کدام خوشبخت ترمان می نماید: کار یا فراغت؟

به گزارش مجله پیکوشو، بسیاری بر این نظرند که تعادل میان کار و اوقات فراغت برای افزایش حس خوشبختی اهمیت زیادی دارد. اما طبق نتایج یک تحقیق، این تعادل نسبت به معنایی که حرفه ما برایمان دارد، تأثیر کم تری بر احساس نیکبختی خواهد گذاشت.

کدام خوشبخت ترمان می نماید: کار یا فراغت؟

به گزارش دویچه وله، اگر کم تر کار کنیم و بیش تر وقت استراحت داشته باشیم خوشبخت تریم؟ نتایج یک مطالعه تحقیقاتی که به وسیله یک روانشناس بریتانیایی در مجله آنلاین کانورسیشن منتشر شده، چنین فرضی را تأیید نمی کند.

در گزارشی در این باره که در این مجله به چاپ رسیده گفته می گردد، معنایی که شغل ما برایمان دارد تأثیر بسزایی بر حس رضایت ما از زندگی خواهد گذاشت.

به عبارت دیگر حس رضامندی از زندگی بیش تر به پاسخ به این پرسش بستگی دارد که چرا ما کار می کنیم؟

طبق پژوهش ها، انسان ها در شرایط خاص ترجیح می دهند کار نمایند تا این که بیکار بمانند. به بیان دیگر، اگر حرفه ما برایمان معنادار باشد و به واسطه آن احساس تأیید بکنیم، کارمان نسبت به بیکاری و فراغت تأثیر مثبت تری بر احساس ما خواهد گذاشت.

با این همه، مطالعات نشان می دهد که بسیاری از انسان ها برای داشتن حس خوشبختی در پی اهدافی لذت جویانه و سرگرمی در اوقات استراحت می گردند.

این روانشناس بریتانیایی، اما می گوید، راه سومی هم برای داشتن حس شادکامی در زندگی وجود دارد: مشخص اهداف مختلف در اوقات فراغت و داشتن تجاربی متعدد و متفاوت.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1838

به "کدام خوشبخت ترمان می نماید: کار یا فراغت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام خوشبخت ترمان می نماید: کار یا فراغت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید