردان به عنوان نویسنده، تهیه کننده، تدوینگر، طراح صحنه و مجری طرح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

مهم ترین آثار سیامک شایقی در حرفه نویسنده، فیلم ماه بر فراز زیر آب، فیلم ماه در جنگل، فیلم ابر های ارغوانی، فیلم خواب زمستانی، فیلم ارتفاع 6/45، فیلم باغ فردوس، پنج بعد از ظهر، فیلم شراره، فیلم مادرم گیسو و فیلم در کمال خونسردی است. مهم ترین آثار سیامک شایقی در حرفه تهیه کننده، فیلم ماه بر فراز زیر آب، فیلم ماه در جنگل، فیلم خواب زمستانی، فیلم ارتفاع 6/45، فیلم باغ فردوس، پنج بعد از ظهر، فیلم مادرم گیسو، فیلم راه و بیراه و فیلم رنو تهران 29 است. مهم ترین آثار سیامک شایقی در حرفه تدوینگر، فیلم باغ فردوس، پنج بعد از ظهر و فیلم مادرم گیسو است. مهم ترین اثر سیامک شایقی در حرفه طراح صحنه، فیلم خواب زمستانی است. مهم ترین اثر سیامک شایقی در حرفه مجری طرح، فیلم ارتفاع 6/45 است.

سیامک شایقی سال 1366 برای فیلم جهیزیه برای رباب توانست در 6 مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نامزد گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 988

به "(عکس) سیامک شایقی کارگردان سینما و تلویزیون درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) سیامک شایقی کارگردان سینما و تلویزیون درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید