کوبا سومین قربانی ایران در وارنا؟

به گزارش مجله پیکوشو، تیم ملی والیبال پس از دو پیروزی در رقابت های قهرمانی دنیا برابر پورتوریکو و بلغارستان، روز شنبه به مصاف کوبا می رود.

کوبا سومین قربانی ایران در وارنا؟

به گزارش خبرنگاران ، تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی در بازی اول خود در رقابت های قهرمانی جهان که به طور مشترک در ایتالیا و بلغارستان برگزار می گردد، در دیدار دوم به مصاف یکی از میزبانان رفت. بلغارستان که به همراه ایتالیا میزبانی این رقابت ها را بر عهده دارد، در دومین دور برابر ایران نهاده شد. بلغارها که از حضور 5000 تماشاگر خودی سود می بردند، با توجه به شرایط گروه، احتیاج مبرمی به پیروزی برابر ایران داشتند که البته شاگردان کولاکوویچ آن ها را ناکام گذاشتنند. والیبالیست های ایران پس از برد قاطع در دو ست ابتدایی، در حالی ست سوم را به حریف واگذار کردند که معین بود بر حریف و تماشاگرانش برتری دارند. در نهایت هم ست چهارم به آن ها رسید تا با یک برد سه امتیازی دیگر، به همراه لهستان در صدر جدول گروه بایستند.

ایگور کولاکوویچ در دومین بازی تیمش مقابل بلغارستان در مسابقات قهرمانی جهان، سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، جواد معنوی نژاد، علی شفیعی، محمد موسوی و مهدی مرندی (لیبرو) را به زمین فرستاد. ترکیبی که تنها تغییر اصلی اش بیرون ماندن مرتضی شریفی به دلیل مصدومیت و جایزین شدن جواد معنوی نژاد بود. همین تغییر اجباری هم البته بهترین بازیکن زمین را به ترکیب ایران آورد.

ایران و بلغارستان در شرایطی به مصاف هم رفتند که در وهله اول برای صندلی دومی گروه چهارم با یکدیگر رقابت داشتند. لهستان شانس اول سرگروهی به حساب می آید که البته تیم ایران هم در صورت پیروزی برابر این تیم شانس صعود به دور دوم با صدرنشینی را دارد.

بازیکنان تیم ایران در ست اول این مسابقه استفاده از سرویس های هدفمند را در برنامه خود داشتند و فشار زیادی روی دریافت اول حریف در ست نخست وارد کردند. اشتباهات پرشمار و مکرر بازیکنان بلغارستان نیز که از حمایت حدود 5000 تماشاگر برخوردار بودند، سبب شد تا نتیجه ست نخست 25 بر 22 به سود ایران باشد. تیم ایران در ست نخست 12 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و جواد معنوی نژاد، امتیازآورترین بازیکن زمین بود.

بازیکنان بلغارستان، ست دوم را بهتر آغاز کردند و تا امتیاز 8 هم از ایران پیش بودند ولی تعداد زیاد خطای سرویس باعث شد تا ایران باز هم از میزبان مسابقات پیش بیفتند. اشتباهات زیاد تیم میزبان در ست دوم هم بلای جانشان شد تا شاگردان کولاکوویچ با دریافت ست دوم، در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار گیرند. ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران به سرانجام رسید.

در ابتدای ست سوم، سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به تشخیص داور به دلیل عکس المل خود پس از کسب امتیاز، کارت زرد گرفت. همین کارت زرد، بهانه ای شد تا بازیکنان ایران که از حریف عقب بودند با روحیه بیشتر برای شکست دادن بلغارستان، کوشش نمایند. بازیکنان ایران در وقت استراحت دوم در حالی که 16 بر 14 پیش بودند، نزد مربیان رفتند. یکی از نقاط قوت ایران در این بازی، دفاع داخل میدان بازیکنان بود که بارها حتی اسپک های سرعتی حریف را دفاع کردند اما حملات بلغارها در ست سوم، موثرتر بود و در مقابل عدم توانایی تبدیل کردن چند حمله به امتیاز توسط اسپکرهای ایران، برتری را به تیم میزبان داد تا آنها 22 بر 25 برنده این ست شوند و کار را به ست چهارم بکشانند.

در ست چهارم، جریان بازی گره خورد. بازیکنان بغارستان پس از پیروزی در ست سوم به خودشان آمدند و روحیه دریافتد و بازیکنان ایران نیز، پیروزی 3 امتیازی خود را خطر می دیدند. پیروزی در این ست بیشتر از اینکه به مسائل فنی وابسته باشد، تحت تاثیر روحیه بازیکنان بود. با این شرایط بهتر تیم ایران در این ست و نمایش مسلط تر شاگردان کولا، ست چهارم را هم به تیم ایران داد تا دومین پیروزی برای این تیم ثبت گردد.

ست چهارم با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران تمام شد تا شاگردان کولاکوویچ با 6 امتیاز کامل به استقبال بازی سوم خود بروند.

معنوی نژاد که در این مسابقه جانشین شریفی گردیده بود، با کسب 21 امتیاز بهترین بازیکن میدان شد.

صدرنشینی در کنار لهستان مدعی

تیم لهستان که مدعی اصلی این گروه به حساب می آید هم شرایطی درست مانند ایران دارد. آن ها در اولین مسابقه خود توانستند با نتیجه 3 بر 1 کوبا را از پیش رو بردارند و در دومین مسابقه هم به راحتی و با نتیجه 3 بر صفر از سد پورتوریکو گذشتند. حالا هر دو تیم با شش امتیاز در صدر قرار دارند اما لهستانی ها به لطف معدل امتیازی بهتر خود، صندلی اول را در اختیار دارند و ایران نیز دوم است.

بلغارستان با سه امتیاز که از بازی اول خود برابر فنلاند بدست آورده در رده سوم واقع شده است و سه تیم دیگر بدون برد و امتیاز در رده های چهارم تا ششم ایستاده اند.

کوبا سومین حریف ایران

شاگردان کولاکوویچ پس از دو مسابقه اول، روز جمعه را استراحت کردند و از ساعت 18:30 روز شنبه در سومین مسابقه خود به مصاف کوبا می روند. کوبایی که اگرچه در سال های آغازین دهه اخیر میلادی یکی از قدرت های والیبال جهان به حساب می آمد اما چند سالی می گردد که دست به تغییر نسل گسترده ای زده و برای رسیدن به صندلی گذشته اش به زمان بیشتری احتیاج دارد.

در سایر دیدارهای این گروه، لهستان به مصاف فنلاند می رود و بلغارستان نیز با پورتوریکو دیدارهای خواهد نمود. سه دیدار امروز هم به نظر نمی رسد بتواند تغییری در سه تیم اول جدول ایجاد کند و برای رسیدن به رده بندی نهایی منتظر دیدارهای روز یکشنبه بود. جایی که ایران بر سر صدرنشینی با لهستان دیدار می نماید و سه تیم دیگر هم کوشش می نمایند تنها شانس باقی مانده برای صعود به دور بعد را از آن خود نمایند.

در سرانجام پنج بازی مرحله اول گروهی، چهار تیم اول گروه های چهار گانه راهی مرحله دوم می شوند و 16 تیم این مرحله را تشکیل می دهند. 16 تیمی که در چهار گروه چهار تیم با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا در نهایت شش تیم برتر مرحله نهایی معین شوند.

4،1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 45

به "کوبا سومین قربانی ایران در وارنا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا سومین قربانی ایران در وارنا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید