متفاوت ترین انیمیشن های والت دیزنی که شاید آن ها را ندیده اید!

به گزارش مجله پیکوشو، انیمیشن های والت دیزنی همواره قدرتمندترین عناوینی هستند که هر سال منتظر دیدنی آن ها هستیم. حتی این روزها که این بازسازی نمونه های قدیمی تر دیزنی بیشتر از همواره مطرح شده، باز هم بیشتر عاشقان سینما ترجیح می دهند انیمیشن های قدیمی دیزنی را با پوششی نو دیدن نمایند تا به دیدنی عناوین نوی بروند که احتمالا شکست می خورند.

متفاوت ترین انیمیشن های والت دیزنی که شاید آن ها را ندیده اید!

اما در میان ده ها انیمیشن مشهور و پرهوادار والت دیزنی، چند اثری هم وجود دارد که خیلی مشهور نیستند. عناوینی که اگرچه به میزان رقبای نزدیکشان معروفیت زیادی ندارند، اما مانند همه آثار استودیوهای دیزنی، مجذوب نماینده و خاطره انگیز هستند.

فرانکنوینی Frankenweenie

این انیمیشن استاپ موشن (ایست -حرکتی) یکی از متفاوت ترین آثار تاریخ استودیوهای انیمیشن سازی دیزنی است. تیم برتون (کارگردان آثار مشهوری از جمله ادوارد دست قیچی و سوئینی تاد) در سال 2012 به سراغ ایده بازسازی یکی از فیلم های کوتاه والت دیزنی رفت. فرانکنوینی در حقیقت بازسازی فیلم کوتاهی به همین نام محصول سال 1984 است. این انیمیشن سیاه و سفید، بیشتر از این که به فضای رنگارنگ و همواره شاید انیمیشن های دیزنی نزدیک باشد، فضایی ترسناک و وهم آلود مانند بیشتر آثار تیم برتون دارد.

داستان انیمیشن درباره پسرکی به نام ویکتور فرانکشتاین است. ویکتور پسری باهوش است که همه اطرافیانش هوش او را تحسین می نمایند. او سگی دارد که عاشقانه دوستش دارد اما وقتی این سگ بر اثر یک تصادف مهیب کشته می گردد، ویکتور تصمیم می گیرد همه توانش را به کار بگیرد تا او را دوباره زنده کند.

جادوی عجیب Strange Magic

لوکاس فیلم به عنوان استودیویی که مسئولیت فراوری عناوین سینمایی و تلویزیونی مجموعه جنگ ستارگان را برعهده دارد، از سال ها پیش زیر مجموعه دیزنی فعالیت می نماید. یکی از متفاوت ترین محصولات این استودیو، انیمیشنی به نام جادوی عجیب است. استودیو لوکاس فیلم برای ساخت این انیمیشن، بیش از پانزده سال صبر کرد تا شرایط فراوری آن به شکل کامل فراهم گردد.

در قلمرویی که به دو سرزمین تاریکی و سرزمین پری ها تقسیم شده است، موجودات افسانه ای در پی معجونی هستند که آن ها را جادو کند. این موجودات امیدوار هستند راستا زندگی آن ها با این جادوی عجیب تغییر کند. اما موانع بسیاری در برابر آن ها وجود دارد.

در این زمینه بخوانید:

25 پیشنهاد سرگرم نماینده برای وقت گذرانی در خانه با بچه ها

مریخی ها مامان می خوان Mars Needs Moms

عاشقان ژانر علمی تخیلی نام رابرت زمیکس را شنیده اند. کارگردان سه گانه مشهور بازگشت به آینده در سال 2012 تهیه نمایندگی انیمیشنی را برعهده گرفت که ایده جالبی داشت. موجودات بیگانه در مریخ، زمین را نگاه می نمایند و تصمیم می گیرند مادران زمینی را برای تربیت مریخی ها به سیاره خود منتقل نمایند. میلو که رابطه خوبی با مادرش ندارد، با شکستن قلبش به او می گوید آرزو می نماید کاش در زندگی اش نباشد. اما نمی داند که مریخی ها خیلی زود مادرش را از او می گیرند و او باید در یک سفر پرماجرا راهی مریخ گردد.

اما این انیمیشن نتوانست انتظارات را برآورده کند و استودیو دیزنی که برای فراوری آن 150 میلیون دلار هزینه نموده بود، در نهایت ضرر هنگفتی را متحمل شد. با این حال روایت متفاوت Mars Needs Moms می تواند برای تماشای یک باره آن کافی باشد.

دایناسور خوب The Good Dinosaur

شاید بهتر بود این انیمیشن را در این فهرست قرار نمی دادیم چرا که محصولی مشترک میان دیزنی و پیکسار است. اما دایناسور خوب حتی در این میان عناوین پیکسار هم عنوانی فرق دارد. در یک دنیای موازی، سیارکی که می توانست باعث نابودی دایناسورها گردد از کنار کره زمین عبور می نماید. بنابراین حالا انسان ها و دایناسورها در کنار یکدیگر زندگی می نمایند.

این خلاقیت جالب در پرداختن به یک آینده فرضی، باعث شده دایناسور خوب توانایی های زیادی برای سرگرم کردن مخاطب خود داشته باشد. دایناسور خوب با بهره گیری از رابطه میان انسان ها و دایناسورها به سراغ ایده ای رفته که شاید بیش از حد تازه باشد.

اژدهای پت Petes Dragon

این روزها که دیزنی حسابی مشغول بازسازی عناوین قدیمی خود است، آن قدر آثار متعدد را اکران می نماید که گاهی اجازه تماشای بعضی از انیمیشن ها را به مخاطبین خود هم نمی دهد. شاید اژدهای پت هم یکی از این عناوین باشد. این لایو اکشن (انیمیشنی که مضامین سینمایی هم دارد) در سال 2016 اکران شد و در واقع بازسازی فیلمی به همین نام محصول 1977 بود.

وقتی پیت پنج ساله در سفری که به همراه پدر و مادرش شروع نموده تصادف وحشتناکی را تجربه می نماید، خانواده اش را از دست می دهد. او که در جنگل گم شده، با اژدهای بزرگی آشنا می گردد که او را از خطرات جنگل در امان نگه می دارد. اژدهای پت یکی از محبوب ترین بازسازی های دیزنی در چند سال اخیر است که منتقدان به شدت آن را تایید نموده اند.

هواپیماها Planes

هواپیماها، در واقع اسپین آف (مجموعه ای با داستان متفاوت اما اتمسفری مشابه) از انیمیشن Cars (ماشین ها) بود که برخلاف انتظارات، پیکسار حاضر نشد فراوری آن را برعهده بگیرد. بنابراین این انیمیشن به وسیله استودیوهای انیمیشنی دیزنی ساخته شد. این انیمیشن که در سال 2013 اکران شد، آنقدر مورد استقبال نهاده شد که یک سال بعد قسمت دوم آن نیز اکران شد.

داستی، هواپیمایی زراعی است و در زمین های کشاورزی کار می نماید و هم زمان هم دوست دارد به یک هواپیمای حاضر در مانورهای هوایی را هم دارد. او باید برای این هدف بجنگد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1893

به "متفاوت ترین انیمیشن های والت دیزنی که شاید آن ها را ندیده اید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "متفاوت ترین انیمیشن های والت دیزنی که شاید آن ها را ندیده اید!" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متفاوت ترین انیمیشن های والت دیزنی که شاید آن ها را ندیده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید