محافظه کاران انگلیس در آستانه پیروزی تاریخی

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، نتیجه یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حزب محافظه کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون در آستانه کسب بزرگترین پیروزی خود در انتخابات پارلمانی از سال 1987 میلادی تاکنون واقع شده است.

محافظه کاران انگلیس در آستانه پیروزی تاریخی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) نشان می دهد که حزب محافظه کار 359 کرسی از 650 کرسی مجلس عوام را کسب خواهد نمود. محافظه کاران در صورت کسب چنین نتیجه ای بزرگترین پیروزی خود از زمان پیروزی مارگارت تاچر، نخست وزیر پیشین بریتانیا در سال 1987 را جشن خواهند گرفت.

موسسه یوگاو نتیجه انتخابات مجلسی سال 2017 در بریتانیا را به درستی پیش بینی نموده بود. در آن انتخابات حزب محافظه کار به رهبری ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس هر چند از سایر احزاب کرسی بیشتری در مجلس عوام به دست آورد اما نتوانست اکثریت مطلق کرسی ها را کسب کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی بریتانیا در صورت کسب اکثریت مطلق کرسی های مجلس عوام می تواند برنامه خود برای خروج از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه (11 بهمن) را اجرا کند.

آنتونی ولز، مدیر تحقیقات سیاسی و اجتماعی موسسه یوگاو می گوید: مدل پیش بینی ام آر پی (MRP) ما برای انتخابات سال 2019 نشان می دهد که محافظه کاران این بار اکثریت مطلق را به دست می آورند.

بنا به نتیجه نظرسنجی یوگاو حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین در انتخابات مجلسی پیش رو 211 کرسی به دست خواهد آورد. این در حالی است که این حزب هم اکنون 262 کرسی مجلس عوام را در اختیار دارد.

موسسه یوگاو برای پیش بینی ترکیب مجلس عوام آینده ضمن در نظر دریافت شرایط خاص هر کدام از حوزه های انتخابیه از داده های 100 هزار مصاحبه، اطلاعات جمعیت شناسی و آمارهای ملی بریتانیا استفاده نموده است.

دومینیک کامینگز، مشاور ارشد بوریس جانسون که پیش از این به او لقب معمار برگزیت داده شده بود در واکنشی محتاطانه به نظرسنجی اخیر هشدار داد که احتمال اینکه مجلس عوام آینده مجلس معلق باشد همچنان وجود دارد.

مجلس معلق در ادبیات سیاسی بریتانیا به شرایطی اطلاق می گردد که هیچ کدام از احزاب پیروز به کسب اکثریت مطلق کرسی های مجلس نشده باشند.

انتخابات مجلسی بریتانیا قرار است روز 12 دسامبر (21 آذر) برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 629

به "محافظه کاران انگلیس در آستانه پیروزی تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظه کاران انگلیس در آستانه پیروزی تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید