اعتراضات دانشجویان هنگ کنگی ادامه دارد

به گزارش مجله پیکوشو، دانشجویان و محصل های هنگ کنگی امروز (سه شنبه) برای دومین روز متوالی کلاس های درس را بایکوت نموده و راهپیمایی دموکراسی خواهانه برگزار می نمایند که بحران سیاسی این دولت شهر را عمیق تر می نماید.

اعتراضات دانشجویان هنگ کنگی ادامه دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هزاران دانشجو روز دوشنبه در دانشگاه ها تجمع اعتراضی برگزار کردند و با پوشیدن ماسک های گاز زنجیره انسانی تشکیل داده و برای هنگ کنگی با خودمختاری بیشتر شعار دادند.

اعتراضات فشار بر کری لام، رهبر هنگ کنگ را بیشتر نموده است. براساس یک پیغام صوتی افشا شده، کری لام اخیرا در جمع رهبران کسب و کار هنگ کنگ تاکید نمود او با ارائه آن لایحه جنجالی استرداد مظنونان به چین خرابی غیر قابل بخششی ایجاد نموده است و اگر او در این مساله حق انتخابی می داشت، عذرخواهی می کرد و استعفا می داد. رهبر هنگ کنگ اما امروز در کنفرانسی خبری از درز جزئیات این جلسه خصوصی به رسانه ها ابراز تاسف کرد.

رهبر هنگ کنگ مدعی شد که هرگز از دولت چین درخواست ننموده است تا برای سرانجام دادن به این بحران سیاسی اجازه استعفای او را بدهد. سخنگوی کری لام گفته است درباره نشست های خصوصی اظهارنظر نمی کند.

صدها هزار تن از مردم هنگ کنگ از اواسط ژوئن در اعتراض به لایحه استرداد که اکنون به حالت تعلیق درآمده است، به خیابان ها آمدند. این ناآرامی به اعتراضی گسترده تر علیه هنگ کنگ تحت حاکمیت چین و درخواست برای خودمختاری بیشتر تبدیل شده است.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 407

به "اعتراضات دانشجویان هنگ کنگی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات دانشجویان هنگ کنگی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید