معروفترین اغذیه فروشی های خیابانی در تورنتو

به گزارش مجله پیکوشو، تورنتو، شهری که قلبش از ملل مختلف می‌تپد، فقط آسمانخراش‌های براق و موزه‌های هنری نیست. اینجا، در کوچه پس‌کوچه‌های شلوغ و خیابان‌های زنده، طعمی ناب از فرهنگ‌های گوناگون را می‌توان چشید. جایی که عطر ادویه‌های هندی با تندوری داغ در هم می‌پیچد و بوی پیاز داغ فلافل‌های لبنانی، اشتهای آدم را قلقلک می‌دهد. بله، تورنتو، بهشتی برای شکم‌بازهاست، بهشتی که خیابان‌هایش، حکم گذرگاه‌های وسوسه‌انگیز به دنیای لذیذ غذاهای خیابانی را دارند.

امروز، می‌خواهیم با هم به یک سفر خوشمزه در خیابان‌های تورنتو برویم. سفری که از کامیون‌های رنگارنگ هات‌داگ تا دکه‌های بخارآلود تاکوهای مکزیکی را شامل می‌شود. پس کمربندها را محکم ببندید که قرار است حسابی گرسنه شویم!

معروفترین اغذیه فروشی های خیابانی در تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

 از کامیون‌های رنگارنگ غذاهای آسیایی تا دکه‌های هات‌داگ کلاسیک، خیابان‌های این شهر مملو از طعم‌های وسوسه‌کننده از سراسر دنیاست. اما بین این همه انتخاب، کجا باید رفت و چه چیزی باید خورد؟ نگران نباشید، همسفر! در این سفر خیابانی با هم به دنیای اغذیه‌فروشی‌های تورنتو می‌زنیم و از خوشمزه‌ترین‌هاشان پرده برمی‌داریم.

کامیون غذای بانگوک‌رات (Bangkok Rat) تایلندی اصیل به سبک خیابانی

هوس تندوری تایلندی کرده‌اید؟ پس کامیون غذای بانگوک‌رات مقصد بعدی‌تان است. این کامیون کوچک اما پرطرفدار، طعم‌های واقعی بانکوک را با بهترین مواد اولیه به تورنتو آورده است. از تام‌خا Gai تند و ترش گرفته تا Pad See Ew خوشمزه با رشته‌های برنج، هر لقمه‌ای که به دهانتان می‌گذارید، سفری به قلب بازارهای غذاهای خیابانی پایتخت تایلند است. نکته مهم برای امتحان کباب‌های مرغ Satay که با سس بادام‌زمینی سرو می‌شوند، زودتر سر و کله‌تان را پیدا کنید، چون در یک چشم به‌هم زدن تمام می‌شوند!

پیتزا آل پومودورو (Pizza Al Pomodoro) اسلایسی از ایتالیا در قلب تورنتو

هیچ‌چیزی مثل یک اسلایس نازک و ترد پیتزای ایتالیایی، خستگی را از تن بیرون نمی‌کند. پیتزا آل پومودورو با خمیر نازک و سبک و سس گوجه‌فرنگی اصیل درست‌شده، شما را به ناپل می‌برد، بدون اینکه نیاز به بلیط هواپیما داشته باشید. علاوه بر پیتزاهای کلاسیک، گزینه‌های خلاقانه‌ای مثل پیتزای با بادمجان کبابی و پنیر موزارلا هم در منوی این دکه‌ی دوست‌داشتنی پیدا می‌شود.

کاستارد و کمپانی (Custard & Co.) شیرینی‌هایی که دلتان را آب می‌کنند

بعد از یک گشت‌وگذار خوشمزه، وقت کمی شیرینی‌جات است، نه؟ کاستارد و کمپانی با شیرینی‌های خانگی و خوشمزه‌اش، بهشت دندان‌های‌تان خواهد بود. از دونات‌های نرم و لطیف با طعم‌های مختلف گرفته تا تارت‌های میوه‌ای تازه و مافین‌های شکلاتی پر از مغز، هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئن باشید طعم واقعی کره و عشق را حس خواهید کرد. برای یک تجربه کاملا کانادایی، پoutine دونات را امتحان کنید - ترکیب شیرینی داغ و سس گوشت و پنیر، چیزی‌ست که نباید از دستش بدهید!

آلوکا (Alluca) طعم‌های آمریکای لاتین در دل تورنتو

هوس طعم‌های آتشین آمریکای لاتین کرده‌اید؟ آلوکا با تاکوهای رنگارنگ و طعم‌های اصیل مکزیکی، شما را به سفری به جنوب مرز می‌برد. از تاکوهای آلو pastor با گوشت خوک مزه دار گرفته تا بوریتوهای پر از سبزیجات تازه و سس گواکاموله، هر لقمه‌ای که می‌خورید، ترکیبی انفجاری از طعم و تازگی است. برای ماجراجویان ذائقه، تاکوهای Barbacoa با گوشت گاو ترد‌شده را پیشنهاد می‌کنیم.

کامیون غذای کره‌ای (Korean Food Truck) طعم اصیل کره‌ای در خیابان‌های تورنتو

کامیون غذای کره‌ای بی‌نام که فقط با یک فانوس قرمز رنگ قابل‌شناسایی است، یکی از پنهان‌جواهرهای دنیای اغذیه‌فروشی‌های تورنتو است. منوی این کامیون کوچک همیشه در حال تغییر است، اما مطمئن باشید هرچیزی که سفارش دهید، از کیمچی و بیبیم‌گوپ خوشمزه گرفته تا کیم‌چی‌جون و جاجانگ‌میون اصیل، شما را به قلب کره و بازارهای شبانه‌اش خواهد برد. فقط یادتان باشد کمی زودتر بروید، چون معمولا خیلی زود همه چیز تمام می‌شود!

Peameal Bacon اصالت کانادایی در لقمه‌های چرب و چیلی

اولین ایستگاه سفر، خیابان‌های کنسینگتون مارکت است. جایی که بوی دود و عطر تند فلفل، هوش از سر آدم می‌پراند. اینجا، سلطان بی‌چون و چرای خیابان، ساندویچ‌های پی‌میل‌بیکن (Peameal Bacon) هستند. گوشت خوک چرب و نرمی که با ادویه‌های مخصوص مزه دار شده و در یک نان نرم و گرم، با سس خردل و مربا، ترکیبی بی‌نظیر و وسوسه‌انگیز خلق می‌کند. یک گاز از این ساندویچ، کافیست تا مزه اصیل کانادایی را برای همیشه به خاطر بسپارید.

Jamaican Jerk آتشفشان طعم در دل تورنتو

از کنسینگتون مارکت که بیرون بزنیم، نسیمِ تندِ ادویه‌های جزایره‌ای، ما را به سمت خیابان‌های Little Jamaica می‌کشاند. اینجا، فرمانروای بی‌چون و چرای مزه‌ها، جِرک (Jerk) است. گوشت مرغ یا خوک که با سس تند و معطر جامائیکایی مزه دار شده و روی آتش کبابی می‌شود. یک گاز از این گوشت، آتشفشانی از طعم‌های تند و دودی در دهانتان به راه می‌اندازد که تا مدت‌ها خاموش نمی‌شود. یادتان باشد، جِرک شوخی نیست، پس آمادگیِ تندی داشته باشید!

Poutine نماد کانادا، از خیابان‌های تورنتو تا قلب‌ها

سفر به تورنتو بدون امتحان کردن پوتین (Poutine) کامل نمی‌شود. این غذای ساده اما محبوب، از سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پنیر چدار آب‌شده و سس گوشت تشکیل شده و شاید در نگاه اول، چیز عجیبی به نظر برسد. اما کافیست یک قاشق از این ترکیب داغ و چرب را به دهانتان بگذارید تا متوجه شوید چرا پوتین، نماد ملی کانادا شده است. هر لقمه‌اش، ترکیبی از تردی، چربی، نمکی و گوشتی است که هر شکم‌بَزی را راضی می‌کند.

Samosas تکه‌ای از هند، در قلب تورنتو

طعم‌های تورنتو، فقط به آمریکای شمالی محدود نمی‌شود. در محله‌ی Gerrard India Bazaar، عطر ادویه‌های هندی، هوش از سر آدم می‌پراند. اینجا، فرمانروای بلامنازع، سمبوسه‌های ترد و خوشمزه‌ای هستند که با سیب‌زمینی، نخود و انواع ادویه‌های هندی پر شده‌اند. یک گاز از این سمبوسه‌های داغ، شما را به سفرِ حواسِ پنج‌گانه‌ای به خیابان‌های شلوغ دهلی می‌برد. یادتان نرود، سس نعناع را هم امتحان کنید، ترکیبی بی‌نظیر که طعم سمبوسه را تکمیل می‌کند.

پیروگی‌های خوشمزه در Kräft

اگر عاشق پیروگی‌های بخاردار و خوشمزه هستید، Kräft مقصد نهایی شماست. این غرفه کوچک در بازار St. Lawrence Market با پیروگی‌های دست‌ساز و پر از طعم‌های مختلف، از گوشت و پنیر گرفته تا سبزیجات و میوه‌ها، دل هر کسی را می‌برد. خمیر ترد و نازک و مواد اولیه تازه و باکیفیت، ترکیبی جادویی خلق می‌کنند که با هر لقمه، طعم بهشتی را به کامتان می‌ریزد.

ساندویچ‌های بی‌نظیر در Black Camel

اگر به دنبال یک ساندویچ آبدار و خوشمزه هستید که تا آخر عمر به یادتان بماند، Black Camel را به لیستتان اضافه کنید. این کامیون غذا با ساندویچ‌های خلاقانه و ترکیبات غیرمنتظره، مانند ساندویچ گوشت خوک با سس کیمچی یا ساندویچ مرغ با سس کاری تایلندی، حواس چشایی شما را به چالش می‌ک کشد. مواد اولیه درجه یک و نان‌های تازه پخته شده، تکمیل‌کننده این شاهکارهای کوچک هستند.

 تاکوهای آتشین در Tacos El Pastor

دوستداران غذاهای تند و آتشین، خوشحال باشید! Tacos El Pastor با تاکوهای ال پاستور فوق‌العاده‌اش، کامتان را به آتش خواهد کشید. گوشت مارینه‌شده در آبلیمو و ادویه‌های مخصوص، روی سیخ‌های عمودی کباب می‌شود و سپس با سس‌های تند و تازه‌تر، پیاز و گشنیز تازه، داخل نان‌های مخصوص پیچیده می‌شود. هر لقمه از این تاکوها، یک انفجار طعم و عطر است که تجربه‌ای به یادماندنی برایتان رقم خواهد زد.

 کباب‌های خوشمزه در Lamb's Delight

اگر هوس کباب‌های خوشمزه و آبدار کرده‌اید، Lamb's Delight بهترین انتخاب است. این غرفه کوچک در Kensington Market با کباب‌های ترد و خوشمزه از انواع گوشت‌های مختلف، از بره و گاو گرفته تا مرغ و ماهی، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. ادویه‌های مخصوص و سس‌های متنوع، طعم بی‌نظیری به کباب‌ها می‌دهند که با هر لقمه، لذت بیشتری را به همراه می‌آورد.

پیتزاهای ناب ایتالیایی در Pizzaiolo

هیچ‌چیز مثل یک پیتزای اصیل ایتالیایی نمی‌تواند روزتان را بسازد. Pizzaiolo با خمیر نازک و ترد، سس گوجه فرنگی تازه و خوشمزه، و انواع مختلفی از تاپینگ‌های باکیفیت، شما را به ایتالیا می‌برد.

انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 1 دی 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 887

به "معروفترین اغذیه فروشی های خیابانی در تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروفترین اغذیه فروشی های خیابانی در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید