تور استرالیا ارزان: 5 مقصد شگفت انگیز برای طبیعت گردی در استرالیا

به گزارش مجله پیکوشو، زمانی که تصمیم به سفر کردن می گیرید، احساس خاص و خوشایندی از همان لحظات ابتدایی در شما بوجود می آید، سپس آغاز به تحقیق می کنید، از پیداکردن یک مقصد خوب، چشم انداز ها دیدنی، زیبا و جهت حرکت، همه و همه شما را سر ذوق می آورد. هیجانی به انسان دست می دهد که قبل از حرکت گویی سوار بر موج آرزوهای خود شده است. پس معطلی در فرودگاه، خستگی و تاخیر هواپیما را فراموش کنید چون این بار می خواهیم به وسیله جاده شما را به تماشای زیباترین چشم انداز های چشم نواز استرالیا ببریم.

تور استرالیا ارزان: 5 مقصد شگفت انگیز برای طبیعت گردی در استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

1. جزیره ریموند (Raymond)؛ دریاچه های گیپسلند (Gippsland)

این جزیره در فاصله 300 کیلومتری شهر ملبورن واقع شده است و با 3 ساعت رانندگی می توان به آنجا رسید. اگر شب را در جزیره باشید، می توانید زیبایی دریاچه شب تاب گیپسلند را تماشا کنید. پس از آتش سوزی های سال 2006 و باران های سیل آسای سال 2007، میزان زیادی خاکستر و نیتروژن به درون دریاچه ریخته شد. این تغییر زیست بوم در دریاچه منجر به رشد ناگهانی جلبکی به نام Noctiluca Scintillans شد و جای جلبک سبزی که در دریاچه بطور طبیعی وجود داشت را گرفت. این جلبک نو که روزها به رنگ قرمز تیره دیده می گردد، هنگام تاریک شدن هوا و در شب به رنگ آبی درخشان در می آید و کل دریاچه را روشن می نماید. هرچند که این پدیده امروزه به میزان سال های 2008 و 2009 دیده نمی گردد، اما در تابستان به خوبی قابل مشاهده است و می توان از تماشا این شگفتی طبیعی لذت ببرد.

2. پادشاه جاده های پر پیچ و خم، نولاربور ( Nullabor )

برای کسانی که از رانندگی طولانی در جاده های خشک و بیابانی ترسی ندارند، سفر به دشت نولاربور را پیشنهاد می کنیم. در گذر این خط ساحلی پر پیچ و خم به خوبی می توانید رانندگی خود را محک بزنید. رانندگی در جاده ای که بین دیواره آن و لبه صخره های خشمگینش تنها چند متر فاصله دارد، دل و جرات می خواهد. اگر در ماه های ژوئن و اکتبر به این جاده 85 کیلومتری بروید، می توانید از نزدیک حرکت نهنگ ها را مشاهده کنید.

3. پارک ملی کاکادو (Kakadu)؛ آبشار جیم جیم

پارک ملی کاکادو مانند یک تاج بر سر منطقه شمالی استرالیا قرار گرفته است، وسعت این پارک به 20 هزار کیلومتر مربع می رسد. کاکادو دارای 4 رودخانه مجزا، 6 لندفورم بزرگ (لندفورم به معنای ناهمواری های بزرگی است که بر اثر حرکت طبیعی زمین بوجود آمده است) و تنوع باورنکردنی از گونه های مختلف گیاهان و حیوانات است. قدمت وجود بومیان در این منطقه حداقل به 20 هزار سال می رسد؛ این را می توان از 4000 اثر نقاشی اولیه روی سنگ های این منطقه بخوبی فهمید. رود خروشانی بعد از گذر از سنگ ها و دشت های این منطقه به قلب کاکادو می رسد و آبشار جیم جیم را می آفریند.

دسترسی زمینی به این آبشار فقط درماه های خشک سال امکان پذیر است. برای این کار مجبورید 60 کیلومتر را در جاده ای ناهموار و شنی رانندگی کنید. برای ورود به این جاده فقط باید از ماشین های شاستی بلند با قدرتمند 2 دیفرانسیل بهره ببرید. البته رانندگی در چنین جاده خشنی دل شیر می خواهد. به یاد داشته باشید که در فصل های مرطوب سال به هیچ وجه نمی توان از این جاده استفاده کرد و تنها راه تماشا این آبشار شگفت انگیز فقط استفاده هواپیما است.

4.پیناکلز (The Pinnacles)، سروانتس (Cervantes)

به وسیله شهر پرت (Perth) تنها با 2 ساعت رانندگی و طی جهت 190 کیلومتری، می توانید به کویر قله ها برسید. این منطقه که در سواحل غربی استرالیا قرار گرفته است، میلیون ها سال پیش کاملا زیر آب بوده، ولی حالا به محلی برای پیاده روی گردشگران تبدیل شده است. ارتفاع این قله های تشکیل شده از سنگ های آهکی به حدود 5 متر می رسد و قدم زدن در این منطقه مرموز حس راه رفتن در کره ماه را به شما منتقل خواهد نمود. برترین زمان سفر به این منطقه از ماه آگوست تا اکتبر است. اگر صبح زود یا هنگام غروب آفتاب آنجا باشید، می توانید تصاویر منحصر به فردی از بازی نور و قله ها را مشاهد کنید. در این منطقه گونه های جانوری زیادی نیز وجود دارد و شاید بتوانید در اوایل صبح کانگروها را ببینید.

5.شبه جزیره تاسمان (Tasman)؛ صخره های دریایی کیپ (Cape)

صخره های کیپ ترسناکترین صخره های دریایی دنیا است و با ارتفاعی بالغ بر 300 متر، عنوان بلندترین صخره های نیم کره جنوبی دنیا را به خود اختصاص داده است. اگر از علاقه مندان به صخره نوردی هستید، به هیچ وجه بالارفتن از این صخره های خشن را به شما توصیه نمی کنیم، اما می توانید با رفتن به این منطقه یکی از تماشای ترین چشم انداز های دنیا را که در محاصره آبهای اقیانوسی قرار گرفته است، مشاهده کنید.

منبع: کجارو / mashable.com / en.wikipedia.org
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1962

به "تور استرالیا ارزان: 5 مقصد شگفت انگیز برای طبیعت گردی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: 5 مقصد شگفت انگیز برای طبیعت گردی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید