اتحادیه اروپا 11 مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش مجله پیکوشو، اتحادیه اروپا نام 11 مقام ونزوئلایی را به بهانه آنچه نقش داشتن آن ها در تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در ونزوئلا خوانده، به فهرست افراد تحت تحریم خود اضافه کرد.

اتحادیه اروپا 11 مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از ریانووستی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه از قرار دریافت نام 11 مقام ارشد دولت ونزوئلا در فهرست افراد تحت تحریم این اتحادیه اطلاع داد.

در بیانیه ای که شورای اروپا در مورد تحریم این مقامات ونزوئلایی منتشر نموده، آمده است: شورای اروپا امروز دوشنبه 11 نفر دیگر از مقامات ونزوئلا را به دلیل نقش آنها در اقدامات و تصمیماتی که به تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در ونزوئلا منجر می گردد، به فهرست افراد مشمول اقدامات محدودنماینده [تحریم] اضافه می نماید.

شورای اروپا در ادامه این بیانیه افزوده است: تحریم ها علیه این افراد شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی ها می گردد. هدف این تحریم ها افراد هستند و عموم مردم تحت تأثیر آنها قرار نمی گیرند.

تحریم های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا از اواخر سال 2017 (پاییز 1396) شروع شده است. این تحریم ها شامل تحریم تسلیحاتی علیه دولت قانونی ونزوئلا و همچنین ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی های مقامات ونزوئلایی می گردد.

کشورهای اروپایی به همراه آمریکا و متحدانشان در منطقه آمریکای لاتین، کوشش می نمایند با سرنگونی نیکلاس مادور رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، مهره دست نشانده خود را جایگزین وی نمایند.

با این حال نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا تأکید نموده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و صندلی قانونی خود را به مهره مد نظر غربی ها واگذار نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1110

به "اتحادیه اروپا 11 مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا 11 مقام ارشد ونزوئلا را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید