استقبال زائران اربعین از نمایشگاه های صنایع دستی در استان کرمانشاه

به گزارش مجله پیکوشو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از استقبال زائران برای خرید از غرفه های صنایع دستی و چادرهای عشایری در جهت خسروی به کنگاور اطلاع داد.

استقبال زائران اربعین از نمایشگاه های صنایع دستی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری با اعلام این خبر اضافه نمود: 33 غرفه صنایع دستی و پنج چادر عشایری در جهت بازگشت زائران اربعین حسینی توسط ستاد اربعین این اداره کل در شهرستان های قصرشیرین دالاهو، سرپل ذهاب، اسلام آباد، هرسین و کنگاور برپا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی کرمانشاه توضیح داد: باز شدن مرز خسروی و خروج بیش از 140 هزار زائر به وسیله این مرز و بازگشت دوباره آنها موجب رونق و توسعه صنایع دستی و فرآورده های روستایی و عشایری برای استان کرمانشاه شده است.

او اظهار کرد: در غرفه های صنایع دستی گیوه، گلیم، زیورآلات سنتی، لباس محلی، صنایع چوب و سفال و در چادرهای عشایری محصولاتی مانند کلوچه های محلی، روغن کرمانشاهی، ترخینه، کشک و سبزی های خشک شده کوهی، گیاهان دارویی و دست بافته های عشایری عرضه می گردد.

قادری از دائمی شدن بازارچه های صنایع دستی در این جهت و سایر جهتهای گردشگری به بهانه رویداد بین المللی بوم گردی و روستایی 2020 اطلاع داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 562

به "استقبال زائران اربعین از نمایشگاه های صنایع دستی در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال زائران اربعین از نمایشگاه های صنایع دستی در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید