هاشمیان: حرفه ای و منطقی نیست که الان بخواهم پشت سر ویلموتس حرف بزنم، جای دعواهای سرمربی تیم ملی و فدراسیون قبل از بازی با عراق نبود

به گزارش مجله پیکوشو، وحید هاشمیان، مربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که نباید قبل از ملاقات حساس مقابل عراق در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 درگیری بین ویلموتس و فدراسیون برای پرداخت مطالبات او صورت می گرفت.

هاشمیان: حرفه ای و منطقی نیست که الان بخواهم پشت سر ویلموتس حرف بزنم، جای دعواهای سرمربی تیم ملی و فدراسیون قبل از بازی با عراق نبود

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران, وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم سکوتش در قبال تیم ملی را شکست و گفت: چند وقت گذشته و بعد از بازی با بحرین و عراق طبیعتاً همواره روزنامه ها, سایت ها و برنامه های تلوزیونی را تا جایی که می توانستیم رصد می کردم و اعتقاد دارم که انتقاد مثبت می تواند یاری کند و این یک شعار نیست و واقعیت است. وضعیتی که تیم ملی هم اکنون دارد و شرایطی که در جدول دارد در حد و لیاقت ایران نیست و برای همین اکثر نقدها به حق است و صندلی تیم ملی باید بالاتر باشد.

وی درباره اینکه آیا ویلموتس از یاری های او در تیم ملی استفاده می کرد, خاطر کرد: من هفته پیش صحبت های شما و کارشناسان تان را شنیدم و بهتر است سؤال را از اینجا شروع کنیم که در اکثر کشورهای جهان, مثل آلمان همواره سرمربی درباره تیم ملی صحبت می نماید. یک روز قبل و بعد از بازی و یا یک ماه, دو ماه یک بار کنفرانس خبری گذاشته می گردد و معمولاً یک مربی و یا یک بازیکن هم در این نشست حاضر می گردد. من سؤالاتی که می گردد را الان باید در حد یاری مربی جواب بدهم. اگر در ماه های گذشته صحبت نکردم, برای این بود که من قبل از مربی شدنم در تیم ملی هم کم صحبت می کردم و با توجه به اینکه در ایران رسانه زیاد است, ممکن است با مصاحبه حاشیه ها زیاد گردد. من منتظر بودم ویلموتس صحبت کند و یا در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کند و بعد من صحبت کنم, بنابراین جایز نیست که یاری مربی بیشتر از سرمربی در رسانه ها حضور باشد.

هاشمیان با اشاره به نیمکت تیم ملی آلمان خاطر نشان کرد: یواخیم لو که در آلمان دستیار کلینزمن بود, کسی او را نمی شناخت و وقتی سرمربی شد مصاحبه کرد و یا سرمربی الان بایرن مونیخ (هانس دیتر فلیک) زمانی که دستیار یواخیم لو بود شناخته شده نبود. اصلاً آیا شما الان دستیاران لو را می شناسید؟ بنابراین صحبت نکردن من برای محافظه کاری نبود و می خواستم بعد از بازی ها، صحبت هایی که در حد کادر فنی و یاری مربی است را جواب بدهم.

مربی تیم ملی یادآور شد: یکی از مسائلی که در تیم ملی داشتیم, عدم ارتباط زیاد بین مربیان با یکدیگر بود. اگر ما بیشتر در ایران حضور داشتیم و می توانستیم راحت تر مسائل را حل کنیم. یکی از وظایفی که من در تیم ملی داشتم, دیدن بازی های لیگ و بررسی و بررسی بازی بازیکنان بود تا آنها را شناسایی کنم. من لیستی را برای بازیکنان درست کردم و به وسیله بازی هایی که می دیدم این بازیکنان را شناسایی می کردم. من بازی ها را تنهایی می دیدم و بازیکنانی که خوب کار می کردند و می توانستند دعوت شوند را به سرمربی معرفی می کردم، اما به دلیل اینکه ویلموتس دو سه روز قبل از اردو به ایران می آمد, زمان کافی برای بررسی بازیکنان جدید وجود نداشت و این کار به مرحله بعد می افتاد.

هاشمیان درباره حضور فریرا به عنوان یاری مربی ویلموتس در تیم ملی یادآور شد: او یک مربی 61 ساله بود، در بلژیک هم سابقه مربیگری داشته است و ویلموتس بخشی از کار ها را به او سپرده بود. البته یک بررسیور هم قرار بود به تیم ملی اضافه گردد، اما به دلیل اینکه سن بالایی داشت و نمی خواست سفر کند, کار او نیز به فریرا سپرده شد. در انتخاب ارنج نیز با توجه به شناختی که ویلموتس از ایران پیدا نموده بود لیستی را تهیه می کرد و این لیست را به من و فریرا می داد تا ما هم نظرمان را اعلام کنیم. من درباره این لیست نظر می دادم و ممکن بود برخی بازیکنان را به سرمربی بگویم که تغییر بدهد و در نهایت این ویلموتس بود که تصمیم می گرفت. روی نیمکت نیز من دقت می کردم که سیستم های تیم به چه صورت است و مدام در این باره صحبت می شد. همواره گفتم که ویلموتس یک خارجی است و ای کاش ایران بود و می توانستیم راحت تر صحبت کنیم، ولی من به عنوان یاری مربی حرفه ای و منطقی نیست که الان بخواهم پشت سر ایشان حرف بزنم و بگویم گفته بودم که اگر سیستم طور دیگر بود بهتر بود و این مسائل.

مربی تیم ملی درباره بازی با عراق و اینکه آیا برای تعویض مسعود شجاعی در این بازی مشورتی به ویلموتس داده شده بود, یادآور شد: وقتی شما بعد از بازی بروید و در خانه بنشینید فیلم را جلو و عقب کنید, خیلی صحبت کردن راحت تر است تا اینکه این تصمیمات را در لحظه برگزاری بازی بگیرید. میلاد محمدی در دقیقه 52 آسیب دید و یک تعویض اجباری رقم خورد. در ادامه طارمی نیز که خیلی سعی نموده بود خودش را به بازی عراق برساند و در پرتغال نیز بازی هفته قبلش را استراحت نموده بود, آسیب دیدگی داشت و در دقیقه 62 بازهم یک تعویض اجباری صورت گرفت. من در دقیقه 75 در حضور فریرا و ساکت به ویلموتس گفتم, مسعود در خطر کارت قرمز است که او گفت دو تعویض انجام داده ایم، اگر اتفاقی رخ بدهد و گلرمان آسیب ببیند نمی توانیم کاری کنیم. ویلموتس گفت بهتر است که زمان جلو تر برود و بعد تصمیم بگیریم. در نهایت اما شجاعی که به نظر من یکی از جنگنده ترین بازیکنان در این بازی بود, آیا اخراجش درست بود؟ به تشخیص من و خیلی از کارشناسان داوری این اخراج اشتباه بود. پورعلی گنجی نیز یک کارت زرد داشت و اگر او نیز اخراج می شد و یا بیرانوند آسیب می دید چه اتفاقی رخ می داد؟ البته عراقی ها کارت زرد داشتند و حتی بیشتر در خطر دریافت کارت قرمر بودند. ما روی نیمکت این صحبت ها را مطرح کردیم و این طور نیست که همه فقط نشسته باشند. من از چیزی دفاع نمی کنم و نمی گویم که ویلموتس بهترین مربی جهانست، ولی او 60 بار روی نیمکت تیم ملی بلژیک نشسته و اینکه بگوییم روی نیمکت تیم ملی هم همه فقط نشسته بودند و این مسائل را ندیده اند، درست نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نتایج گرفته شده از سوی تیم ملی باعث جدایی ویلموتس شده است, ابراز داشت: اعتقاد دارم بازی با عراق در بدترین حالت و عدالت باید مساوی می شد، اما الان باخته ایم و امتیاز از دست رفته است. ببینید در کرنر چه اتفاقاتی رخ داد و اشتباهات طبیعی است، ولی اگر بازهم می بردیم این حاشیه هایی که برای قرارداد ویلموتس اتفاق افتاده بود می توانست روی کار تیم ملی تأثیر بگذارد و در صورت پیروزی هم باید این مسائل برای ادامه کار حل می شد. تا جایی که اطلاع دارم در حد یاری مربی تیم ملی و نه کارمند فدراسیون ایران بوجه ای در فیفا داشته که برای پرداخت حقوق ویلموتس روی آن حساب باز نموده بود، اما در هفت ماه گذشته تحریم ها علیه ایران بیشتر شد و فدراسیون نتوانست این پول را در موعد مقرر پرداخت کند.

هاشمیان توضیح داد: با تورمی که در ایران وجود دارد فراهم کردن پول ویلموتس سخت تر شد و زمان زیادی طول کشید و شاید او فکر کرد که فدراسیون نمی خواهد پولش را بدهد و یا بدقولی نموده است، اما جای این دعواها قبل از بازی با عراق نبود. یکشنبه تمرین شروع شد و ما پنجشنبه با عراق بازی داشتیم. برخی بازیکنان یکشنبه و دوشنبه و حتی برخی مانند میلاد محمدی سه شنبه به تیم ملی پیوستند. این درحالی است که برنامه ریزی شده بود از چهارشنبه هفته قبل بازی تمرینات شروع گردد و بازیکنان داخلی زودتر در تمرینات حضور پیدا نمایند، ولی ما چند روز را از دست دادیم و من نمی دانستم در پِک باید چه کاری را انجام دهیم و بررسی و تمرینات را چه زمانی باید شروع کنیم. ای کاش این اتفاقات بعد از بازی با هنگ کنگ یا بعد از بازی با عراق انجام می شد. البته در قرارداد بین المللی هر زمان می توان شکایت کرد و خسارت گرفت. به هرحال این اتفاقات اتفاق افتاده و باید مسائل فنی و حاشیه ای و کادر فنی کارشناسی و بررسی و بررسی گردد چه میزان اشتباهات اتفاق افتاده است تا دیگر تکرار نگردد. تیم ملی جایی است که بازیکنانش باید تا آخرین لحظه کوشش نمایند و ان شاءالله تیم ملی در ادامه کار بتواند روز های خوبی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 675

به "هاشمیان: حرفه ای و منطقی نیست که الان بخواهم پشت سر ویلموتس حرف بزنم، جای دعواهای سرمربی تیم ملی و فدراسیون قبل از بازی با عراق نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمیان: حرفه ای و منطقی نیست که الان بخواهم پشت سر ویلموتس حرف بزنم، جای دعواهای سرمربی تیم ملی و فدراسیون قبل از بازی با عراق نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید