اروپا، هند، چین و خلیج فارس ؛ بازارهای هدف صادرات گاز ایران

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران: رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صادرات گاز ایران بر ارتقای سهم تجارت گاز ایران با توجه ماموریت جدید این شرکت و صندلی نخست ایران در حجم ذخایر گازی اطلاع داد و گفت: اروپا، هند، چین و خلیج فارس بازارهای هدف صادرات گاز ایران هستند.

اروپا، هند، چین و خلیج فارس ؛ بازارهای هدف صادرات گاز ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، عزیزاله رمضانی با اعلام این که تاکنون 95 درصد جمعیت شهری و 40 درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند، گفت: باید توسعه تجارت گاز در اولویت قرار گیرد.

وی با اعلام این که شرایط جهانی ایجاب می نماید ایران حضور گسترده تری در بازار جهانی گاز داشته باشد، گفت: صادرات گاز با خط لوله مورد توجه بوده است اما به دلیل بلند مدت بودن قراردادهای گاز و بروز تحریم های ناعادلانه، ایران نتوانسته است به وجود کوشش های بسیار، سهم قابل توجهی در تجارت گاز داشته بشد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با ابراز امیدواری بر این که تا انتها افق چشم انداز، به سهم شایسته ای از تجارت گاز دست یابیم، اضافه نمود: اروپا، هند و چین و حوزه خلیج فارس ، بازارهای هدف ایران در تجارت گاز است.

وی شرق و جنوب شرق آسیا و بازار غرب اروپا را نیز بازارهای هدف در بخش گاز طبیعی مایع ال.ان.جی خواند و اضافه نمود: بازاریابی ال.ان.جی به مراتب از بازاریابی گاز پیچیده تر است.

رمضانی گفت: با توجه به صندلی وزارت نفت در دولت یازدهم و انتظارات دولت از این وزارتخانه، باید بر بازار صادرات گاز تمرکز کنیم و از نظر گازرسانی در داخل کشور به حد اشباع رسیده ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 418

به "اروپا، هند، چین و خلیج فارس ؛ بازارهای هدف صادرات گاز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا، هند، چین و خلیج فارس ؛ بازارهای هدف صادرات گاز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید