دانشمند استرالیایی آزمایشگاه ووهان ادعاهای آمریکا را رد کرد

به گزارش مجله پیکوشو، دنیل اندرسون دانشمند استرالیایی که هنگام شروع شیوع کرونا در دنیا در آزمایشگاه موسسه ویروس شناسی ووهان چین کار می نموده، فضاسازی غرب در مورد منشأ کرونا و علیه این آزمایشگاه را رد کرد.

دانشمند استرالیایی آزمایشگاه ووهان ادعاهای آمریکا را رد کرد

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آخرین دانشمند خارجی که در موسسه ویروس شناسی شهر ووهان چین کار نموده، برای اولین بار در مصاحبه با شبکه آمریکایی بلومبرگ که روز یکشنبه منتشر شد، در خصوص کار در این مرکز گفت و تاکید نمود آنچه گفته می گردد، با واقعیت تطابق ندارد.

دنیل اندرسون ویروس شناس استرالیایی، متخصص ویروس های زاده خفاش به بلومبرگ گفت کار در آزمایشگاه ووهان هدف شغلی مادام العمر است و اضافه نمود: این طور نیست که خسته نماینده باشد، بلکه یک آزمایشگاه معمولی است که مانند هر آزمایشگاه دیگری که با بالاترین سطح ایمنی کار می نماید، مشغول فعالیت است.

اندرسون که در سال 2019 زمانی که شیوع ویروس کرونا شروع شد در ووهان بود، در این مصاحبه گفت که تحت تاثیر این آزمایشگاه کنترل بیولوژیک در موسسه ووهان نهاده شده است. به گفته این ویروس شناس، محققان باید 45 ساعت تحت آموزش قرار بگیرند تا مجوز کار کردن به صورت مستقل در آزمایشگاه را دریافت نمایند. او این آموزش را بسیار بسیار گسترده خواند.

وی همچنین در اشاره به ادعای ایالات متحده که کارکنان مؤسسه تحقیقات ویروسی ووهان چند هفته پیش از پخش خبر رسمی ابتلای اولین افراد به کووید-19، علایم این بیماری را داشته اند، گفت که هیچ یک از افرادی که او در آزمایشگاه ووهان زمانی که آنجا کار می کرد، می شناخت، بیمار نبود و اعلام کرد فرایند گسترده ای برای گزارش علائم مربوط به عوامل بیمار ی زا که در آزمایشگاه روی آن ها کار می گردد وجود دارد.

اندرسون گفت: اگر بیمار بودند، فرض می کنم که من هم مریض شده بودم، ولی نشدم. من در سنگاپور قبل از این که واکسینه شوم، آزمایش کرونا دادم و هرگز این بیماری را نداشتم.

بلومبرگ در ادامه ذکر نموده که بسیاری از همکاران اندرسون در آزمایشگاه ووهان، بعدها در ماه دسامبر در سنگاپور به وی ملحق شدند و در آنجا هیچ گزارشی مبنی بر وجود هر بیماری که به وسیله آزمایشگاه ووهان شیوع پیدا نموده باشد، منتشر نشد.

این متخصص در ادامه صحبت هایش بیان داشت: از نظر من هیچ چیز عجیبی در آن موقع در جریان نبود که باعث گردد فکر کنید اتفاقی در حال وقوع است.

وی همچنین گفت که نمی تواند به طور کلی امکان شیوع آزمایشگاهی ویروس کووید-19 را رد کند اما تاکید نمود که همچنان معتقد است کرونا احتمالاً از طبیعت منشأ گرفته است. او گفت که از تحقیق در خصوص منشأ کرونا حمایت می نماید.

این دانشمند استرالیایی گفت: آنقدر ساده لوح نیستم که بگویم قطعاً این را کنار می گذارم. همه گیری چیزی است که هیچ کسی نمی توانست آن را در این مقیاس تصور کند. ویروس در زمان مناسب در جای مناسب نهاده شد و همه چیز برای ایجاد این فاجعه به صف شد.

اظهارات این متخصص ویروس شناس که از نزدیک تجربه کار در آزمایشگاه شهر ووهان چین را داشته در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مکرراً ادعا نموده بود که ویروس از آزمایشگاه نشأت گرفته و از چین خواسته بود برای همه گیری غرامت پرداخت کند. این در حالی بوده که کارشناسان از همان ابتدا این فرضیه را بی اساس خواندند.

در ماه های اخیر هم مقام های مختلف غربی ادعاهای گوناگونی را درباره چگونگی شیوع ویروس کرونا مطرح نموده اند از قبیل اینکه آزمایشگاه ووهان یا عامدانه عامل همه گیری کرونا بوده و یا اینکه ناخواسته در اثر نشت ویروس به خارج از آزمایشگاه، همه گیری کرونا در دنیا شروع شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیراً اتهام های مقامات دولت پیشین این کشور علیه چین در خصوص منشأ ویروس کووید-19 را تکرار کرد.

بایدن طی نشست خبری در ژنو گفت چین کوشش نموده خودش را یک کشور مسئول در مقابله با همه گیری کرونا نشان دهد اما هنوز تعیین نیست که پکن واقعا کوشش نموده منشأ شیوع این ویروس را پیدا کند یا خیر.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه، با ابراز تردید درباره همکاری کافی چین با تحقیقات سازمان دنیای بهداشت، گفت: چین کوشش می نماید خودش را یک کشور مسئول نشان دهد و درباره اینکه چقدر به دنیا برای مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون یاری نموده به شدت صحبت می نماید.

این ادعاها در حالی است که دولت چین فضاسازی های دولت آمریکا درباره احتمال شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه را توهم توطئه احمقانه توصیف نموده است.

اخیراً یک رسانه آمریکایی مدعی شده بود یک آزمایشگاه وابسته به دولت آمریکا در گزارشی به این جمع بندی رسیده که فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین محتمل و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با رد این اتهامات گفت: اگر آنهایی که برای اولین بار خبرها و اطلاعات درباره ژنوم های ویروسی را منتشر می نمایند، به ساختن ویروس متهم شوند در آن صورت پروفسور لوک مونتاگنیر که برای اولین بار ویروس اچ آی وی را کشف کرد به جای آنکه جایزه نوبل دریافت کند مقصر ایدز محسوب می گردد و آقای لوئی پاستور که میکروب ها را کشف کرد در خصوص باکتری های بیماری زا در سراسر کره زمین جوابگو خواهد بود.

وی اضافه نمود: با همین استدلال، تیم (آزمایشگاه ویروس شناسی) در ووهان به دلیل تحقیقاتشان روی کووید-19 باید جایزه نوبل پزشکی دریافت کند نه اینکه مورد انتقاد قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1718

به "دانشمند استرالیایی آزمایشگاه ووهان ادعاهای آمریکا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمند استرالیایی آزمایشگاه ووهان ادعاهای آمریکا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید