برنامه ریزی برای توسعه گردشگری سلامت محور گردشگری استان اصفهان در سال 98

به گزارش مجله پیکوشو، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در اولین نشست شورای راهبردی توسعه گردشگری سلامت استان با ایراد سخنانی تاکید کرد: با دست یابی به توسعه در حوزه های گردشگری فرهنگی و طبیعی، در سال 1398 بدنبال برنامه ریزی جهت توسعه گردشگری سلامت در پهنه استان اصفهان هستیم.

برنامه ریزی برای توسعه گردشگری سلامت محور گردشگری استان اصفهان در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ امروز 25 فروردین ماه اولین نشست شورای راهبردی توسعه گردشگری سلامت استان اصفهان با حضور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، امیر حقیقت دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت کشور، نصیر ملت رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، معاونین گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان و همچنین معاون درمان و روسای دانشکده های پرستاری و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: اگر بپذیریم که اصفهان یکی از قطب های بزرگ علمی و فرهنگی کشور است، بنابراین درحوزه پزشکی و سلامت نیز از مراکز مهم کشور بشمار می رود.

او اضافه نمود: در طی سالهای گذشته با تلاشهای فراوان توانستیم در دو حوزه گردشگری فرهنگی و طبیعی به توسعه معقولی دست یابیم بگونه ائی که شناسائی، ثبت و معرفی آثار و جاذبه های مختلف فرهنگی و تاریخی و همچنین تاسیس نزدیک به 400 اقامتگاه های بومگردی و تاسیس ده ها اکو کمپ طبیعت گردی و استقبال گردشگران فرهنگی و طبیعی از آثار استان اصفهان نشان دهنده موفقیت و پایداری در این دو حوزه است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان شرح داد: یکی از گونه هائی که در صنعت گردشگری تا کنون در استان اصفهان مغفول مانده حوزه گردشگری سلامت است، لذا در سال 1398 و در سومین مرحله از توسعه گردشگری در استان اصفهان به دنبال برنامه ریزی جهت توسعه گردشگری سلامت در پهنه استان هستیم.

الله یاری خاطرنشان کرد: جلب همکاری نهادهای ذی ربط در حوزه پزشکی سلامت همچون، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین جلب همکاری بخش خصوصی در دو حوزه گردشگری و سلامت نقش مهمی در توسعه گردشگری سلامت در استان اصفهان ایفا می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در پایان تاکید کرد: از یکسو تعریف بازار هدف در راستای جلب گردشگرانی که خواهان دریافت خدمات پزشکی هستند و از سوی دیگر ارائه انواع خدمات پزشکی در کنار ارائه خدمات شایسته گردشگری و سلامت به گردشگران پزشکی نقش مهمی در توسعه استان اصفهان از منظر گردشگری سلامت ایفا خواهد کرد.

پیش از این و در ابتدای سال جاری تفاهم نامه مشترک میان اداره کل میراث فرهنگی استان، دانشگاه علوم پزشکی و فعالان گردشگری استان در راستای توسعه گردشگری سلامت، منعقد شده بود.

اولین نشست شورای راهبردی گردشگری سلامت استان در راستای اجرائی شدن این تفاهم نامه در خانه تاریخی میراث اصفهان برگزار شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 366

به "برنامه ریزی برای توسعه گردشگری سلامت محور گردشگری استان اصفهان در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای توسعه گردشگری سلامت محور گردشگری استان اصفهان در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید