با این ترفندها خانه کوچک خود را دوبرابر کنید

به گزارش مجله پیکوشو، چیدمان فضای کوچک برای کسانی که سر رشته ای از دکوراسیون داخلی ندارند کار دشواری است. ما در این مطلب سعی داریم شما را با چیدمان داخلی آپارتمان های کوچک آشنا کنیم.

با این ترفندها خانه کوچک خود را دوبرابر کنید

با افزایش جمعیت شهرنشین، احتیاج مبرم به یافتن مسکن مناسب و بالا رفتن هزینه ها، میزان خانه ها کوچک و کوچک تر شده است. یکی از بزرگ ترین معضل های زندگی در یک خانه کوچک، عدم توانایی برای زیباسازی موثر فضا است. در این مطلب از خبرنگاران به بیان ترفندهای بزرگ کردن خانه کوچک می پردازیم.

ترفندهای بزرگ کردن خانه کوچک

هنوز هم راه حلهایی برای بزرگ تر جلوه دادن فضای کوچک خانه وجود دارند که با هزینه های بالایی همراه نیستند. با ما همراه باشید.

استفاده از مبلمان بدون دسته

شاید در حالت عادی متوجه نشوید، اما دسته های صندلی ها و مبل ها فضای زیادی را اشغال می نمایند و وقتی در فضایی کوچک قرار می گیرند، از نظر بصری جلوه خوبی ندارند. برترین مکان برای استفاده از این مبلمان، فضاهای بزرگ و پهن است.

در اتاق های کوچک تا جایی که ممکن است از مبلمان بدون دسته و باریک بهره ببرید. چنین مبلمانی فضای خالی بیشتری را در دو طرف به شما ارائه می نمایند که می توانید از آن فضای خالی برای قرار دادن میز بهره ببرید.

استفاده از طرح های ساده یا دارای خطوط صاف از ترفندهای بزرگ کردن خانه کوچک

مبلمان پر زرق و برق می توانند فضاهای کوچک را حتی کوچک تر از آنچه که هستند جلوه دهند. اگر می خواهید فضایی را بزرگ تر جلوه دهید، استفاده از مبلمان ساده یا دارای خطوط صاف برترین انتخاب است. استفاده از طرح های ساده، ظاهری تمیزتر به اتاق می دهد و به مراتب چشم نوازتر است. به خاطر داشته باشید که شکل مبلمان هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید مبلمان خود را مستطیلی یا مربعی شکل انتخاب کنید.

انتخاب فرشی با میزان مناسب

اگر می خواهید فضایی که در اختیار دارید بزرگ تر جلوه کند، حتما به انتخاب فرشی با میزان مناسب دقت کنید. یکی از مرسوم ترین خطاها در چیدمان مبلمان در فضاهای کوچک، استفاده از فرش هایی است که برای پوشاندن کف فضا بسیار کوچک هستند. استفاده از فرش های کوچک، ظاهر اتاق را نامرتب و درهم ریخته جلوه می دهد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب

با این 5 روش مبلمان کهنه خود را نو کنید سر بزنید.

استفاده از فضاهای ذخیره مخفی از ترفندهای بزرگ کردن خانه کوچک

هیچ چیز به میزان شلوغ شدن ظاهر فضا آن را کوچک جلوه نمی دهد. زیاده روی در قرار دادن وسایل مختلف روی سطوح قابل دسترسی، فضای اتاق را خفه می نماید. برترین راه حل برای جلوگیری از جمع شدن وسایل، استفاده از فضاهای ذخیره مخفی است. برای این منظور می توانید از قفسه ها و کشوهای جاسازی شده در میزها و دیوارها بهره ببرید. سبدهای باریک با عمق زیاد هم برای جمع آوری برخی از وسایل غیرضروری مناسب هستند.

استفاده از آینه های بزرگ

استفاده هوشمندانه از آینه ها اغلب انتخاب خوبی برای بزرگ تر جلوه دادن فضاهای کوچک است. در برترین حالت، می توانید یک آینه بزرگ برای اتاق تهیه کنید. اگر قادر به تهیه آینه بزرگ نیستید، می توانید از چند آینه میانه بهره ببرید.

نحوه و مکان نصب آینه به انتخاب خودتان بستگی دارد، اما برترین حالت نصب آن در مقابل پنجره ای نورگیر است. این آینه می تواند نور طبیعی را منعکس کند و در کنار بزرگ تر جلوه دادن اتاق، آن را روشن تر هم بکند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هرگز اتاق نشیمن را این رنگی نکنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2176

به "با این ترفندها خانه کوچک خود را دوبرابر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ترفندها خانه کوچک خود را دوبرابر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید