امپراطور ژاپن با تویوتای خاص در مراسم تاجگذاری

به گزارش مجله پیکوشو، امپراطور جدید ژاپن در تاجگذاری خود از یک خودرو ساخت کشورش استفاده خواهد نمود.

امپراطور ژاپن با تویوتای خاص در مراسم تاجگذاری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بی بی سی، ناروهیتو، امپراتور جدید ژاپن، که هفته گذشته پس از کناره گیری پدرش به سلطنت رسید، پاییز سال جاری در مراسم رسمی تاجگذاری خود به جای رولزرویس از یک ماشین ویژه ساخت تویوتا استفاده خواهد نمود.

امپراتور پیشین ژاپن در مراسم تاج گذاری خود در سال 1990 بر یک رولزرویس کورنیش روباز سوار شد، اما رسانه های ژاپنی گزارش نموده اند این ماشین اکنون در وضعیتی نیست که بتوان از آن استفاده کرد.

براساس گزارشی که ابتدا توسط روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال منتشر شد و بعد تویوتا و دولت ژاپن آن را تأیید کرد، ماشین جدید امپراتور ژاپن یک لیموزین روباز است که براساس تویوتا سنچری ساخته می گردد.

سنچری لوکس ترین خودروی ژاپن و نمادی از قدرت و ثروت در این کشور است. در پنجاه سالی که از ساخت این ماشین می گذرد، تویوتا تنها دو بار آن را تغییر داده است. سنچری فقط در ژاپن فروخته می گردد و تویوتا پیش از فروش ماشین درباره خریداران تحقیق می نماید تا از خوش نامی آنها مطمئن گردد.

تازه ترین مدل سنچری، دو سال پیش عرضه شد. این ماشین یک موتور هشت سیلندر بنزینی و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 425 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. قیمت پایه تویوتا سنچری 19میلیون و 600هزار ین(حدود 180هزار دلار) است و تویوتا فراوری این ماشین را به 50 دستگاه در ماه محدود نموده است. همه ماشین ها با دست ساخته می گردد و در فراوری به کوچک ترین جزئیات توجه می گردد.

هنوز از ماشین جدید امپراتور ژاپن عکسی منتشر نشده است. از این ماشین تنها یک دستگاه ساخته می گردد و اولین مدل روباز سنچری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 261

به "امپراطور ژاپن با تویوتای خاص در مراسم تاجگذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امپراطور ژاپن با تویوتای خاص در مراسم تاجگذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید