کشف 2000 سر مومیایی شده قوچ!

به گزارش مجله پیکوشو، وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر از کشف دستکم 2000 سر مومیایی شده قوچ در شهر باستانی ابیدوس استان سوهاج خبر داده است.

کشف 2000 سر مومیایی شده قوچ!

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر، باستان شناسان موسسه مطالعات مصر باستان دانشگاه نیویورک پیروز شدند دستکم 2000 سر مومیایی شده قوچ متعلق به دوران بطلمیوسی به همراه یک بنای مجلل متعلق به دودمان ششم در معبد رامسس دوم واقع در شهر باستانی ابیدوس استان سوهاج را کشف نمایند.

بر اساس بیانیه وزارت آثار باستانی و گردشگری مصر، در این معبد علاوه بر سر های مومیایی شده قوچ، چندین سر مومیایی شده میش، سگ، بز، گاو، غزال و میمون نیز کشف شده است.

این گروه از باستان شناسان علاوه بر بقایای مومیایی شده حیوانات، بنای مجلل بزرگی را نیز کشف کردند که ضخامت دیوار های آن به حدود 5 متر و قدمت آن به دودمان ششم پادشاهی کهن می رسد. کاوش گران در این مکان بعلاوه مجسمه و لباس و کشف چرم کشف کردند.

کشف این مومیایی ها که گمان می رود به عنوان پیشکش ارائه شده باشند نشان دهنده تداوم محبوبیت رامسس دوم در این مکان حدود یک هزار سال پس از مرگش است.

ابیدوس که در سوهاج شهری در فاصله 435 کیلومتری قاهره واقع شده است، یکی از مهم ترین محوطه های باستان شناسی مصر محسوب می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2245

به "کشف 2000 سر مومیایی شده قوچ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 2000 سر مومیایی شده قوچ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید