پرتاب ماهواره سازمان فضایی اروپا به تاخیر افتاد

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، سازمان فضایی اروپا پرتاب ماهواره ای جدید خود را لغو کرد. این عملیات یک ساعت و 25 دقیقه مانده به زمان مشخص شده برای پرتاب، به دلیل اختلال نرم افزاری انجام نشد.

پرتاب ماهواره سازمان فضایی اروپا به تاخیر افتاد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

ماهواره Cheops برای مطالعه سیارات کشف شده خارج از منظومه شمسی ساخته شده است و قرار است طی 3 سال پروفایلی دقیق تر از آنها فراهم کند. به گفته مقامات سازمان فضایی اروپا پرتاب این ماهواره حداقل یک روز به تاخیر می افتد.

قرار بود Cheops روز گذشته در ساعت 8:54 دقیقه صبح به وقت گرینوویچ همراه یک موشک سایوز-فرگات از گینه فرانسوی به فضا پرتاب گردد.

اما طی مراحل بازبینی آخر و یک ساعت و 25 دقیقه مانده به زمان پرتاب، موشک دچار اختلال شد.

گونتر هاسینگر مدیر بخش علمی سازمان فضایی اروپا در توئیتر نوشت: متاسفانه پرتاب موشک سایوز به دلیل اختلال در نرم افزار قسمت بالایی آن لغو شد. این ماموریت پیچیده ای است و نمی خواهیم ریسک کنیم. بنابراین امیدواریم فردا بتوانیم ماهواره را پرتاب کنیم.

Cheops در صورت پرتاب نخستین ماموریت سازمان فضایی اروپا برای مطالعه سیارات خارج از منظومه شمسی است. این ماموریت با رصد ستارگانی که سیارات خارج از منظومه شمسی دور آنها مدار می زنند، اطلاعاتی جمع آوری می نماید. این ماهواره قادر است تغییرات نامحسوس در میزان درخشش ستاره را رصد کند. تغییرات مذکور در نتیجه چرخش سیاره دور آن به وجود می آیند.

Cheops در مقایسه با هابل تلسکوپ کوچکی به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 674

به "پرتاب ماهواره سازمان فضایی اروپا به تاخیر افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب ماهواره سازمان فضایی اروپا به تاخیر افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید