میادین پیش روی والیبال ایران در سال 2018مشخص شد

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، ملی پوشان والیبال ایران در سال 2018 حداقل 13 رویداد مهم دنیای و آسیایی پیش رو خواهند داشت تا مردان و زنان این رشته ورزشی کشورمان در دو گروه مردان و زنان و در تمامی رده های سنی به میدان بروند. مسابقات والیبال قهرمانی مردان دنیا، لیگ ملت های والیبال، رقابت های والیبال بازی های آسیایی اندونزی، جام کنفدراسیون مردان و زنان آسیا، مسابقات والیبال قهرمانی جوانان و نوجوانان دختر و پسر آسیا و تور دنیای کیش از مهمترین رویدادهای این رشته ورزشی در سال 2018 برای ملی پوشان کشورمان است.

میادین پیش روی والیبال ایران در سال 2018مشخص شد

مهمترین رویداد پیش رو، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان دنیا است که از 19 شهریور تا 8 مهرماه 1397 با حضور 24 تیم به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می گردد.

تاکنون حضور 22 تیم در این رقابت ها قطعی شده است که از قاره کهن آسیا تیم های ایران، چین، ژاپن و استرالیا شرکت می نمایند.

تیم های فرانسه، هلند، اسلوونی، روسیه، صربستان، فنلاند و بلژیک نیز در رقابت های انتخابی قاره اروپا سهمیه حضور در رقابت های قهرمانی دنیا به دست آوردند. همچنین از قاره سبز حضور تیم های ایتالیا و بلغارستان به عنوان میزبانان و لهستان به عنوان قهرمان سال 2014 در این رقابت ها قطعی است.

تیم های برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی سهمیه رقابت های دنیای به دست آوردند، تیم های تونس، مصر و کامرون از قاره آفریقا دنیای شدند و با سه تیم نورسیکا (آمریکا، جمهوری دومینیکن و کانادا) جمع تیم های معین شده قهرمانی مردان دنیا در سال 2018 به 22 تیم می رسد.

دو سهمیه دیگر این رقابت ها در مسابقات انتخابی نورسیکا معین خواهد شد.

لیگ ملت های والیبال

لیگ ملت های والیبال دیگر رویداد مهم سال 2018 است که در دو گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد و تیم ملی مردان ایران به همراه 15 تیم دیگر در رقابت های سطح یک آن حضور پیدا می نماید.

مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان در مدت پنج هفته برگزار می گردد که جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم دور مقدماتی میزبان است. در لیگ ملت های والیبال سال 2018 مردان هر تیم حداقل 15 بازی انجام می دهد که در مجموع 130 مسابقه برگزار خواهد شد.

سطح یک لیگ دنیای سال 2018 از چهارم خردادماه شروع می گردد و تا سوم تیرماه ادامه خواهد داشت. رقابت های دور مقدماتی با حضور 16 تیم و در پنج هفته پیگیری می گردد. جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم میزبان است.

هفته نخست لیگ دنیای 2018 طی روزهای چهارم، پنجم و ششم خردادماه 97 برگزار می گردد و تیم ملی والیبال ایران در این هفته در کشور فرانسه به مصاف تیم های ژاپن، استرالیا و فرانسه خواهد رفت.

هفته دوم لیگ دنیای 2018 طی روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خردادماه 97 برگزار می گردد و تیم ملی والیبال ایران باید در آرژانتین با تیم های کانادا، ایتالیا و آرژانتین دیدار کند.

هفته سوم لیگ دنیای 2018 طی روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم خردادماه 97 برگزار می گردد و تیم ملی والیبال ایران در روسیه به مصاف تیم های چین، برزیل و روسیه می رود.

هفته چهارم لیگ دنیای 2018 طی روزهای 25 ، 26 و 27 خردادماه برگزار می گردد و تیم ملی والیبال ایران در آمریکا به مصاف تیم های لهستان، صربستان و میزبان خواهد رفت.

هفته پنجم و پایانی لیگ دنیای 2018 طی روزهای اول، دوم و سوم تیرماه 97 برگزار می گردد و تیم ملی والیبال ایران در تهران به مصاف تیم های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی می رود.

بازی های آسیایی اندونزی

هجدهمین دوره بازی های آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریورماه سال آینده به میزبانی جاکارتا در کشور اندونزی برگزار می گردد. والیبال سالنی و ساحلی نیز از جمله رشته های ورزشی این بازی هاست.

هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون 2014 با کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز برای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران و کسب عنوان پنجمی بازی ها سرانجام یافت که تیم ملی والیبال ایران عنوان قهرمانی و مدال طلای این بازی ها را در اختیار دارد و در سال 2018 نیز برای دفاع از آن به میدان می رود.

بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده تیم ملی ب والیبال مردان ایران در این بازی ها حضور پیدا می نماید.

جام کنفدراسیون آسیا

مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در سال 2018 برای نخستین بار در دو سطح یک و دو برگزار می گردد که میزبان سطح یک مردان و زنان به کشورهای چین تایپه و تایلند واگذار شده است.

ششمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا (سطح یک) در گروه مردان از 18 تا 24 مردادماه سال 97 به میزبانی چین تایپه برگزار می گردد و ایران نیز در این رقابت ها نماینده خواهد داشت.

ششمین دوره جام کنفدراسیون والیبال در گروه زنان (سطح یک) از 19 تا 25 شهریورماه سال آینده به میزبانی تایلند برگزار می گردد.

همچنین نخستین دوره سطح دوی جام کنفدراسیون والیبال آسیا در گروه مردان از 15 تا 21 مردادماه در کشور قرقیزستان برگزار می گردد که ایران در این رقابت ها نماینده نخواهد داشت چون در سطح یک حضور پیدا می نماید.

نخستین دوره سطح دوی جام کنفدراسیون والیبال آسیا در گروه زنان نیز از 8 تا 14 مردادماه سال 97 در کشور هنگ کنگ پیگیری خواهد شد. تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا رتبه نهم به دست آورد و احتمالا در این رقابت ها حضور پیدا می نماید.

پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا از یکم تا هفتم مهرماه سال 95 با حضور هشت تیم برتر آسیا در تایلند برگزار گردید و تیم ملی ب ایران با کسب عنوان قهرمانی به چهارمین مدال طلای ایران در این رقابت ها دست یافت.

قهرمانی جوانان آسیا

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا از 30 تیرماه سال 97 در منامه پایتخت بحرین شروع می گردد و تا ششم مردادماه به مدت هشت روز پیگیری خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از 19 تا 27 تیرماه سال 95 به میزبان چین تایپه برگزار گردید و تیم ملی والیبال جوانان ایران با پذیرش شکست در دیدار نهایی برابر چین به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

والیبال جوانان ایران تجربه حضور در پانزده دوره این رقابت ها در پرونده کاری خود دارد که پنج عنوان قهرمانی، سه نایب قهرمانی و دو مقام سومی ره آورد آنان از این رقابت ها است و در سال 2018 شانزدهمین حضور خود در این رقابت ها را تجربه خواهد نمود.

همچنین نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر 19 سال آسیا از 20 تا 27 خردادماه سال 97 به مدت هشت روز در هانوی پایتخت ویتنام پیگیری خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 19 سال دختر آسیا از دوم تا دهم مردادماه سال 1395 به میزبانی تایلند برگزار گردید و تیم های چین، ژاپن و تایلند رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در سال 2018 پنجمین حضور خود در رقابت های قهرمانی آسیا را تجربه می نماید و در دوره قبل در کشور تایلند به صندلی نهمی دست یافت.

قهرمانی نوجوانان آسیا

دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا از دهم تا هفدهم تیرماه سال آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز برگزار می گردد.

والیبال نوجوانان ایران با هفت قهرمانی در قاره کهن آسیا که شش عنوان آن از سال 2005 تا 2014 به صورت متوالی به دست آمده است، عنوان پرافتخارترین کشور رقابت های قهرمانی آسیا را در پرونده کاری دارد و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دوازدهمین حضور خود در این رقابت ها، به دنبال کسب هفتمین قهرمانی در تبریز است.

چهار تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا، سهمیه رقابت های دنیای سال 2019 را به دست می آورند.

همچنین دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر زیر 17 سال آسیا از 30 اردیبشت ماه سال آینده به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند شروع می گردد و به مدت هشت روز پیگیری خواهد شد.

والیبال نوجوانان دختر ایران تا کنون در پنج دوره این رقابت ها شرکت نموده است که رتبه نهم در سال 2010 و 2017 بهترین صندلی کسب شده ایران در این رقابت هاست. ملی پوشان ایران در سال های 2008، 2012 و 2014 رتبه های یازدهم، دهم و دهم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران در رقابت های تایلند با راهنمایی میترا شعبانیان به دنبال ارتقاء صندلی والیبال ایران در آسیاست.

قهرمانی باشگاه های آسیا

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا در گروه مردان از 9 تا 16 مردادماه سال آینده به میزبانی نایپیداو پایتخت میانمار برگزار می گردد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا در سال 2017 از هفتم تا پانزدهم تیرماه امسال به میزبانی ویتنام برگزار گردید و تیم بانک سرمایه در دومین حضور آسیایی خود برای دومین بار عنوان قهرمانی قاره کهن آسیا را به دست آورد. تیم های تویودا (ژاپن) و العربی (قطر) نیز مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.

همچنین نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا در گروه زنان نیز از 20 تا 27 تیرماه سال 97 در شهر اوسکمن گورسک قزاقستان برگزار خواهد شد.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های زنان آسیا در سال 2017 نیز از چهارم تا دهم خردادماه در شهر اوسکمن گورسک کشور قزاقستان برگزار گردید که تیم بانک سرمایه نماینده زنان ایران در صندلی ششم نهاده شد.

قهرمان لیگ برتر مردان و زنان ایران در سال 96 سهمیه حضور در رقابت های سال 2018 آسیا به میزبانی میانمار و قزاقستان را به دست می آورند.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های دنیا در سال 2018 دیگر رویداد والیبال ایران خواهد بود که تیم بانک سرمایه با کسب عنوان قهرمانی آسیا در سال 2017 سهمیه حضور در آن را به دست آورده است.

تور دنیای کیش

فدراسیون والیبال ایران امسال برای سومین سال متوالی میزبان مسابقات تور دنیای ساحلی است که این رقابت ها در جزیره کیش برگزار می گردد.

نخستین دوره تور دنیای والیبال ساحلی در ایران از 27 تا 30 بهمن ماه سال 94 با حضور 48 تیم از 21 کشور دنیا در جزیره کیش برگزار گردید و تیم های قطر (جفرسون سانتوس پریرا - شریف یونوس)، روسیه (اولگ استویانوسکی - آرتم یارزوتکین) و لهستان (بارتوش لویژاک - پیوتر کانتور) مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

برگزاری شایسته نخستین دوره تور دنیای ساحلی تایید فدراسیون دنیای والیبال (FIVB) را به همراه داشت تا جمهوری اسلامی ایران برای سه سال متوالی میزبان این رقابت ها گردد. در دومین سال تور دنیای کیش تغییراتی نسبت به سال نخست ایجاد شد که سه ستاره شدن آن و افزایش 25 هزار دلاری جوایز از جمله آنان بود.

در تور دنیای سال 2017 کیش، تیم های روسیه (نیکیتا لیامین - ویاچزلاف کرازیلنیکوف)، لهستان (پیوتر کانتور - بارتوش لوزیاک) و روسیه (اولگ استویانوفسکی - آرتم یارزوتکین) به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

سومین دوره تور دنیای والیبال ساحلی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از یکم تا پنجم اسفندماه در جزیره کیش برگزار می گردد.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون دنیای والیبال، تور دنیای کیش پنجمین رویداد ساحلی دنیا در سال 2018 هست.

تورهای دنیای والیبال ساحلی سال 2018 با مسابقات چهار ستاره هلند از 13 تا 17 دیماه در دو گروه مردان و زنان شروع می گردد. همچنین تور دنیای یک ستاره مردان و زنان استرالیا نیز از 12 تا 15 بهمن و قبل از تور دنیای کیش برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 576

به "میادین پیش روی والیبال ایران در سال 2018مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میادین پیش روی والیبال ایران در سال 2018مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید