انتقاد استاندار از نبود صرافی در خراسان شمالی

به گزارش مجله پیکوشو، استاندار خراسان شمالی گفت: نبود صرافی در این استان شرم آور است.

انتقاد استاندار از نبود صرافی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران، محمد علی شجاعی در جمع فعالان اقتصادی استان با اشاره به اینکه دولت در نبود این امکان در استان به هیچ عنوان مقصر نیست، افزود: نبود صرافی در این استان به علت بخش خصوصیِ ضعیف است که نتوانسته دور یکدیگر جمع شود و شرایط این امکان را برای خود فراهم کند.

وی ادامه داد: نبود صرافی در خراسان شاقتصادی یکی از نداشته های خیلی بد این استان است که باید چراغ خاموش برای ایجاد آن حرکت کنیم.

وی به عدم توازن منطقه ای در این استان اشاره و اظهار کرد: این مشکل در خراسان شاقتصادی وجود دارد و برای اینکه بتوان آن را پوشش داد مقداری از اعتبارات استانی را دست نزده ایم تا به مناطق محروم این استان اختصاص دهیم.

شجاعی توضیح داد: قرار بر این است تا این قسمت از اعتبارات را به شهرهایی که فقط تابلوی شهر را دارند اما دقیقاً روستا هستند، اختصاص دهیم.

استاندار خراسان شاقتصادی در ادامه گفت: در این استان منطقه ویژه اقتصادی با زیرساخت های لازم مهیا شده است و دیگر از مدیر مربوطه انتظار بیشتری نیست و حال باید بخش خصوصی به این منطقه ورود پیدا کند و با سرمایه گذاری که انجام می دهد، منطقه را رونق دهد.

وی به منطقه آزاد تجاری در این استان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد این منطقه در این استان مرزی حق مردم است و اگر این امر در استان انجام شود وضعیت استان تغییر خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان به فعالان اقتصادی خراسان شاقتصادی توصیه کرد تا برای رونق اقتصادی این استان فعالیت شرکت های سهامی زراعی را رونق دهند و نسبت به راه اندازی آن کوشا باشند چراکه مزیت نخست اقتصادی این استان کشاورزی است و امکانات لازم برای راه اندازی این شرکت ها نیز مهیاست و علاوه بر آن با تأسیس این شرکت ها از حمایت های لازم نیز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: به رغم تمامی ظرفیت و پتانسیلی که در این استان وجود دارد، هنوز طرح بزرگ گردشگری ارائه نشده است، این در حالیست که سیستم گردشگری نیازمند تکنولوژی پیچیده ای نیست و می توان با ارائه طرح های خوب این حوزه را فعال کرد.

وی افزود: می توان ایستگاه های متعدد گردشگری را ایجاد و مسافر را متوقف کرد که این امر در این استان اتفاق نیفتاده است.

استاندار خراسان شاقتصادی درباره افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد هم گفت: افزایش پروازها در این فرودگاه، با تضمین پر شدن صندلی ها و پرداخت هزینه های آن، شدنی است و کار سختی نیست اما رویکرد ما این است وزارت راه و شهرسازی همچون سایر استان ها، در این باره استان را مورد توجه قرار دهد و این اقدام از طریق سیستم دولتی محقق شود.

وی از تمرکز امور در پایتخت گلایه کرد و افزود: جهت اداره کشور با این وسعت، با تمرکز امور در تهران فکر بسیار عقب مانده است.

وی ادامه داد: برخی مسائل برای تولید، مربوط به قوانین و بخش نامه هایی است که در تهران برای همه کشور نسخه می شود و مدیران مجبور به اجرا هستند، این در حالی است که نمی توان برای همه نقاط کشور نسخه یکسان پیچید.

شجاعی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای حضور خود در خراسان شاقتصادی در اتاق بازرگانی استان حضور یافتم چراکه اعتقاد به حضور در آنجا داشتم، اظهار کرد: اولین جلسه را رفتم اما بعد از آن دیگر نرفتم.

وی توضیح داد: زمانی که رئیس اتاق بازرگانی به عنوان ریاست این اتاق در استان انتخاب شد قید گذاشتیم که این اتاق محل حضور همه است.

وی تاکید کرد: بنده با شخصی کار می کنم که اجرایی باشد و برای من به هیچ عنوان شخص مهم نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 291

به "انتقاد استاندار از نبود صرافی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد استاندار از نبود صرافی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید