نبرد تمام عیار خودروسازان اروپایی با شرکت های چینی (تورهای چین)

به گزارش مجله پیکوشو، پدال نوشت: کارلوس تاوارس رئیس استلانتیس از حضور خودروسازان چینی در قاره اروپا ابراز نگرانی نموده است. او قبلاً نیز خواهان اعمال تعرفه های بیشتر بر این خودروسازان بود.

نبرد تمام عیار خودروسازان اروپایی با شرکت های چینی (تورهای چین)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تاوارس قبلاً گفته بود خودروسازان چینی باید هنگام صادرات خودروهای خود به اروپا مشمول همان تعرفه هایی شوند که برندهای اروپایی هنگام ارسال خودروهای خود به چین با آن روبرو می شوند. تاوارس گفت که برندهای چینی برای واردات خودرو به اتحادیه اروپا باید 10 درصد تعرفه بپردازند، درحالی که خودروسازان اروپایی برای واردات خودروهای ساخت اروپا به چین تعرفه بین 15 تا 25 درصدی می پردازند.

بیشتر بخوانید:

آیا سفر در زمان برای انسان ها امکان پذیر می گردد؟

قدرتمندترین بمب اتمی دنیا کجاست؟

همان طور که می دانید رقابت همیشه خوب بوده و این موضوع نه تنها در صنعت خودرو بلکه در تمامی جنبه ها باید وجود داشته باشد. رقابت باعث می گردد شرکت ها محصولات بهتر را با قیمتی نسبتاً مقرون به صرفه تر فراوری کنند تا مشتریان بیشتری را جذب خود کنند. با این وجود کارلوس تاوارس رئیس استلانتیس علاقه چندانی به حضور خودروهای برقی ساخت چین در اروپا ندارد! او می گوید صنعت خودروی اروپا می بایستی خود را آماده جنگی وحشتناک با برندهای چینی کند. به خاطر اینکه هزینه های فراوری خودرو در چین بسیار پایین تر از اروپاست، خودروهای صادراتی از پرجمعیت ترین کشور دنیا به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از خودروهای مونتاژ شده در اروپا هستند.

یکی دیگر از مقامات فعال در صنعت خودرو که رئیس شرکت تأمین قطعات خودرویی فورویاست اظهار می دارد خودروسازان چینی به طور معمول یک خودروی برقی را حدود 10500 دلار مقرون به صرفه تر از برندهای اروپایی می سازند. پاتریک کولر مدیر اجرایی فورویا که اخیراً نیز شرکت هِلا را خریداری نموده می گوید شکاف هزینه ها برای اروپا خطرناک از آمریکا خواهد بود چراکه خودروهای چینی با تعرفه بالاتری وارد آمریکا می شوند. کارلوس تاوارس نیز در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است:

قوانین اروپا باعث می شوند یک خودروی ساخت اروپا حدود 40 درصد گران تر از خودروی قابل مقایسه ساخت چین باشد. اگر اتحادیه اروپا تغییری در شرایط کنونی ندهد صنعت خودروی اروپا به همان سرنوشت صنعت پانل های خورشیدی این قاره دچار خواهد شد. من فکر می کنم این داستان را قبلاً نیز دیده ایم. سناریویی بسیار تاریک… اما نباید بگذاریم چنین اتفاقی رخ دهد.

تاوارس راه حلی برای مقابله با برندهایی همانند سایک، بی وای دی و جیلی ندارد اما می گوید صنعتی سازی مجدد اروپا با احیای ظرفیت فراوری کم شده می تواند باعث کاهش هزینه ها و فراوری خودروهایی با قیمت های رقابتی تر در برابر نمونه های چینی گردد. او بعلاوه معتقد است سیاست تجاری متفاوت برای حفاظت از فراوری خودرو در اروپا راه حلی معتبر خواهد بود. تاوارس می گوید اگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد اروپا با کاهش فراوری خودرو و انتقال فراوری بعضی محصولات به کشورهایی با هزینه های فراوری پایین تر روبرو خواهد شد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2212

به "نبرد تمام عیار خودروسازان اروپایی با شرکت های چینی (تورهای چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد تمام عیار خودروسازان اروپایی با شرکت های چینی (تورهای چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید