بابانوئل کیست ، سانتا کلاوس و کادوهایش از کجا آمدند؟

به گزارش مجله پیکوشو، بابانوئل در فرهنگ کریسمس مسیحیان بسیار مهم بوده و به قول مسیحیان اگر بابانوئل نباشد کریسمس مجذوب کننده نیست.

بابانوئل کیست ، سانتا کلاوس و کادوهایش از کجا آمدند؟

اگر دوست دارید بدانید بابانوئل کیست با ما در ادامه همراه باشید.

جشن کریسمس| رنگ های اصلی 25 دسامبر

جشن کریسمس در اسپانیا

شب یلدا، فلسفه هندوانه و انار

سنت های ناشناخته اروپا

بابانوئل چگونه شناخته می شود؟

امروزه کمتر کسی در جهان وجود دارد که بابانوئل را با لباس هایش نشناسد.

بابانوئل یک پیرمرد با ریش و موهای سفید، خرسند و با لباس های قرمز است که در شب کریسمس به بچه ها هدایای دوست داشتنی می دهد.

اما داستان بابانوئل به قرن سه باز می شود به زمانی که یک شخص به عنوان حامی و پشتیبان بچه ها خود را معرفی کرد و تمام کوشش خود را برای حمایت از بچه ها انجام داد به میزان ای که اکنون میلیون ها کودک در شب کریسمس انتظار امدن بابانوئل را می کشند.

بابانوئل کیست؟

بابانوئل در واقع لقبی است که به اسقف بزرگی به نام سنت نیکلاس داده اند.

افسانه ها می گویند که سنت نیکلاس در حدود سال های 280 میلادی در آسیای کوچک یا همان ترکیه امروزی در شهر میرا به جهان آمده است.

نیکلاس تمام زندگی خود را در حال عبادت و مهربانی به افراد بوده و همواره به علت مهربانی که داشته همه او را تحسین می کردند.

بابانوئل یک مرد ثروتمند بود و ثروت خود را به وسیله کار و ارثیه که به او رسید به دست آورد به این علت که پدر و مادرش در زمانی که او در سن کمی بود درگذشتند و ثروت بسیار زیادی را برای او به جا گذاشتند.

بابانوئل همه عایدی خود و ارثی که به او رسید را به افراد فقیر بخشید و به نیازمندان و بیماران یاری می کرد.

داستان سنت نیکلاس چیست؟

یکی از معروف ترین داستان هایی که درباره سنت نیکلاس می گویند این است که او جهیزیه ای برای سه دختر که پدرشان می خواست به علت فقر آن ها را به برده داران بفروشد تهیه کرد و آن ها را از اتفاقات بدی که ممکن بود برایشان بیفتد نجات داد.

داستان اینگونه است که نیکلاس سکه هایی را داخل جورابی می ریخت و به وسیله دودکش خانه سکه ها را به داخل راهنمایی می کرد، این اتفاق دو مرتبه افتاد و پدر توانست جهیزیه دو دختر خود را تهیه کند اما پس از ازدواج دو دختر پدر آنها مصمم بود که شخص یاری نماینده را پیدا کند.

بنابراین همواره کنار شومینه می نشست و یک روز که سکه های جدیدی به داخل خانه افتاد توانست نیکلاس را ببیند.

نیکلاس پس از شناسایی شدن از پیرمرد خواست که او را به کسی معرفی نکند، تا همواره پنهان بماند اما پس از مدتی او همه چیز را به مردم گفت و هرشخصی که پنهانی یاریی دریافت می کرد اعتقاد داشت که بابانوئل به او یاری نموده است.

خاتمه سنت نیکلاس چه بود؟

در طی سالیان سال و به صورت متمادی که او به دیگران یاری می کرد مشهور شد و حتی به عنوان شخصی که از بچه ها محافظت می کرد شناخته شد.

نکته جالب درباره بابانوئل یا همان سنت نیکلاس این است که هر ساله در زمان مرگ او یعنی در تاریخ 6 دسامبر کسانی که او را می شناسند جشن می گیرند و مراسماتی را برگزار می نمایند.

بابانوئل را پس از مرگش به منطقه ای در ایتالیا بردند و دفن کردند و در آن مکان امروزه یک کلیسا باشکوه به نام سنت نیکلاس ساختد.

مردم روز مرگ سنت نیکلاس را روز خوش شانسی می نامند و برای خرید و ازدواج آن روز را مناسب می شمارند.

سنت نیکلاس از نظر رنسانس محبوب ترین فرد در اروپا معرفی گردید حتی بعد از اصلاحات و اتفاقاتی که به وسیله پروتستان ها که اقلیت مذهبی مقابل رنسانس بودند، بابانوئل همچنان مشهور باقی ماند. وی در 6 دسامبر 343 میلادی درگذشت و بقایای مومیایی شده او ابتدا به ایتالیا و سپس به شرق فرانسه منتقل شد.

زمان کریسمس در راه است! چراغ های قرمز در حال حاضر درختان ر...

ادامه مطلب

تاریخچه درخت کریسمسدرخت کریسمس، درختی همواره سبز، که اغلب...

ادامه مطلب

جشن کریسمسکریسمس (یا جشن میلاد) جشن سالانه بزرگداشت تولد...

ادامه مطلب

به قلم راهنمای گردشگری: سرکار خانم هنگامه قنواتیهمواره ک...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2109

به "بابانوئل کیست ، سانتا کلاوس و کادوهایش از کجا آمدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابانوئل کیست ، سانتا کلاوس و کادوهایش از کجا آمدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید