از جهنمِ قره باغ به بهشتِ آفریقا؛ تنهاترین شیر دنیا نجات یافت

به گزارش مجله پیکوشو، از جهنم قره باغ به بهشتِ آفریقا؛ تنهاترین شیر دنیا نجات یافت

از جهنمِ قره باغ به بهشتِ آفریقا؛ تنهاترین شیر دنیا نجات یافت

یک شیر نر با نگاه عصبی و گام های مردد برای اولین بار طعم آزادی را چشید.

به گزارش خبرنگاران، این شیر 15 ساله که روبن نام دارد، پس از گذراندن شش سال در قفس تنگ در منطقه تحت مناقشه قره باغ، حتی غرش کردن را نیز فراموش نموده بود! اما اکنون، پس از مذاکرات دیپلماتیک، برنامه ریزی چند ملیتی و یک پرواز 22 ساعته، او زندگی جدیدی را در پناهگاه حیات وحش در آفریقای جنوبی شروع می نماید.

این عملیات نجات پس از آن شروع شد که روزنامه دیلی میل شرایط اسفناک شیر نر را به عنوان تنها حیوان به جای مانده در باغ وحشی در آذربایجان پس از مرگ صاحب تاجر آن برجسته کرد.

سازمان خیریه مدافعان بین المللی حیوانات، مستقر در بریتانیا، با یاری خطوط هوایی قطر، کوشش برای نجات روبن از محوطه کوچکی را که تمام زندگی خود را در آن گذرانده بود، به پناهگاه امن آن در آفریقای جنوبی طراحی کرد.

جان کریمر، رئیس این سازمان گفت: وقتی روبن از جعبه بیرون آمد و برای اولین بار در زندگی خود روی چمن راه می رفت، ما اشک می ریختیم.

این شیر 15 ساله که در سلول انفرادی سال ها ساکت بود، اما اکنون روبن با یاری موسسه خیریه بریتانیایی که او را نجات داد، دوباره یاد می گیرد که غرش کند.

جان کریمرگفت که باغ وحش در قره باغ متعلق به یک تاجر ارمنی بود. پس از مرگ او همه حیوانات دیگر نجات یافتند. متأسفانه، جایی برای روبن وجود نداشت.

روبن هرگز خورشید را بر پشت خود احساس ننموده است یا باد را در صورت خود احساس ننموده است. حالا او به خانه ای در پناهگاهی در آفریقای جنوبی پیدا نموده و امدادگرانش امیدوارند، او دوباره غرش کند.

خانواده تاجر سابق مشتاق بودند که روبن زندگی بهتری داشته باشد و با این حرکت موافقت کردند.

روبن، که در اسارت در باغ وحش به جهان آمده، از سال هایی که تنها با غذای کم گذرانده، با مسائل سلامتی روبه رو شده است.

جان کریمر گفته محدودیت های مادام العمر او ماهیچه هایش را ضعیف نموده است و به نظر می رسد که آسیب عصبی به ستون فقرات و سرش وارد شده است و یک پایش لرزان و کشیده شده است. اما ما با ورزش و غذا او را تقویت می کنیم و او به خوبی پاسخ می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2308

به "از جهنمِ قره باغ به بهشتِ آفریقا؛ تنهاترین شیر دنیا نجات یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جهنمِ قره باغ به بهشتِ آفریقا؛ تنهاترین شیر دنیا نجات یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید