بهترین مکان های دیدنی مسقط

به گزارش مجله پیکوشو، مسقط پایتخت و بزرگترین شهر کشور عمان محبوب ترین مقاصد توریستی این کشور را در دل خود جای داده است.

بهترین مکان های دیدنی مسقط

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

مسقط با قدمت 900 ساله از بافت شهری کاملا تاریخی و یک دست برخوردار بوده و در مقایسه با همسایه های زرق و برق دار اماراتی خود مانند دبی و ابوظبی، این شهر پر از هوای تازه و نسیم تازه دریایی برای تنفس و لذت بردن است. بخش گردشگری خبرنگاران به معرفی جاذبه های گردشگری مسقط پرداخته است.

مسجد جامع

مسجد جامع سلطان قابوس یکی از زیباترین و باشکوه ترین مساجد مدرن دنیا است که در سال 2001 افتتاح شد. فرش این مسجد 21 تن وزن داشته و بافت آن 4 سال به طول انجامیده است. در طراحی این اثر هنری بی نظیر، سنت های فرش تبریز، کاشان و اصفهان به کار گرفته شده است. لوستر این مسجد نیز با 14 متر ارتفاع، یکی از بزرگ ترین نمونه های دنیا به حساب می آید.

بازار مطرح

بازار مَطرح از قدیمی ترین بازارهای دنیا عرب است. در گذشته اینجا تنها یک بازار کوچک در نزدیکی بندر بود و منابع مورد احتیاج مردم عمان را تأمین می کرد. در این بازار می توان غذاهای عمانی، نقاشی ها، خنجر، آثار چرمی و حتی کالای خانگی، کفش و لباس تهیه کرد. بازار ماهی و کاخ العالم نیز در همین نزدیکی قرار دارند.

کوه اخضر

کوه اخضر یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مسقط به حساب می آید. این کوهستان بیشتر به خاطر درختان انار و بوته های گل رزش شهرت دارد. گفته می گردد این انارها از نظر کیفیت و موارد تغذیه ای بهترین انارهای دنیا بوده و نوشیدنی های غیر الکلی که از آن تهیه می گردد بسیار سالم و خوش طعم هستند. از گل های رز اینجا نیز اسانس و عطری ساخته می گردد که به بعضی کشورهای دیگر صادر می نمایند.

وادی شاب

یکی دیگر از جاذبه های مهم و دیدنی تور عمان وادی شاب با استخرها، صخره ها و غارهای شگفت انگیز است. برای لذت بردن از این جاذبه طبیعی باید کمی از نظر فیزیکی توان عبور از مسیرهای ناهموار و صخره ای را داشته باشید؛ حتی گاهی احتیاج به عبور از آب های کم عمق و شنا خواهد بود. رسیدن به آخرین و جذاب ترین بخش این گردش باورنکردنی، تنها به وسیله شنا کردن امکان پذیر است.

استخر طبیعی بیمه

این استخر طبیعی بر اثر اصابت شهاب سنگ ایجاد شده است و در شهر کوچک بیمه قرار گرفته است. علاوه بر تفریح، دیدن آن از نظر زمین شناسی نیز ارزشمند است. با توجه به خنکی آب می توانید برای نجات از گرما و تجدید قوا در آن آب تنی کنید. وسط این استخر عمق کافی برای شنا دارد.

دژ نخل

این دژ بیش از 1000 سال قبل در سلطنت عمان ساخته شد. دور تا دور دژ نخل را نخلستان ها احاطه نموده اند. این سازه دفاعی قدیمی و مشهور در دوران حیات خود شاهد جنگ های بی شماری بوده است. اگر از برج های مراقبت بالا بروید، با مناظری دیدنی و شگفت انگیز از درختان و فضای اطراف روبه رو می شوید. اخیراً این سازه مورد بازسازی های قرار گرفته است.

کویر وحیبا

کویر وحیبا یک محوطه بزرگ است که می توانید با شتر سواری در آن تجربه ای منحصر به فرد را رقم بزنید. رنگ شن های این کویر بسته به میزان نوری که به آن ها تابیده می گردد متفاوت است. اگر جزو علاقه مندان محیط های کویری هستید، بازی روی ریگ های روان، شتر سواری، درست کردن کباب و یا دراز کشیدن زیر نور ستاره ها برایتان لذت فراوانی را مهیا می نماید.

جزایر دِیمانیات

دیمانیات یکی از بهترین مناطق غواصی در عمان است. در یک روز خوب وضوح منظره زیر آب 15 تا 20 متر خواهد بود. هیچ کس در این جزایر زندگی نمی نماید و تنها در آن پرندگان و جانوران دریایی با آب هایی زلال را می بینید. سواحل این جزیره ها با شن های سفید و با صدای آرام دریا، یک بهشت واقعی را می سازند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 798

به "بهترین مکان های دیدنی مسقط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان های دیدنی مسقط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید