اسامی المپیاد هایی که مجازی برگزار می گردد، المپیاد فیزیک لغو شد

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به کارکرد های باشگاه دانش پژوهان جوان، گفت: هویت سازی و مهارت های دانش آموزان باید تقویت گردد.

اسامی المپیاد هایی که مجازی برگزار می گردد، المپیاد فیزیک لغو شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فاطمه مهاجرانی با اشاره به پیشینه 50ساله حوزه استعداد های درخشان اظهار کرد: جشنواره خوارزمی، المپیاد های علمی و طرح ملی جوان به کلیت سازمان پیوسته است و بیش از 600مدرسه استعداد های درخشان شامل دوره های متوسطه اول و دوم می باشند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان اضافه نمود: تعدادی از فارغ التحصیلان در کسب وکار های فناورانه و استارت آپ مشغول و تعدادی به عنوان هیئت علمی و پزشکان مملکت فعال می باشند و این مدارس از دستاورد ارزشمند آموزش و پرورش هستند.

وی با اشاره به کسب بیش از700مدال جهانی توسط استعداد های درخشان کشورمان گفت: این نشان از اقتدار علمی ایران دارد به طوری که کشور فنلاند که بیش از 20سال قبل از ایران به المپیاد جهانی پیوسته، تنها یک مدال جهانی کسب نموده است.

مهاجرانی اضافه نمود: باشگاه دانش پژوهان جوان کوشش دارد محملی برای نگهداشت این جوانان باشد که روندی رسمی برای توانمندسازی جوانان در حوزه المپیاد های علمی است که از سال 66شکل گرفت و در دهه 70اساسنامه ای دریافت کرد.

وی گفت: کار ما تنها برگزاری دوره آموزشی نیست؛ بلکه باشگاه نهادی برای ایجاد حس علاقه در این افراد است؛ لذا هویت سازی و مهارت های دانش آموزان باید تقویت گردد.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان بابیان اینکه مدارس سمپاد و باشگاه در یکدیگر ادغام و جشنواره خوارزمی و طرح شهاب نیز به آن ها اضافه شده است، اضافه نمود: بعد از تصویب اساسنامه باشگاه، ساختار غیردولتی آن به تصویب خواهد رسید و دست ما را برای انجام کار های مغفول مانده باز می گذارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مهاجرانی در سرانجام اظهار داشت: برگزاری المپیاد های جهانی مجازی شده است که شامل رشته های ریاضی، زیست، کامپیوتر و شیمی است. المپیاد فیزیک به طور قطعی لغو شده و زمان برپایی المپیاد نجوم نیز در سرانجام شهریور اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1150

به "اسامی المپیاد هایی که مجازی برگزار می گردد، المپیاد فیزیک لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی المپیاد هایی که مجازی برگزار می گردد، المپیاد فیزیک لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید