اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام تشکیل شد

به گزارش مجله پیکوشو، اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1400 و با هدف برنامه ریزی و چگونگی اجرای برنامه ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار گردید.

اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام تشکیل شد

اولین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1400 و با هدف برنامه ریزی و چگونگی اجرای برنامه ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران ایلام در این نشست که با حضور اعضای ستاد برگزار گردید، عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام با اشاره به اهمیت هماهنگی بین دستگاه های عضو ستاد در جهت پیشبرد امور، خواهان آمادگی کامل تمامی کمیته ها جهت خدمات رسانی به گردشگران شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی ایلام در این نشست گفت: تمامی برنامه های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات استان با هماهنگی کمیته استانی مبارزه با ویروس کرونا، اجرا و سفر در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع اعلام گردد.

وی افزود: با توجه به طرح سفر هوشمند و ایمن، همه تأسیسات گردشگری ملزم هستند به وسیله سامانه جانا و ماسک اطلاعات بیماران را رصد و از پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا، خودداری نمایند.

شنبه زاده با بیان اینکه با توجه به ثبت اطلاعات تمام مراکز اقامتی مجاز استان در سامانه جانا، تنها مسافرانی که اقدام به رزرو اقامت نموده ، اجازه تردد و اقامت در استان را دارند، افزود: تمامی تأسیسات گردشگری اعم از هتل، مهمانپذیر، کمپ، های بوم گردی ملزم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، واحد مربوطه پلمب خواهد شد.

او گفت: سفرهای در قالب تور تنها در چارچوب تورهای برنامه ریزی شده به وسیله آژانس های مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در سامانه ثبت تور کد دریافت نموده اند، امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با بیان اینکه هرگونه تجمع و استقرار چادرهای مسافرتی در محل های عمومی ممنوع است، اظهار کرد: با توجه به بیماری کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع آن، مدیران تمامی شهرستان ها به عنوان ناظر شهرستان مربوطه علاوه بر تشدید بازدیدهای نظارتی در طول شبانه روز، نسبت به ارسال گزارش بازدید به دبیرخانه ستاد اقدام نمایند.

شنبه زاده ازممنوعیت فعالیت مدارس و دیگر مراکزاقامتی در تعطیلات نوروز 1400 که مجوز فعالیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را ندارند اطلاع داد و افزود: نمایشگاه فروش محصولات صنایع دستی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و متناسب به مصوبات ستاد ملی کرونا در محل قلعه والی شهر ایلام برگزار می گردد.

او همچنین آماده سازی موزه های استان و نصب تابلوهای معرفی آثار تا قبل از نوروز و آموزش نیروهای تأسیسات گردشگری در مورد رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط دبیرخانه ستاد در دستور کار قرار داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1596

به "اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ایلام تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید