پس روی و پیش روی آب دریا سبب تخریب تاسیسات ساحلی و اماکن تفریحی مازندران شده است

به گزارش مجله پیکوشو، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، پس روی و پیش روی آب دریا سبب تخریب تاسیسات ساحلی و اماکن تفریحی مازندران شده است.

پس روی و پیش روی آب دریا سبب تخریب تاسیسات ساحلی و اماکن تفریحی مازندران شده است

خه بات درفشی، عضو هیأت علمی گروه میراث طبیعی پژوهشگاه این مطلب را در کارگاه علمی تخصصی نقش نوسانات تراز آب دریا و اقلیم آسایش در توریستی ساحلی عنوان کرد.

او در بخش نخست این کارگاه به آنالیز رابطه نوسانات تراز آب دریا و توریستی ساحلی پرداخت و گفت: امروزه توریستی سواحل به عنوان یکی از عوامل مهم در توسعه نواحی ساحلی بشمار می رود که در این راستا، دریای مازندران با داشتن جاذبه های توریستی فراوان مانند جنگل های سرسبز، کوهپایه ها و کوههای قابل دسترسی، آثار تاریخی و تأسیسات رفاهی مناسب از دریا و سواحل بهره مند است.

درفشی اضافه کرد: در همین زمینه منطقه ساحلی شهرهای نور و رویان با توجه به امکانات و توانمندی های بسیار زیاد برای جذب توریست که بخش زیادی از آن را مدیون جاذبه های طبیعی و محیطی است، هر ساله میزبان تعداد زیادی از توریستانی می شوند که برای استفاده از امکانات و جاذبه های آن اعم از ساحل زیبای دریا و جنگل های بسیار روح نواز به این منطقه می آیند.

این پژوهشگر گفت: با این وجود، پس روی و پیش روی آب دریا دراین منطقه سبب تخریب تأسیسات ساحلی و اماکن تفریحی می گردد؛ لذا هرگونه برنامه ریزی برای فعالیت های توریستی باید از نقطه نظر تأثیر نوسانات آب دریا بر موقعیت خط ساحلی آنالیز گردد.

عضو هیأت علمی گروه میراث طبیعی پژوهشگاه میراث فرهنگی و توریستی در بخش دوم سخنانش به تشریح کاربرد شاخص های اقلیم آسایش توریستی در ساحل پرداخت و اضافه کرد: وجود جاذبه های توریستی در سواحل جنوبی دریای مازندران باعث شده که مکان های هدف توریستی زیادی در منطقه مورد مطالعه وجود داشته باشد. این امر یکی از مهمترین مسائل در زمینه برنامه ریزی و توسعه توریستی را پیش روی مدیران بخش توریستی قرار می دهد که آن تبیین اقلیم توریستی منطقه براساس شاخص های اقلیم آسایش توریستی است.

درفشی شرایط جوی را یکی از عوامل مؤثر بر سلامت و آسایش توریستان دانست و بیان نمود: امروزه مطالعه تأثیر شرایط جوی و اقلیمی روی زندگی، سلامتی و آسایش در قالب یکی از شاخه های علمی به نام زیست اقلیم شناسی انسانی مورد مطالعه و آنالیز قرار میگیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2146

به "پس روی و پیش روی آب دریا سبب تخریب تاسیسات ساحلی و اماکن تفریحی مازندران شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس روی و پیش روی آب دریا سبب تخریب تاسیسات ساحلی و اماکن تفریحی مازندران شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید