تور ارزان گرجستان: برترین تفریحاتی که باید در گرجستان تجربه کنید

به گزارش مجله پیکوشو، گرجستان به خاطر جاذبه های متنوع و طبیعت بی نظیرش، به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب تبدیل شده است. در سفر به گرجستان، این تفریحات را از دست ندهید.

تور ارزان گرجستان: برترین تفریحاتی که باید در گرجستان تجربه کنید

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

گرجستان کشوری است که در تقاطع آسیا و اروپا واقع شده است. گرجستان تاریخی پرفراز و نشیب دارد. معماری باستانی، طبیعت سرسبز و آشپزی لذیذ، از ویژگی هایی است که باعث جلب توجه گردشگران به این کشور شده است.

موقعیت جغرافیایی این کشور، باعث شده که بارها مورد حمله فرمانروایان مختلفی در طول تاریخ قرار بگیرد. نشانه هایی از حضور ایران، روسیه، امپراتوری بیزانس و یونان را می توانید در گوشه و کنار این کشور مشاهده کنید. به خصوص در معماری، هنر و آشپزی، این تاثیرات به وضوح قابل تماشا است.

گرجستان با وجود جاذبه های زیادی که دارد هنوز یکی از مقصدهای ناشناخته برای بسیاری از گردشگران است. در گرجستان از تنوع آب و هوایی، گشت و گذار در طبیعت سرسبز، اسکی در کوهستان ها و شنا در دریای سیاه لذت خواهید برد.

اگر دنبال برترین تور گرجستان برای سفر به این کشور تماشای هستید، با یاری خبرنگاران می توانید برترین تورها را از معتبرترین آژانس های گردشگری تهیه کنید. فقط کافی است تا زمان سفر و قیمت مورد نظرتان را معین کنید و سپس با توجه به قیمت مورد نظر، برترین و مناسب ترین تور را انتخاب کنید.

تورهای مقرون به صرفه گرجستان

در ادامه چند نمونه از تفریحات مجذوب نماینده و به یادماندنی را که در گرجستان فرصت لذت بردن از آن ها وجود دارد، معرفی می کنیم.

گشت و گذار در مرکز

جاده ابریشم، بزرگ ترین جهت تجاری جهان از گرجستان و مرکز آن یعنی تفلیس می گذرد. به همین علت این شهر در قرن های گذشته، اهمیت فراوانی داشته است. این جهت تجاری نقش مهمی در توسعه شهر داشته است. این ویژگی در کنار تنوع فرهنگی باعث شده که تفلیس شهری منحصربه فرد باشد. البته این شهر در طول تاریخ بارها مورد حمله کشورهای اطرافش قرار گرفته است.

این شهر بارها ویران شده و دوباره ساخته شده است. با وجود گذشته ای پرفراز و نشیب، این شهر مجذوب نمایندهیت و اصالت خود را حفظ نموده است. کوچه های باریک سنگ فرش شده، خانه های مسکونی قدیمی با بالکن های چوبی و ساختمان هایی با معماری زیبا گوشه ای از زیبایی های مرکز است. در سفر به گرجستان، بازدید از تفلیس و منطقه ها قدیمی آن را از دست ندهید. تفلیس به تنهایی میزبان بسیاری از جاذبه های مهم این کشور است.

شنا در دریای سیاه

دریای سیاه در غرب گرجستان واقع شده است و یک مقصد عالی تابستانی برای اهالی این کشور است. باتومی شهر مرکزی سواحل دریای سیاه است. در منطقه ای نیمه استوایی واقع شده است و آب وهوای آن بسیار متغیر است. تابستان های بسیار گرم دارد و زمستان ها شاهد بارش برف است.

باتومی علاوه بر این که شهری شلوغ و ساحلی است، یک بندر دریایی مهم محسوب می گردد. در سال های اخیر این شهر به شکل قابل توجهی تغییر نموده است. ساختمان های بلند، هتل های زنجیره ای مشهور، معماری مدرن و بازسازی ساختمان های قدیمی قرن نوزدهمی، حال و هوای خاصی به این شهر داده است. در واقع باتومی یکی از مهم ترین شهرهای توریستی گرجستان است. اگر تفریحات ساحلی و شنا در دریا را دوست دارید، باتومی را به عنوان مقصد سفر خود در گرجستان انتخاب کنید.

بازدید از شهرهای غاری باستانی

گرجستان سه شهر غاری دارد که در گوشه و کنار این کشور قرار گرفته اند. این سه شهر با هم تفاوت دارند و هر سه آن ها ارزش وقت گذاشتن و بازدید کردن دارد. نزدیک ترین شهر غاری به تفلیس شهر Uplistsikhe است که بیش از همه به خاطر تنوع و تلفیق سبک های مختلف معماری مشهور است.

دیگر شهر غاری مهمی که می توانید از آن بازدید کنید واردزیا نام دارد. گاهی این شهر را با عنوان نگین معماری قرون وسطایی گرجستان می شناسند. این شهر در دیواره صخره ای در ارتفاع 1300 متری تراشیده شده است.

مجموعه صومعه The David Gareji در منطقه ای به نام Kakheti واقع شده است و در قرن ششم ساخته شده است. این مجموعه شامل 13 صومعه است که در تپه های هم جوار با آذربایجان ساخته شده است.

اسکی، اسنو برد و هلی اسکی در منطقه Gudauri

گرجستان سه ریزورت اسکی دارد که در بین آن ها پیست Gudauri از همه معروف تر است. این مجموعه به خاطر زیرساخت های بهتر، مورد توجه اهالی و گردشگران واقع شده است. در این مجموعه علاوه بر لذت بردن از تفریحات و ورزش های زمستانی، از تماشا زیباترین چشم اندازهای کوهستانی لذت می برید.

خوردن دامپلینگ گوشت گرجستانی

خینکالی غذای ملی گرجستان است. غذایی است که هر گردشگری در سفر خود به این کشور، حتما باید امتحان کند. البته هر منطقه از این کشور، نوع خاصی از این غذا را تهیه می نماید. تفلیس هم خینکالی اختصاصی خود را دارد. برای تهیه این غذا از گوشت چرخ نموده، پیاز، نمک و فلفل و زیره استفاده می نمایند. در مدل های جدیدتر این غذا، از سبزیجات معطر مثل ریحان و جعفری هم استفاده می گردد. این مواد را در نوعی دامپلینگ مخصوص خمیری و شبیه بقچه می پیچند.

خوردن این غذا روش خاصی دارد. باید دامپلینگ ها را با دست بخورید. ابتدا باید آن را گاز بزنید و آب داخل آن را خالی کنید و بعد دامپلینگ را نوش جان کنید.

طبیعت گردی در منطقه ها روستایی

گرجستان یک مقصد عالی برای دوستداران طبیعت است. در این کشور جهتهای پیاده گردی زیادی در منطقه ها مختلف وجود دارد. پارک های ملی، دریاچه ها و منطقه ها مختلف این کشور برای طبیعت گردی ایده آل است. جهتهای کوه پیمایی و پیاده گردی در گرجستان برای افراد مختلف طراحی شده است. برخی از آن ها هم برای مبتدی ها مناسب است و هم برای حرفه ای ترها. هر کدام از جهتها چشم انداز ای خاص و منحصربه فرد دارند. فرقی نمی نماید که کدام جهت را انتخاب کنید، در هر صورت از پیاده گردی در طبیعت و تماشای زیباترین چشم اندازها، لذت می برید.

سفر به مرتفع ترین منطقه ها مسکونی در اروپا

مرتفع ترین سکونتگاه های اروپا در ارتفاع 2100 متری در دامنه کوه Shkhara در گرجستان قرار دارند. یکی از این روستاها Ushguli نام دارد که 200 نفر در آن سکونت دارند. شش ماه از سال، این منطقه پوشیده از برف است. در نتیجه برف سنگین باعث بسته شدن جهتها به شهر مرکزی این منطقه می گردد.

برای بازدید از سایر جاهای تماشای گرجستان و تفلیس از خبرنگاران یاری بگیرید و سفرتان را برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2000

به "تور ارزان گرجستان: برترین تفریحاتی که باید در گرجستان تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: برترین تفریحاتی که باید در گرجستان تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید