این 5 اشتباه، عکس های سفرتان را خراب می نمایند

به گزارش مجله پیکوشو، اشتباهات رایج در عکاسی سفر

البته که لازم نیست عکاس سفر حرفه ای باشید تا عکس های خوبی از سفرها بگیرید ولی بدون حساب و کتاب عکس گرفتن هم امکان دارد باعث گردد کلا قید عکس گرفتن در سفر را بزنید! اما می توانید از تجربیات جهانگردان دیگر عبرت بگیرید تا کمتر دچار اشتباهات مشابه شوید. با خبرنگاران همراه باشید تا با مرور این مطلب از این اشتباهات دوری کنید.

این 5 اشتباه، عکس های سفرتان را خراب می نمایند
  • تنظیمات غلظ

فرض کنیم می خواهید از عمارت معروفی مثل برج ایفل عکس بگیرید اما جمعیت زیادی اطراف آن پخش است که مانع گرفتن یک عکس ناب می گردد. وقتی قرار است از مکانی عکس بگیرید، بهتر است از قبل درباره اش تحقیق نموده تا از ساعت کار آن، ساعات پربازدیدش و احتمالا زمان های مجاز عکسبرداری مطلع شوید. اگر مکان مورد نظر طبیعی است، به وسایل لازم ایمنی برای رسیدن به آنجا توجه کنید. و البته اگر قصد عکس برداری در ساعت خاصی از روز را دارید، تنظمیات نور مناسب را مد نظر داشته باشید.

  • بار اضافی

تمام چیزی که همه ما می خواهیم چند عکس زیبا و خاطره انگیز از سفرمان است. ولی مسلما این طرف آن طرف بردن 10 کیلوگرم وسیله برای هیچ کس جالب نیست. خوشبختانه مجبور هم نیستید. یک یا دو لنز خوب می تواند به تمامی کارتان را راه بیندازد. اگر عکسبرداری از طبیعت وحشی مسلما جزو برنامه هایتان هست، می توانید یک بنز تله فوتو هم اضافه کنید.

  • زاویه اشتباه

گاهی وقتی به سراغ آلبوم عکس هایتان می روید، شاید از تماشا آنها ناامید شوید. برای خاص کردن عکس هایتان باید دنبال زوایای نو عکسبرداری باشید. مثلا نمای معروف به چشم کرم را از روی سطح زمین امتحان کنید تا پرسپکتیو نوی را تجربه کنید. یا با فاصله ها بازی کنید تا درخت ها، ساختمان ها و مجسمه ها باشکوه تر به نظر بیایند. یا جاذبه اصلی را با رعایت قانون معروف یک سوم، خارج از مرکز تصویر قرار دهید. از تجربه های نو نهراسید!

  • از دست دادن طلوع و غروب آفتاب

دوست دارید تصویری خیال انگیز مانند کارت پستال به همان نفس گیری از طلوع یا غروب آفتاب ثبت کنید؛ اما می بینید که یک ساختمان بی قواره جلویتان سبز است یا دیر رسیده اید و خورشید رفته؟ کافی است از قبل اندکی تحقیق کنید تا این زیباترین لحظات روز را از دست ندهید. برای دانستن زمان دقیق برآمدن و فرو رفتن آفتاب سایت ها و برنامه های متعددی وجود دارند. پس به راحتی می توانید به طور دقیق برنامه ریزی کنید. نیم ساعت قبل حاضر شوید و نیم ساعت بعدش بمانید تا هیچ طیف رنگی را از دست ندهید.

اگر می ترسید خواب بمانید و طلوع آفتاب را از دست بدهید، شب زودتر بخوابید.

  • نگرفتن عکس به اندازه کافی

حتی عکاسان سفر حرفه ای هم توانایی گرفتن یک عکس کامل و عالی را ندارند! برای رسیدن به برترین نقطه، زمان و زاویه، باید چندین عکس گرفت تا بتوان برترینشان را انتخاب کرد. در این صورت دیگر تاسف ثبت برترین خاطراتتان را نخواهید خورد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1996

به "این 5 اشتباه، عکس های سفرتان را خراب می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 اشتباه، عکس های سفرتان را خراب می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید