کیفیت آب دریای خزر پایش می گردد

به گزارش مجله پیکوشو، مدیر دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ابلاغ استاندارد کیفیت آب های محیطی دریای خزر، این استانداردها را ابزاری برای معین شاخص های کمی به منظور اعمال محدودیت های محیط زیستی و گسترش نظارت بر صنایع مستقر در سواحل دانست.

کیفیت آب دریای خزر پایش می گردد

به گزارش خبرنگاران، در تاریخ 12 شهریور ماه جاری، استاندارد کیفیت آب های محیطی دریای خزر، توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تمامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری، نهادها و دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی، اشخاص حقیقی و حقوقی ابلاغ شد. در این باره ضیاءالدین الماسی -مدیر دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست- در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت تعیین شاخص های کمی به منظور بهبود وضعیت محیط زیست دریای خزر اظهار کرد: وقتی در مورد کیفیت مطلوب محیط زیست صحبت می کنیم؛ باید معیار و شاخصی کمی برای تعیین محدودیت ها و تعیین سطح مطلوبیت محیط زیست داشته باشیم، همچنین برای هدف گذاری برنامه ها در مسیر بهبود و ارتقای کیفیت محیط زیست باید بدانیم در چه وضعیتی قرار داریم و مسیر حرکت به چه سمتی باید باشد تا به وضع مطلوب دست یابیم.

وی ادامه داد: مزیت استاندارد کیفیت آب های محیطی دریای خزر به این است که در پروژه های توسعه ای مثل نیروگاه، بندر و صنایع مختلف مستقر در حاشیه دریا که ملزم به ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی هستند؛ گزارش ها به طور کمی و هدف گذاری گردیده تهیه و ارائه می گردد. به طور کلی این استاندارد میزان اثرگذاری طرح های توسعه ای را در محیط زیست دریای خزر با عدد و رقم تعیین می نماید و همین موضوع نظارت سازمان محیط زیست را در صدور مجوز برای اجرای طرح های توسعه ای دقت بیشتری بخشیده و تسهیل می نماید.

به گفته الماسی، استاندارد کیفیت آب های محیطی دریای خزر، در چارچوب کنوانسیون تهران(کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر) تهیه و ابلاغ گردیده است. چون بر اساس توافقات منطقه ای بین پنج کشور حاشیه دریای خزر، باید پایش آب دریای خزر توسط کشورها صورت گیرد. ضمن اینکه تهیه و ابلاغ استاندارد ملی آب های محیطی دریای خزر، فرصت تعامل بین کشورهای حاشیه خزر را در موضوع پایش فراهم می نماید.

وی ادامه داد: استاندارد کیفیت آب های محیطی دریای خزر با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت تهیه گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 37

به "کیفیت آب دریای خزر پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت آب دریای خزر پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید