بن سلمان و جان کری در ریاض ملاقات کردند

به گزارش مجله پیکوشو، نماینده رئیس جمهور آمریکا در امور اقلیمی با ولی عهد سعودی در شهر ریاض ملاقات و درباره مسئله تغییرات آب و هوایی گفت وگو کرد.

بن سلمان و جان کری در ریاض ملاقات کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (SPA)، محمد بن سلمان ولی عهد این کشور امروز (چهارشنبه) با جان کری نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور اقلمی ملاقات کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف کوشش های بین المللی اجرا شده برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را آنالیز کردند.

در این نشست بعلاوه ولی عهد سعودی و نماینده آمریکا درباره ابتکارات ریاض در مورد مسئله تغییرات آب و هوایی که هدف از آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ محیط زیست، با نام های طرح سبز عربستان سعودی و طرح سبز خاورمیانه است، گفت و گو کردند.

به گزارش شبکه العربیه، هر دو طرح شامل چند پروژه از جمله برنامه کاشت 10 میلیارد اصله درخت در عربستان سعودی در دهه های آینده است.

کاخ سفید در بیانیه خود درباره این ملاقات خاطرنشان کرد: ایالات متحده و پادشاهی سعودی به پرداختن با جدیت و فوریت به چالشهای فزاینده آب و هوایی متعهد هستند. هر دو کشور اهمیت انتشار گازهای گلخانه ای و انجام اقدامات سازگار در سال های دهه 2020 را برای جلوگیری از بدترین پیامدهای تغییرات اقلیمی تایید می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1747

به "بن سلمان و جان کری در ریاض ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن سلمان و جان کری در ریاض ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید