تور ارزان یونان: با جاذبه های شهر زیبای آتن بیشتر آشنا شوید

به گزارش مجله پیکوشو، اگر هوس سفر به سرزمین زیبای آتن را در سر دارید در این مطلب همراه خبرنگاران باشید تا اطلاعات مفیدی را در مورد این شهر باستانی و زیبا در اختیار شما بگذاریم.

میدان سینتاگما

میدان سینتاگمای آتن از مشهورترین میدان های جهان می باشد. این میدان درواقع محل تجمع مردم آتن و به نوعی مرکزیت شهر آتن به شمار می رود. در بخشی از این میدان شما محله پلاکا قرار گرفته است که دارای بافتی سنتی و فضای تجاری قدیم می باشد. میلیون ها توریست از سراسر جهان هر ساله برای بازدید و خرید به این محله می آیند. در گوشه دیگری از این میدان، مجلس یونان قرار گرفته است. گراند هتل آتن که قدیمی ترین و شاید گران ترین هتل شهر باشد نیز در کنار این میدان خودنمایی می نماید. یکی از موارد جالب دیدنی میدان سینتاگما، تعویض نگهبانان مجلس است که در جای خود دیدنی و مجذوب کننده است. سربازانی که یونیفورم های مخصوص به تن دارند هر یک ساعت شیفت شان عوض می گردد و تماشای این تغییر شیفت خالی از لطف نیست. میدان سینتاگما بعلاوه محل برگزاری بسیاری از رویدادهای سیاسی می باشد و بیشتر اماکن تاریخی آتن در چند قدمی آن قرار گرفته است.

تور ارزان یونان: با جاذبه های شهر زیبای آتن بیشتر آشنا شوید

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

موزه آکروپلیس

موزه آکروپلیس، یک موزه باستان شناسی است که تمرکزش بر اکتشافات اماکن باستانی آکروپلیس می باشد.. این موزه که خود بر روی سایت ماکریجیانی و ویرانه های بخشی از آتن روم و بیزانس بنا شده است، آثاری از عصر برنز یونان، روم، و بیزانس یونان را به معرض نمایش گذاشته است. در محوطه ای حدود 14 هزار مربعی موزه آکروپلیس بیش از 4000 شی جای گرفته است.

سواحل آتن

تنها جزایر آتن نیستند که از آفتابی درخشان و سواحلی زیبا برخوردارند. گردشگران در شهر ساحلی آتن نیز می توانند از این موهبت ها بهره مند شوند.

ساحل گیلفادا در 17 کیلومتری جنوب آتن، یکی از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می گردد. این ساحل در کنار منطقه گلیفادا واقع شده است که مغازه، رستوران و کافه های زیادی در آن به چشم می خورد. گلیفادا دارای یک ساحل شنی زیبا بوده و از برترین دیدنی های آتن و یونان به شمار می رود.

ساحل وولا آتن، یکی دیگر از سواحلی است که از استانداردهای عادی ساحل ها برخوردار است. اگر با اتوبوس حرکت کنید 45 دقیقه از میدان سینتاگما تا این ساحل راه است. برای ورود به این ساحل باید چند یورویی پرداخت کنید اما در برابر ساحل تمیز و خوبی که از آن بهره مند می شوید بهای زیادی نیست.

سواحل وتسالاکبا، یک ساحل محبوب و مردمی در منطقه پیرائوس می باشد. این ساحل در 10 کیلومتری جنوب آتن واقع شده و در روزهای تابستان بسیار شلوغ است. سالن های غذاخوری و رستوران های زیادی در اطراف این ساحل قرار گرفته اند. در ساحل، یک زمین والیبال و همان حوالی یک جزیره کوچک سنگی نیز وجود دارد.

در ساحل آستیر ایروبیک، گردشگران می توانند به انواع ورزش های آبی نظیر جت اسکی، اسکی روی آب و بسیاری از بازی های سرگرم کننده بپردازند و سپس میهمان رستورانهای این ساحل با انواع غذای دریایی و یونانی شوند.

کرامیکوس

کرامیکوس در شمال غرب آکروپلیس ، منطقه سفالگران شهر بوده و واژه انگلیسی سرامیک از آن گرفته شده است. این منطقه بعلاوه محل قبرستان مهمی است که مجسمه های باستانی بسیاری در آن قرار گرفته است. دروازه دیپلون، جایی که حرکت فستیوال پاناتنی از آن شروع می گردد و بعلاوه موزه ای که آثار باستانی این منطقه را درخ ود جای داده است نیز در کرامیکوس واقع واقع شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1972

به "تور ارزان یونان: با جاذبه های شهر زیبای آتن بیشتر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: با جاذبه های شهر زیبای آتن بیشتر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید