مشخصات لو رفته از دوربین سلفی گلکسی S22 و S22 پلاس ناامیدکننده است

به گزارش مجله پیکوشو، با توجه به خبری که به تازگی در رابطه با پرچم داران سری گلکسی S22 منتشر شد است به نظر می رسد دوربین سلفی مدل استاندارد و پلاس مشخصاتی دور از انتظار خواهد داشت.

مشخصات لو رفته از دوربین سلفی گلکسی S22 و S22 پلاس ناامیدکننده است

در حالی که این روزها شرکت های سازنده گوشی های هوشمند بیشتر تمرکز خود را روی بهبود کیفیت دوربین منعطف کرده اند، به نظر می رسد سامسونگ می خواهد پرچم داران خود یعنی سری گلکسی S22 را با دوربین هایی نه چندان قدرتمند راهی بازار کند. البته شرکت کره ای بیشتر روی مدل اولترا که بهترین مدل از پرچم داران این سری است تمرکز کرده و است و غالبا هرچه که به این گوشی مرتبط می شود در بهترین حالت خود قرار گرفته است.

وقتی به مدل استاندارد و پلاس می رسیم داستان فرق می کند. رویه ای که با سری گلکسی نوت 20 آغاز شد و بعدا به سری گلکسی S21 هم کشیده شد و این طور هم که به نظر می رسد، در سری S22 هم باید شاهد همین موضوع باشیم. سامسونگ که معمولا پرچم دارهای خود را با مواد باکیفیت، قابلیت های متنوع و مجذوب کننده، سخت افزار قدرتمند و بسیاری قابلیت های خوب دیگر راهی بازار می کرد به یک باره تصمیم گرفت فقط مدل اولترا را از سایر مدل ها متمایز کند.

بنابراین از همین حالا هم انتظار نداشتیم کیفیت دوربین گلکسی S22 و S22 پلاس خیلی بهتر از نسل گذشته باشد. البته طبق شنیده ها، دوربین اصلی این دو گوشی به نسبت قبل پیشرفت خواهد داشت ولی دوربین سلفی خیر. به گزارش وب سایت گلکسی کلابز که منبعی معتبر هم به شمار می رود، دوربین سلفی گلکسی S22 و S22 پلاس هیچ ارتقایی به نسبت نسل گذشته نخواهد داشت.

طبق گزارشی که منتشر شده است، سامسونگ می خواهد برای گلکسی S22 و S22 پلاس از همان دوربین سلفی استفاده کند که سه نسل در پرچم داران خود استفاده کرده است. یعنی سنسوری به بزرگی 10 مگاپیکسل. این در حالی است که حتی گوشی های میان رده شرکت کره ای نظیر گلکسی A52 و A72 هم سنسورهایی با وضوح بیشتر نظیر 32 مگاپیکسل در اختیار دارند و انتظار داشتیم سامسونگ در این بخش توجه ویژه ای به پرچم داران خود داشته باشد.

البته استفاده از همان سنسور 10 مگاپیکسلی اصلا به این معنا نیست که گلکسی S22 و مدل بزرگ تر یعنی S22 پلاس در امر عکاسی یا فیلم برداری با دوربین سلفی عملکرد بدی خواهند داشت. اتفاقا کاملا برعکس، چرا که دیدیم گلکسی S21 و S21 پلاس تا چه میزان عملکرد فوق العاده ای در این بخش از خود به نمایش گذاشتند و قطعا گلکسی های نو هم حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت اما خیلی بهتر می شد اگر سامسونگ این دوربین را به سنسور بزرگ تری مجهز می کرد یا امکانات بیشتری به آن اضافه می کرد. هرچه که باشد دوربین سلفی این روزها کاربردی حتی بیشتر از دوربین اصلی دارد و به نظر می رسد در سال های پیش رو شرکت ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

البته همان طور که گفته شد، سامسونگ به مدل اولترا بیشتر از دو مدل دیگر توجه می کند به همین علت دوربین سلفی که برای آن در نظر گرفته 40 مگاپیکسلی است و کیفی فوق العاده بالایی هم دارد. البته اگر بخواهیم طور دیگر به قضیه نگاه کنیم می بینیم که حتی دوربین سلفی گلکسی S22 اولترا هم همان دوربینی است که در گلکسی S21 اولترا و S20 اولترا استفاده شده است. یعنی در این گوشی هم خبری از ارتقا نیست اما پرچم داران مدل اولترای شرکت کره ای تقریبا می توان گفت در زمینه عکاسی با دوربین سلفی بهترین هستند. بنابراین انتظاری که داشتیم این بود که توجه بیشتری به دو مدل استاندارد و پلاس شود که متاسفانه اینطور نشد.

دوربین پشتی گلکسی S22 و S22 پلاس به نسبت قبل پیشرفت خواهد داشت

همان طور که در ابتدا هم اشاره شد، اگرچه خبری از ارتقا در دوربین سلفی گلکسی S22 و مدل پلاس از این سری نیست اما به نظر می رسد سامسونگ می خواهد دوربین اصلی این دو گوشی را ارتقا دهد. همچنین گفته می شود این دو گوشی این بار بالاخره از سنسور تله فوتوی واقعی بهره می برند و دیگر خبری از کراپ برای دستیابی به زوم سه برابری هیبریدی و نه اپتیکال نخواهد بود.

طبق آخرین خبرها، دوربین اصلی دو مدل یادشده از پرچم داران سامسونگ ساخت سامسونگ و از نوع ایزوسل GN5 با رزولوشن 50 مگاپیکسل خواهد بود. یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 10 مگاپیکسلی تله فوتو هم این دوربین را همراهی خواهند کرد که میزان زوم در دوربین تله فوتو به 3 برابر به صورت اپتیکال می رسد. در حال حاضر پرچم داران مدل استاندارد و پلاس سامسونگ از سری S20 و S21 فقط می توانند تا 1.1 برابر به صورت اپتیکال و 3 برابر به صورت هیبریدی روی سوژه ها زوم کنند که بسیار عجیب است.

از سری گلکسی S22 چه می دانیم؟

سوا از بحث دوربین، می رسیم به اطلاعاتی که تا این لحظه از گوشی های سری گلکسی S22 در اختیار داریم. طبق گزارش های اخیر، سامسونگ می خواهد این نسل از پرچم داران خود را (البته به جز مدل اولترا) با نمایشگر کوچک تر اما بدنه ای عریض تر راهی بازار کند. به همین علت هم هست که برخی از افشاگران معتقدند سامسونگ در این نسل رویه اپل را در طراحی در پیش خواهد گرفت.

این طور که به نظر می رسد، میزان نمایشگر گلکسی S22 از 6.2 در گلکسی S21 به 6.06 اینچ و برای مدل پلاس هم از 6.7 به 6.55 اینچ کاهش پیدا خواهد کرد. به خاطر همین موضوع هم هست که شرکت کره ای مجبور شد به جای استفاده از باتری های 4000 و 48000 میلی آمپر ساعتی که در مدل استاندارد و پلاس نسل گذشته دیده می شد، از باتری های 3700 و 4500 میلی آمپر ساعتی برای گوشی های نوش استفاده کند که انتظار داریم به لطف تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 898 یا اگزینوس 2200، عملکرد کلی آن ها خیلی با نسل گذشته تفاوت نداشته باشد. برای مدل اولترا هم مثل دو نسل گذشته از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد شد.

همچنین این نمایشگرها طبق گفته سامسونگ روشن ترین نمایشگری خواهند بود که شرکت تا به امروز در گوشی هایش استفاده کرده است اما در رابطه با نمایشگر گلکسی S22 اولترا این ادعا تمام گوشی های کنونی را در بر می گیرد چرا که گفته می شود بیشینه روشنایی در مدل اولترا به 1800 نیت می رسد که تا به امروز چنین میزان از روشنایی را در هیچ گوشی هوشمندی ندیده بودیم. البته نکته منفی اینجاست که وضوح تصویر نمایشگر گلکسی S22 و S22 پلاس همچنان +FHD خواهد بود اما رفرش ریت به 120 هرتز می رسد. گلکسی S22 اولترا اما نمایشگری 6.8 اینچی با وضوح +QHD و رفرش ریت 120 هرتز خواهد داشت.

اگرچه در این دو مدل خبری از خمیدگی کنار نمایشگر نیست اما سامسونگ می خواهد برای مجذوب کننده تر شدن هرچه بیشتر ظاهر این دو، حاشیه اطراف نمایشگر از لحاظ میزان کاملا برابر طراحی کند. بدین ترتیب دیگر خبری از حاشیه بیشتر در بخش پایینی نمایشگر نیست. همچنین پنل پشت و جلویی گلکسی های نو هم جز مدر اولترا تخت خواهد بود اما کناره های گوشی برای راحت تر قرار گرفتن در دست، اندکی انحنا خواهند داشت. این در حالی است که گلکسی S22 اولترا هم نمایشگر و هم گوشه های منحنی خواهد داشت.

در رابطه با اینکه چه پردازنده ای به عنوان قلب تپنده در این گوشی ها استفاده می شود هنوز خبر خاصی در اختیار نداریم و آنچه منتشر شده هم کاملا ضد و نقیض است. هنوز نمی دانیم آیا سامسونگ تمام گوشی های سال آینده خود را به تراشه اسنپدراگون 898 مجهز خواهد کرد یا اینکه در مدل های عرضه شده به اروپا شاهد استفاده از اگزینوس 2200 مجهز به تراشه گرافیکی ساخت شرکت AMD خواهیم بود. البته در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان) رویدادی برای رونمایی از یک تراشه گیمینگ از سری اگزینوس برگزار خواهد شد که انتظار می رود در آن رویداد خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع بشنویم.

فعلا اما باید منتظر باشیم و ببینیم چه خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع منتشر می شود. هرچند با اطمینان می توان گفت نسخه های عرضه شده در آمریکا و چین به پردازنده اسنپدراگون 898 مجهز می شوند. لازم به ذکر است گلکسی S22 به گفته جان پراسر، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری، در تاریخ 8 فوریه 2022 (19 بهمن 1400) رونمایی و 10 روز بعد رسما وارد بازار خواهد شد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1905

به "مشخصات لو رفته از دوربین سلفی گلکسی S22 و S22 پلاس ناامیدکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات لو رفته از دوربین سلفی گلکسی S22 و S22 پلاس ناامیدکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید