فدراسیون والیبال ملک شخصی نیست، کار الکنو در تیم ملی سخت است

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، پس از معرفی ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال قرار است او از فروردین ماه در ایران حاضر گردد. الکنو در حال حاضر راهنمایی تیم باشگاهی زنیت کازان روسیه را بر عهده دارد و در صورت صعود این تیم به فینال جام باشگاه های اروپا وی تا 12 اردیبهشت ماه باید این تیم را همراهی کند و رقابت های لیگ ملت های والیبال که نخستین حضور تیم ملی والیبال در مسابقات رسمی با حضور الکنو می باشد اواخر اردیبهشت ماه برگزار می گردد.

فدراسیون والیبال ملک شخصی نیست، کار الکنو در تیم ملی سخت است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره راهنمایی همزمان الکنو در تیم باشگاهی زنیت و تیم ملی کشورمان گفت: فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به خاطر شرایط کرونا و شرایط متفاوت کشورمان با دنیا بسیار طولانی شد. از آنجایی که تیم ملی والیبال ایران به المپیک صعود نموده است بسیاری از مربیان تمایل دارند که راهنمایی تیم ایران را برعهده داشته باشند. از طرف دیگر بنا بر دلایلی بیشتر مربیان خارجی برای حضور در ایران شرایط خاص دارند.

کارشناس والیبال ادامه داد: بیشتر مربیان تمایل دارند راهنمایی یک تیم باشگاهی را به دلیل مسائل اقتصادی در کنار تیم ملی بر عهده داشته باشند شاید مبلغ قرارداد یک مربی خارجی در ایران با احتساب دلار برای ما مبلغ هنگفتی گردد اما برای آنها و در عالم ورزش مبلغ زیادی نیست. بنابراین آنها می خواهند که حتماً یک تیم باشگاهی را نیز در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: ولی در سال المپیک ممکن است در طرز تفکر و انتخاب بازیکن کمی زمان را از دست داده باشیم. ممکن است الکنو شناخت دوری از بازیکنان مان داشته باشد اما تا زمانی که در کنار تیم حضور نداشته باشد، کار برای او سخت است.

شهنازی درباره انتخاب مسعود آرمات به عنوان سرمربی تیم نوجوانان گفت: آن چیزی که در این مدت بر همه تعیین شد این بود که هیات رئیسه و کمیته فنی نقش زیادی در انتخاب سرمربیان برای تیم بزرگسالان و نوجوانان نداشتند. شاید به عنوان مشاور تاثیراتی داشتند. سرمربیان از قبل در ذهن داورزنی حضور داشتند البته داورزنی رئیس فدراسیون است و حق انتخاب دارد چرا که در نهایت خودش باید جوابگوی انتخابات باشد.

پیشکسوت والیبال ادامه داد: باید در آینده منتظر نتایج تیم نوجوانان باشیم. نمی دانم داورزنی در انتخاب سرمربی نوجوانان با چه کسانی از کمیته فنی مشورت داشته و ملاک انتخاب او چه چیزی بوده، تا آنجایی که می دانیم از هیچ گزینه ای برنامه ای گرفته نشد حتی از خود آرمات برنامه ای نگرفتند و این یک ضعف می باشد چرا که باید پس از ارزیابی برنامه های مختلف آنها را با برنامه های گذشته ارزیابی و مقایسه کرد تا بهترین تصمیم گرفته گردد اینکه چرا برنامه ای از سرمربی گرفته نشد و سپس او به عنوان سرمربی معرفی گردید کمی شبهه برانگیز بود.

وی گفت: تیم نوجوانان در سطح دنیا نتایج خوبی به دست آورده و قطعاً ما باید نتایج خوبی کسب کنیم. داورزنی باید جوابگوی عواقب کارش در آینده باشد. فدراسیون ملک شخصی کسی نیست که بخواهد بر اساس سلایق تصمیم گیری کند. رئیس فدراسیون نمی تواند در آینده از بار مسئولیتش شانه خانه کند چرا که مردم والیبال را به خوبی رصد می نمایند. امیدوارم ذهنیت داورزنی که منجر به این انتخاب ها شد درست از آب درآید در غیر این صورت مردم معترض خواهند شد.

شهنازی در سرانجام گفت: در هر صوت انتخاب ها اجرا شده و به عنوان دلسوز والیبال برای تیم های ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم درنهایت تمام این انتخاب ها منجر به شادی مردم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1391

به "فدراسیون والیبال ملک شخصی نیست، کار الکنو در تیم ملی سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون والیبال ملک شخصی نیست، کار الکنو در تیم ملی سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید