افزایش صادرات و واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی

به گزارش مجله پیکوشو، معاون سازمان صمت آذربایجان غربی اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری به مقدار 99 درصد واردات و 26 درصد صادرات کالا در گمرکات آذربایجان غربی افزایش یافته است.

افزایش صادرات و واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی

محمد دهقان معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از ارومیه، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال، 302 هزار تن انواع کالا های مورد احتیاج کشور از گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا خاتمه شهریور با وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور، 302 هزار تن انواع کالا های مورد احتیاج کشور به ارزش 498 میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 99 درصد افزایش یافته است.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خاطر نشان کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 19 میلیون و 100 هزارتن انواع کالا های مورد احتیاج کشور به ارزش 23 میلیارد و 100 میلیون دلار از کل گمرکات کشور وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی 15 درصد افزایش داشته است.

دهقان بیان نمود: عمده کالا های وارد شده به کشور مواد اولیه، انواع قطعات آسانسور، یراق آلات، قطعات خطوط فراوری و ... بوده و عمده واردات از کشور های ترکیه، چین و عمارات بوده است.

وی با اشاره به صادرات کالا از گمرکات استان نیز گفت: طی 6 ماهه نخست امسال از گمرکات استان 720 هزارتن انواع کالا های فراوری داخل به بازار های همسایه و اورآسیا صادر شد.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی توضیح داد: ارزش کالا های صادر شده از گمرکات استان 462 میلیون دلار می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه سال 1399 از لحاظ وزنی 26 درصد افزایش صادراتی را داشتیم.

دهقان عمده کالا های صادراتی از گمرکات استان را کنسانتره، محصولات پلاستیکی، محصولات فلزی، میوه و تره بار و ... بیان کرد.

وی اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده 60 میلیون تن انواع کالای فراوری داخل به ارزش 21 میلیارد و 800 میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی 30 درصد و از لحاظ ارزشی 61 درصد افزایش داشته است.

گ

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2113

به "افزایش صادرات و واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صادرات و واردات کالا از گمرکات آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید