مقامات آمریکایی اطلاعات فیت بیت را به ارتکاب به قتل ربط دادند!

به گزارش مجله پیکوشو، در پی وقوع یک تیراندازی گسترده دیگر در آمریکا افراد بسیاری داغدار و خواهان انجام اصلاحاتی برای در اختیار داشتن اسلحه شدند. اکنون سیاستمداران آمریکایی راهکار های جدیدی را پیشنهاد داده اند که هیچ ارتباطی با اصلاح قوانین حمل اسلحه ندارد.

مقامات آمریکایی اطلاعات فیت بیت را به ارتکاب به قتل ربط دادند!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمودو، برنامه ای که سیاستمداران کاخ سفید پیشنهاد داده اند غالباً بر سلامت روان متمرکز است و طرح آنها این است که با ایجاد یک آژانس موسوم به هارپا بر داده های شخصی کاربرانی که از فناوری هایی مانند دستبندهای هوشمند استفاده می نمایند، نظارت نموده و رفتارهای عصبی آنها و افرادی که تمایل به انجام رفتار خشونت آمیز دارند را شناسایی نمایند.

هفته گذشته واشنگتن پست گزارش داد که جلسه ای در کاخ سفید در رابطه با ایجاد یک آژانس به نام هارپا(HARPA) با وظیفه نظارت بر سلامت که یک نوع همتا برای دارپا(DARPA) یا آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفتهٔ دفاعی پنتاگون است، برگزار شده است.

بنابر گزارش ها این آژانس قصد جمع آوری اطلاعات از مجموعه دستگاه های هوشمند از جمله اپل واچ، فیت بیت، آمازون اکو و گوگل هوم به منظور شناسایی علائم عصبی رفتاری از افرادی که که قصد انجام یک اقدام خشونت آمیز انفجاری را دارند، دارد. آنها طی این پروژه از هوش مصنوعی برای ایجاد یک مجموعه حسگر برای تشخیص تغییرات ذهنی که سبب خشونت می گردد استفاده خواهند کرد.

به گفته واشنگتن پست، پیشنهاد هارپا در اوایل ژوئن 2017 با مقامات ارشد کاخ سفید مورد بحث و آنالیز نهاده شد، اما پس از تیراندازی گسترده در ال پاسو، تگزاس و دیتون، اوهایو سرعت اجرایی شدن این پروژه شتاب بیشتری پیدا کرد.

آخرین نسخه از این طرح که بنا بر گزارش ها در ماه جاری به دولت ترامپ ارسال شده است، یک پروژه بیومتریک با نام خانه امن(SAFE HOME) را که مخفف عبارت Stopping Aberrant Fatal Events by Helping Overcome Mental Extremes(توقف وقایع کشنده منحرف نماینده با یاری به غلبه بر افراط و تفریط روحی) است تشریح کرد. این پروژه در کاخ سفید حتی تا سطح ریاست جمهوری نیز مورد استقبال بسیار خوبی نهاده شده است.

واشنگتن پست همچنین اعلام نمود، هارپا به دنبال استفاده از فناوری های پیشرفته با ویژگی و حساسیت بالا برای تشخیص زود هنگام خشونت عصبی روانی است و بنابر گفته ها می تواند با تجزیه و تحلیل داده های در لحظه این کار را عملی کند. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم هدف هارپا جمع آوری اطلاعات شخصی زیادی به منظور تشخیص تغییر وضعیت روانی افراد و معین این است که آیا این تغییرات می تواند خشونت گسترده را پیش بینی کند یا خیر.

جورج دیوید آناس(George David Annas) معاون برنامه یاری هزینه روانپزشکی قانونی در دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی نیویورک این رویکرد را مضحک می داند.

وی در مصاحبه با پایگاه خبری گیزمودو گفت: این موضوع که آنها قصد جمع آوری اطلاعات را از داده های فیت بیت دارند، بسیار مضحک است. من تاکنون مطالعه ای که طی آن ارتباط میان پیاده روی بیش از حد و مرتکب قتل شدن را نشان دهد، نخوانده ام.

اما فریدل(Emma Fridel) ، دانشجوی دکترا در دانشگاه نورث ایسترن و متخصص مسائل قتل عام به گیزمودو گفت: ایجاد لیست از شهروندان که به احتمال زیاد هیچ گاه به دلیل سلامت روانی خود اقدام به انجام عملیات خشونت آمیز نخواهند کرد، یک پیشنهاد بسیار خطرناک است. انجام این کار کاملا اشتباه است. بنابر گزارش ها بیشتر قاتلان کشتار جمعی مرد هستند پس آیا باید لیستی از همه مردان در ایالات متحده ایجاد کنیم و آنها را نظارت کنیم؟ انجام این امر پوچ و بسیار غیر اخلاقی خواهد بود.

آناس در ادامه اعلام نمود: بنابر اطلاعاتی که از اف.بی.آی به دست ما رسیده، تعداد معدودی از افرادی که تاکنون تیراندازی نموده اند به بیماری روانی مبتلا بودند. گرچه نژادپرستی یک بیماری روانی نیست بسیاری از قتل های گسترده اخیر توسط افراد نژاد برترپندار سفیدپوست با انگیزه های معین اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 375

به "مقامات آمریکایی اطلاعات فیت بیت را به ارتکاب به قتل ربط دادند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات آمریکایی اطلاعات فیت بیت را به ارتکاب به قتل ربط دادند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید