ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی در قزوین

به گزارش مجله پیکوشو، ایسنا/ رئیس مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین از ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی در قزوین اطلاع داد.

ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی در قزوین

مرکز نوآوری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قزوین ایجاد می گردد

علی دلزنده توضیح داد: طی تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تفاهم نامه ای که ما با میراث فرهنگی قزوین منعقد کردیم، مرکز نوآوری به صورت مشترک میان میراث فرهنگی قزوین و پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراحل ابتدایی این کار رخ داده است و طی دو ماه آینده این مرکز فعالیت رسمی خود را در راستای اجرایی کردن نقشه علمی کشور، تعاملات میان بخشی و تخصصی و استفاده از ظرفیت های موجود به خصوص در حوزه فناوری شروع خواهد نمود.

رئیس مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: این مرکز با هدف تعامل همفکری، هم افزایی در چارچوب کاربردی سازی پژوهش ها در حوزه های مربوط به میراث فرهنگی ایجاد می گردد و کوشش می کنیم از تمام ظرفیت های خلاقانه و نوآورانه در راستا اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: این مرکز در حوزه برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، برگزاری نشست ها، همایش ها، سمینارها و رویدادهای استارتاپی میراث فرهنگی فعالیت می نماید، همچنین مرکز در راستای حمایت از مباحث کارآفرینی و تسهیل کسب و کارهای فناورانه در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نیز فعالیت خواهد نمود.

دلزنده اعلام کرد: با توجه به شرایط کرونایی کوشش می کنیم در هفته پژوهش اولین رویداد را به صورت استارتاپی و در فضای مجازی به صورت وبینار برگزار کنیم، با برگزاری اولین رویداد به صورت رسمی مرکز نوآوری افتتاح می گردد، این مرکز اولین مرکز نوآوری در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با همکاری پژوهشکده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

وی اعلام کرد: افرادی که در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی فعال هستند می توانند ایده های خود را از درگاه ارتباطی جهاد دانشگاهی به ما برسانند، مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین این آمادگی را دارد تا نظرات و ایده ها را دریافت کند.

منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1430

به "ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید