آمریکا شش کشور دیگر را به قانون محدودیت مهاجرتی اضافه نمود

به گزارش مجله پیکوشو، دولت آمریکا شش کشور دیگر را به لیست کشور هایی که سفر یا مهاجرت اتباع آن ها به ایالات متحده ممنوع است، اضافه نمود.

آمریکا شش کشور دیگر را به قانون محدودیت مهاجرتی اضافه نمود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، در ادامه سیاست های ضد مهاجرتی و بیگانه هراسی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، نام کشورهای نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی اضافه نمود.

به نوشته پایگاه خبری هیل مسئولان وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه آمریکا می گویند محدودیت هایی برای صدور بعضی ویزا مهاجرتی خاص برای این شش کشور در نظر گرفته می گردد اما ممنوعیت کامل مسافرتی اعمال نمی گردد.

این مقامات، نگرانی های حوزه امنیت ملی را دلیل قرار دادن این کشورها در لیست محدودیت های مهاجرتی عنوان نموده و گفتند دولت های مذکور شرایط امنیت گذرنامه ای و اشتراک گذاری اطلاعات را ندارند.

به نوشته هیل، ترامپ قرار است تا ساعاتی دیگر این طرح را امضا و به قانون تبدیل کند و از تاریخ 22 فوریه نیز اجرایی خواهد شد.

سه سال پیش بود که دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید، ورود اتباع هفت کشور شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی، کره شمالی، ونزوئلا و یمن را ممنوع نمود.

بر این اساس، طرح جدید محدودیت مهاجرتی هم احتمالا در دادگاه های آمریکایی به چالش کشیده شوند و دیپلمات های سابق از گنجانده شدن نام نیجریه در این طرح، علی رغم آسیب رسیدن به منافع ایالات متحده، ابراز سردرگمی کردند.

هیل معتقد است با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، ترامپ هرچه بیشتر به دستاویزهای محدودیت مهاجرتی متوسل خواهد شد تا بتواند برای دور دوم نیز رأی آمریکایی ها را به دست بیاورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 830

به "آمریکا شش کشور دیگر را به قانون محدودیت مهاجرتی اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شش کشور دیگر را به قانون محدودیت مهاجرتی اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید