تجارت غذای حلال در اروپا را به وسیله اتریش توسعه می دهیم

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج از اتریش به عنوان پل ارتباطی مناسب برای توسعه تجارت محصولات حلال کشورمان به سراسر اروپا نام برد و گفت: توسعه تجارت از این طریق در دستور کار قرار گرفته است.

تجارت غذای حلال در اروپا را به وسیله اتریش توسعه می دهیم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

رحیم بنامولایی در نشست هیات رئیسه اتاق کرج با سفیر و رایزن مالی اتریش در تهران، اضافه نمود: فعالان مالی اتریش از سرمایه گذاری مشترک در فراوری انواع محصولات غذایی حلال و صادرات این محصولات با نشان ملی و بین المللی استقبال نموده اند.

او ادامه داد: مشارکت با واحدهای فراوری خارجی با سه هدف برطرف مسائل فرایند فراوری، به روز شدن ماشین آلات واحدهای فراوریی و مشارکت در فراوری با هدف حضور فعال در بازارهای منطقه از جمله برنامه های اتاق بازرگانی البرز است.

بنامولایی ضمن تشریح جاذبه های گردشگری استان البرز از جمله طبیعت جذاب و دیدنی و آثار عدیده تاریخی، فرهنگی و ورزشی البرز، اضافه نمود: امکانات لازم برای جذب گردشگران سلامت اتریشی در استان فراهم است و استان البرز برای توسعه خدمات توریستی در زمینه های صنعتی، پزشکی و تاریخی به شهروندان اتریشی آمادگی دارد.

رئیس اتاق کرج از پیست دیزین و طبیعت زیبای ارتفاعات البرز به عنوان جاذبه پرطرفدار ورزشی و تفریحی نام برد و اضافه نمود: استان البرز از سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت های توریستی از جمله احداث هتل های مناسب و مکان های تفریحی توسط شرکت های اتریشی استقبال می نماید.

بنامولایی گفت: البرز با بیش از سه هزار و پانصد واحد صنعتی یکی از قطب های صنعتی مهم کشور محسوب می گردد و این استان در بخش های مختلف از جمله فراوری محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی، نساجی و نیز ساخت قطعات خودرو و کشاورزی دارای ظرفیت های مناسبی است و می تواند در رقابت های بین المللی حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد.

او اضافه نمود: فراوریکنندگان استان البرز امروز در فراوری بسیاری از کالاها در رتبه های اول تا سوم کشور قرار دارند و بخش زیادی از احتیاج کشور در این استان فراوری و راهی بازار مصرف می گردد.

به گفته او استان البرز در کنار فراوری، در حوزه خدمات مهندسی از جمله در بخش های ساختمان و مشاوره صنعتی نیز از ظرفیت های خوبی برخوردار است و آمادگی ارائه این خدمات در داخل و خارج از کشور وجود دارد.

بنامولایی توضیح داد: در بحث تجارت خارجی قابلیت های خوبی در منطقه ویژه مالی داریم و برای ساماندهی کارگو سنتر از همکاری و مشارکت شرکت های اتریشی استقبال می کنیم.

رئیس اتاق کرج، از منطقه ویژه مالی پیغام به عنوان یکی از مزیت های ویژه استان البرز نام برد و گفت: ب رأی انعقاد قرارداد با برقراری خطوط هوایی با کشورهای مختلف از جمله اتریش جهت انتقال کالاهای تجاری از جمله گوشت، گل و گیاه و انواع میوه و سبزی آمادگی داریم.

اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران نیز در این نشست، عملکرد بخش فراوری و صادرات این استان را بیانگر حرکت در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبر معظم انقلاب توصیف کرد.

او هدف از سفر به البرز و سایر استان های ایران را مذاکره و مصاحبه با نیروی مولد و کاردان اتاق های بازرگانی برای توسعه مناسبات مالی دو کشور ذکر کرد.

سفیر اتریش در ایران گفت: اتریش کشوری کوچک اما دارای مالی غنی است و جزء 12 کشور مرفه جهان محسوب می گردد و این مهم حاصل کوشش بنگاه مالی کوچکی و بزرگی است که 90 در صد صنعت اتریش را در برمی گیرد.

شلتس اضافه نمود: به منظور توسعه همکاری های تجاری و مالی با فعالان مالی ایران برنامه ریزی و شبکه سازی را در دستور کار قرار داده ایم و به دنبال آن هستیم تا ضمن ارتباط نزدیک با بنگاه های مالی بستر را برای مشارکت و سرمایه گذاری در ایران فراهم کنیم.

او تحریم های تحمیلی به ایران را ناعادلانه و به دوراز انصاف دانست و گفت: در روابط مالی با ایران به دنبال برطرف مسائل ناشی از این تحریم ها هستیم.

مشارکت در توسعه گردشگری در زمینه های احداث هتل، ساخت تله کابین و فعالیت در حوزه صادرات به کشورهای عضو cis و نیز مشارکت در حوزه های فرهنگی، فیلم سازی، حمل ونقل و هوافضا از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 599

به "تجارت غذای حلال در اروپا را به وسیله اتریش توسعه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت غذای حلال در اروپا را به وسیله اتریش توسعه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید