امضای تفاهم همکاری میان سازمان میراث فرهنگی و مقامات ارمنستان

به گزارش مجله پیکوشو، همزمان با سفر رئیس جمهور به ارمنستان، دو یادداشت تفاهم همکاری میان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزرای توسعه مالی و فرهنگ ارمنستان به امضا رسید.

امضای تفاهم همکاری میان سازمان میراث فرهنگی و مقامات ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، در سفر رئیس جمهور ایران به سه کشور آسیایی ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و همراهی زهرا احمدی پور - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - در این سفر، او در گفت وگو با مدیران ارشد و همتایان خود، به آنالیز مهم ترین موضوعات مرتبط با فعالیت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از جمله افزایش جذب گردشگر می پردازد.

با حضور روحانی در کاخ ریاست جمهوری ارمنستان، دو یادداشت تفاهم همکاری موزه ای به امضای رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر توسعه مالی و وزیر فرهنگ ارمنستان رسید.

احمدی پور در این سفر، یادداشت تفاهم همکاری بین موزه ای را با وزیر فرهنگ ارمنستان امضا کرد. همچنین یادداشت تفاهم همکاری گردشگری به امضای او و وزیر توسعه مالی ارمنستان رسید.

امضای این دو یادداشت تفاهم همکاری می تواند باعث تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور هم مرز ایران و ارمنستان از جمله گسترش فعالیت های در زمینه جذب گردشگر گردد.

لادن جعفری تهرانی - مدیرکل دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری - درباره امضای این دو یادداشت تفاهم همکاری، گفت: ارمنستان یکی از کشورهای هدف ایران در حوزه گردشگری است که دارای مرز زمینی با ایران است و سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر بین این دو کشور تبادل می گردد.

او با بیان این که حضور هموطنان ارمنی در ایران باعث ایجاد قرابت های فرهنگی بین دو کشور شده و توانسته است تا حدود زیادی جهت همکاری این دو کشور را هموار کند، ادامه داد: در یادداشت تفاهم همکاری موزه ای که بین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ ارمنستان به امضا رسید، بر توجه به موضوعاتی مانند برگزاری کنفرانس های علمی، برگزاری نمایشگاه های مشترک، تبادل کارشناسان حوزه مرمت و پژوهش، ارائه پشتیبانی های فنی و تجهیزات موزه ای و ... در این سند تاکید شد.

مدیرکل دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: در یادداشت تفاهم همکاری گردشگری که به امضای احمدی پور و وزیر توسعه مالی ارمنستان رسید نیز موضوعات مهمی از جمله ساخت هتل، جذب سرمایه گذار، جذب گردشگر از کشور ثالث، تبلیغات مشترک برای جذب گردشگر، ایجاد دفاتر اطلاع رسانی و ... تاکید شده است.

در سفر سیدحسن روحانی - رئیس جمهور و هیات دولت - به سه کشور آسیایی، 20 موافقت نامه و یادداشت تفاهم در زمینه های کشاورزی، گمرک و کشتیرانی در دریای خزر، وزارت کار، اتاق بازرگانی، آی سی تی، گردشگری، بهداشت و ورزش به امضای مقامات این کشورها می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 841

به "امضای تفاهم همکاری میان سازمان میراث فرهنگی و مقامات ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم همکاری میان سازمان میراث فرهنگی و مقامات ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید