ابوظبی، روح جام ملت ها اینجاست

به گزارش مجله پیکوشو، ابوظبی یکی از شهرهای مهم امارات، از جمله شهرهای میزبان جام ملت های آسیا 2019 خواهد بود.

ابوظبی، روح جام ملت ها اینجاست

به گزارش خبرنگاران، جام ملت های آسیا از اواسط دی ماه با حضور 24 تیم برتر آسیا برگزار می گردد. یکی از شهرهای میزبان جام ملت های آسیا، ابوظبی است که میزبانی چند دیدار را در این رقابت ها عهده دار خواهد بود.

ابوظبی با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت، میزبان 18 دیدار از 50 دیدار جام ملت های آسیاست. دیدار افتتاحیه و دیدار نهایی جام ملت های آسیا در این شهر برگزار می گردد و می توان ابوظبی را روح جام ملت های 2019 دانست.

ابوظبی پایتخت و دومین شهر پرجمعیت کشور امارات است. این شهر، بزرگترین شهر امارات نیز محسوب می گردد. ابوظبی در سال 2009 با پیشی دریافت از نیویورک و پاریس به عنوان دومین شهر گران دنیا برای مسافران اعلام شد. در ابوظبی مکان های تاریخی زیادی وجود دارد که شامل قلعه های تاریخی و موزه های ملی در سراسر منطقه است.

استادیوم ها

استادیوم محمد بن زاید

استادیوم شیک اماراتی ها که بازی های خانگی الجزیره در آن برگزار می گردد یکی از استادیوم هایی است که برای این رقابت ها آماده شده است. قرار است دیدار ایران و یمن، اولین دیدار ایران در این دوره از رقابت ها در همین استادیوم برگزار گردد. سه بازی دیگر از مرحله گروهی، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی، یک بازی از یک چهارم نهایی و یک بازی نیمه نهایی نیز در این استادیوم برگزار می گردد.

استادیوم زاید اسپورت

این استادیوم 43 هزار نفری دیدار افتتاحیه و فینال جام ملت های آسیا 1996 را میزبانی کرد و اکنون نیز برای بازی های جام ملت های آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. جام دنیای جوانان و جام باشگاه های دنیا نیز از دیگر رویدادهای مهمی بوده که در این استادیوم برگزار شده است. دیدار افتتاحیه جام ملت ها در این استادیوم خواهد بود و غیر از آن چهار دیدار دیگر از مرحله گروهی، یک بازی از یک هشتم نهایی، یک بازی از یک چهارم نهایی و یک بازی از دیدار نهایی نیز در این استادیوم برگزار می گردد.

استادیوم آل نهیان

این استادیوم نیز قرار است میزبانی دیدار ایران و ویتنام را در جام ملت های آسیا عهده دار باشد. ظرفیت این استادیوم 15 هزار نفر است که احتمالا در بازی ایران و ویتنام شاهد حضور گسترده طرفداران ایرانی در آن خواهیم بود. سه بازی دیگر از مرحله گروهی از جمله دیدار کره جنوبی و چین و یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی در این استادیوم برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 187

به "ابوظبی، روح جام ملت ها اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوظبی، روح جام ملت ها اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید