ایزدپناه: جایزه مصطفی (ص) دانشمندان را به رشد علم و فناوری تشویق می کند

به گزارش مجله پیکوشو، عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران گفت: جایزه مصطفی (ص) مانند دیگر جوایز، افراد را تشویق به رشد علم و فناوری می کند، اما نتایج آن در بلندمدت حاصل می شود.

ایزدپناه: جایزه مصطفی (ص) دانشمندان را به رشد علم و فناوری تشویق می کند

کرامت الله ایزدپناه، عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، در خصوص جایزه مصطفی (ص) و میزان تاثیر آن در رشد علم و فناوری کشور های اسلامی اظهار کرد: این جایزه یک ایده خوب است و بنده نیز جزو افرادی هستم که به جامعه خادم المصطفی (ص) پیوستم و در زمینه وقف علمی در جایزه مصطفی (ص) مشارکت نمودم.

ایزدپناه ادامه داد: جایزه مصطفی (ص) مانند دیگر جوایز، افراد را تشویق به رشد علم و فناوری می کند، اما بلافاصله نتایج آن حاصل نمی شود؛ این جوایز نیز به طور نامحسوس و در بلندمدت به رشد علم و فناوری کمک می کند.

وی در خصوص هم افزایی و همگرایی کشور های اسلامی در حوزه های علم و فناوری، گفت: درحال حاضر متاسفانه همکاری های علمی میان کشور های اسلامی ضعیف است؛ زیرا بسکمک از دانشمندان کشور های اسلامی به همکاری با کشور های غربی تمایل دارند. در واقع می توان گفت علم، عاملی جهانی است و اگر واقعا زمینه های همکاری به وجود آید، قطعا موثر است.

ایزدپناه شرح داد: جایزه مصطفی (ص)، چون بصورت بین المللی برگزار می شود، تا حدودی توانسته به همکاری کشور های اسلامی کمک کند.

وی در خصوص راه بازگشت به دوران طلایی جهان اسلام گفت: متاسفانه فرهنگ ما، کمی تغییر کرده است و ما در مسائل فرهنگی و اجتماعی کمی عقب مانده ایم. می توانیم به سمت جلو حرکت کنیم، اما در صورتی که درب های مطالعه باز باشد و بین دانشمندان تبادل علمی صورت گیرد.

این عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران اعلام نمود: برخی کشور های آسیای شرقی تا حدودی به فرهنگ گذشته خود بازگشته اند و پیشرفت های علمی بسکمک نیز داشته اند؛ بنابراین راه بازگشت به دوران طلایی امکان پذیر است. به عقیده من، پیشرفت دانشمندان، نتیجه تحقیقاتشان است.

گفتنی است؛ سومین دوره جایزه مصطفی (ص) در آبان ماه 1398 (نوامبر 2019) به منظور معرفی دانشمندان برتر علمی و فناوری جهان اسلام برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 514

به "ایزدپناه: جایزه مصطفی (ص) دانشمندان را به رشد علم و فناوری تشویق می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایزدپناه: جایزه مصطفی (ص) دانشمندان را به رشد علم و فناوری تشویق می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید