برای خرید خانه در نازی آباد چقدر بودجه ضروری است؟

به گزارش مجله پیکوشو، تجارت نیوز نوشت: آگهی های منتشر شده از قیمت مسکن در منطقه نازی آباد تهران، نشان می دهد برای خرید یک آپارتمان در این منطقه باید حداقل متری 45 میلیون و حداکثر متری 111 میلیون تومان هزینه کرد.

برای خرید خانه در نازی آباد چقدر بودجه ضروری است؟

دولت پس از افزایش بی سابقه قیمت مسکن طی سال گذشته تصمیم گرفت آمار های مربوط به قیمت و معاملات مسکن را سانسور کند، با این وجود فعالان این حوزه معتقد هستند میانه قیمت مسکن در تهران اکنون از 60 میلیون تومان نیز عبور نموده است.

این سیر صعودی قیمت راه خود را به منطقه ها جنوبی شهر تهران نیز باز نموده است و حالا برای خرید آپارتمان های با نهایت متراژ 85 متر در منطقه نازی آباد باید حداقل متری 46 میلیون تومان هزینه کرد.

آگهی های مربوط به این منطقه بعلاوه نشان می دهد سقف این منطقه برای آپارتمان هایی با نهایت متراژ 85 متر به حدود متری 111 میلیون تومان می رسد. به عبارت دیگر برای یک آپارتمان حداقلی و 38 متری در این منطقه باید یک میلیارد و 75 میلیون تومان هزینه کرد.

آپارتمان 46 متری و 15 ساله دیگری متری 55 میلیون تومان قیمت دارد که به طور کلی برای آن باید یک میلیارد و 815 میلیون تومان پرداخت کرد.

فایل منتشر شده دیگری در این منطقه متری 88 میلیون و 100 هزار تومان برای آن قیمت گذاری شده است. این واحد مسکونی 76 متر دارد و هزینه خرید آن به 6 میلیارد و 700 میلیون تومان می رسد. واحد دیگری نیز با همین حدود متراژ و نوساز 6 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد.

آپارتمان دیگری هم تراز با سقف قیمتی این منطقه، متری 110 میلیون و 700 هزار تومان و به عبارتی 6 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت دارد.

فعالان بازار مسکن این منطقه می گویند مدتی است معاملات در حالت رکودی قرار گرفته است و به سختی می توان خریداری برای واحد های مسکونی پیدا کرد.

البته این شرایط رکودی حاکم بر تمام منطقه ها تهران است و خرید و فروش در پایین ترین حالت خود قرار گرفته است.

کارشناسان مسکن می گوید ادامه این شرایط، بازار را در حالت رکود تورمی فرو خواهد برد که هم به خریداران و سرمایه گذاران و هم به ضرر فروشندگان خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2290

به "برای خرید خانه در نازی آباد چقدر بودجه ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید خانه در نازی آباد چقدر بودجه ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید