ایران، گربه سیاه تک تک تیم های گروه B

به گزارش مجله پیکوشو، تیم ملی فوتبال ایران در مصاف های قبلی با تیم های حاضر در گروه B رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 قطر عملکرد بهتری داشته و نتایج مناسب تری گرفته است.

ایران، گربه سیاه تک تک تیم های گروه B

به گزارش خبرنگاران، قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر روز پنجشنبه برگزار گردید و تیم ملی فوتبال ایران رقبای خود را شناخت.

شاگردان دراگان اسکوچیچ باید در گروه A با تیم های عراق، سوریه، امارات، کره جنوبی و لبنان پیکار داشته باشند.

تیم ملی ایران با همه هم گروهی های خود پیش از این در مقدماتی جام جهانی پیکار داشته و بارها در رقابت های مختلف شاهد جدال ملی پوشان با آنها در نسل های مختلف بوده ایم.

نکته جالب توجه این است که در آمار رو در رو، نسبت به هر پنج رقیب دستِ بالا را داشته ایم و بردهای بیشتری را به دست آورده ایم.

کره جنوبی:

13 برد، 9 مساوی و 9 شکست ماحصل نتایج رو در روی تیم ملی ایران و کره جنوبی در رقابت های مختلف بوده است.

کره جنوبی در 6 ملاقات اخیر با تیم ملی ایران بردی نداشته و چهار باخت و 2 تساوی عایدش شده است. آنها آخرین بار در جام ملت های 2011 پیروز شدند با نتیجه یک بر صفر از سد ایران بگذرند و بعد از آن هیچوقت به این پیروزیت دست پیدا نکردند.

ایران و کره برای چهارمین دوره متوالی در انتخابی جام جهانی با یکدیگر در یک گروه قرار دارند و رقبایی آشنا برای یکدیگر به حساب می آیند.

امارات:

بعد از پیروزی در دور گروهی جام ملت های 2015 با تک گل دیرهنگام رضا قوچان نژاد دیگر با امارات مصافی نداشته ایم و حالا بعد از حدود هفت سال باید منتظر هفدهمین و هجدهمین تقابل با این تیم حاشیه خلیج فارس باشیم. 12 برد، سه مساوی و تنها یک شکست نتیجه تقابل های این 2 تیم بوده و ایران با اقتدار نسبت به حریف خود عملکرد بهتری داشته است.

امارات در هشت مصاف آخر مقابل ما بردی نداشته است. ایران و امارات برای سومین بار بعد از انتخابی جام جهانی 2002 و 2010 باهم در یک گروه قرار دارند.

چهار برد و 2 تساوی برای ما حاصل شده اما هیچوقت در 2 دوره قبلی به جام جهانی صعود نکردیم.

عراق:

رقیب نام آشنایی که مانند دور دوم در این مرحله هم باید به ملاقاتش برویم. 29 بازی بین ایران و عراق اجرا شده که 16 برد سهم ملی پوشان ایران بوده و عراق به 6 برد دست پیدا نموده است.

ایران و عراق بعد از انتخابی جام جهانی 1994 و 2002 در راه جام جهانی 2022 هم باید با یکدیگر پیکار داشته باشند.

در پنج ملاقات قبلی سه برد برای ایران و 2 پیروزی برای عراق به ثبت رسیده است و حالا 2 جدال دیگر در راه خواهد بود.

علی دایی با چهار گل زده فزونین گلزن در تقابل های این 2 تیم است و سردار آزمونِ سه گله توانایی شکستن این رکورد را دارد.

سوریه:

فروردین سال جاری بود که سوریه را در ملاقاتی تدارکاتی شکست دادیم. البته در آن مسابقه سوری ها با تمام توان به میدان نیامده بودند.

تا به حال در 28 رقابتی که ایران و سوریه داشته اند 16 پیروزی برای ملی پوشان به ثبت رسیده و سوریه در یک بازی به فزونی رسیده که از آن پیروزی 48 سال می گذرد.

پنج پیروزی و 6 تساوی در 12 رویارویی 2 تیم در مقدماتی جام جهانی به دست آمده و همین نشان می دهد که تیم ما در شرایط بسیار بهتری نسبت به رقیب غرب آسیایی خود قرار گرفته است البته در انتخابی جام جهانی 2018 تنها تیمی که مقابل ایرانِ کارلوس کی روش شکست نخورد همین سوریه بود که 2 تساوی را به دست آورد.

علی دایی مقابل سوریه هم فزونین آمار گلزنی را دارد. بعد از شهریار که چهار گل به ثمر رسانده سردار آزمون و مهدی طارمی با سه گل حضور دارند.

لبنان:

و اما لبنان. تیمی که در 10 بازی رو در رو مقابل ایران فقط یک برد داشته و در هشت بازی تسلیم شده و شکست خورده است.

تنها پیروزی لبنان مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی 2014 بود که پیروز شدند در خانه خودشان با یک گل از سد ایران بگذرند البته که در ملاقات برگشت شاگردان کارلوس کی روش با چهار گل آنها را به خانه فرستادند.

در سه تقابل اخیر ایران و لبنان سه برد برای ایران به دست آمده و در هر ملاقات حداقل چهار گل به این تیم زده ایم.

حالا شاگردان جمال طاهر که خودش در جام ملت های 2000 به اسم کاپیتان لبنان از ایران چهار گل دریافت نموده بود باید برای خلق یک شگفتی به مصاف یوزهای پارسی بروند.

دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر از یازدهم شهریورماه شروع می گردد و در نهم فروردین ماه سال 1401 ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1750

به "ایران، گربه سیاه تک تک تیم های گروه B" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، گربه سیاه تک تک تیم های گروه B"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید