بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک راه یافتگان نهایی را شناخت

به گزارش مجله پیکوشو، 431 نوازنده و خواننده در دو بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک از میان 1530 شرکت کننده در این بخش ها، به مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان راه یافتند.

بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک راه یافتگان نهایی را شناخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، با سرانجام داوری مرحله مقدماتی جشنواره پانزدهم موسیقی جوان، اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی اعلام شد.

دبیرخانه جشنواره پس از سرانجام کار هیات های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و آنالیز 1530 اثر ارسالی در دو بخش موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک، اسامی 431 نفر برای راه یابی به مرحله نهایی را خاطرنشان کرد.

در این دوره در بخش موسیقی دستگاهی 1120 خواننده و نوازنده، در بخش موسیقی کلاسیک 410 نوازنده شرکت کردند که بعد از ارزیابی و آنالیز به وسیله هیات داوران294 نفر در بخش موسیقی دستگاهی و 137 نفر در بخش موسیقی کلاسیک انتخاب شدند که اسامی آنها در سایت جشنواره موسیقی جوان قابل مشاهده است.

راه یافتگان به مرحله نهایی باید آثار خود را بر اساس رپرتوار معین شده، از تاریخ 15 تا سرانجام وقت اداری (ساعت 16) 23 آبان ماه در سامانه بامک بارگذاری نمایند. رپرتوار نهایی بخش موسیقی کلاسیک در فراخوان اعلام شده و رپرتوار مرحله نهایی بخش موسیقی دستگاهی هم طی روزهای آینده اعلام می گردد.

اسامی برگزیدگان بخش های موسیقی نواحی، آهنگسازی و آفرینش در تکنوازی به واسطه تک مرحله ای بودن این بخش ها، در اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان همزمان با سایر بخش ها اعلام می گردد.

در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان و در بخش موسیقی دستگاهی اساتیدی چون علی اصغر شاهزیدی، مظفر شفیعی، حمیدرضا نوربخش و هنگامه اخوان در بخش آواز،حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان و بهروز همتی در بخش تار،بهداد بابایی، بهروز همتی، داریوش پیرنیاکان، مسعود شعاری و حسین علیزاده در بخش سه تار، مینا افتاده، سیامک آقایی، احمد رضاخواه، رضا شفیعیان و مجید کیانی در بخش سنتور، سحر ابراهیم، پریچهر خواجه، ملیحه سعیدی، مینا افتاده و حنانه سعیدی در بخش قانون، نگار بوبان، حسین بهروزی نیا، محمد فیروزی و سعید نایب محمدی در بخش عود، مهدی آذرسینا، رضا پرویززاده، علی اکبر شکارچی، اردشیر کامکار، محمد مقدسی، داوود گنجه ای و هادی منتظری در بخش کمانچه، عبدالنقی افشارنیا، سیامک جهانگیری و حسن ناهید در بخش نی، نوید افقه، سیامک بنایی، علی رحیمی، پژمان حدادی، مهدی خاکساران و کامبیز گنجه ای در بخش تنبک و عماد توحیدی، حسین رضایی نیا، فرزاد عندلیبی و زکریا یوسفی داوری آثار را برعهده داشته اند.

در بخش موسیقی کلاسیک هم استادانی چون رافائل میناسکانیان، گاگیک بابایان، فریماه قوام صدری، آرپینه ایسرائلیان و ربکا آشوقیان در بخش پیانو، سیمون آیوازیان، علیرضا تفقدی، پدرام فلسفی و مهرداد پاکباز در بخش گیتار، مجید سینکی، فرشاد شیخی، یاسمن کیمیاوی، آذین موحد، اکبر محمدی و فیروزه نوایی در بخش سازهای بادی، ستاره بهشتی، سیاوش ظهیرالدینی، مرجان قنبری مهر و ابراهیم لطفی در بخش ویلن و ویولا،محسن تویسرکانی، داوود جعفری امید، کریم قربانی، صنم قراچه داغی و نادر مرتضی پور در بخش ویلنسل و کنترباس داوری را برعهده داشتند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان همچون سال گذشته، به صورت مجازی برگزار می گردد.

هرگونه تغییر احتمالی در فرایند برگزاری جشنواره از سوی روابط عمومی، سایت رسمی جشنواره به نشانی nfym.ir و صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره@nfym.iran اعلام خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز سال جاری به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،به وسیله انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1869

به "بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک راه یافتگان نهایی را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک راه یافتگان نهایی را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید